Σάββατο, 7 Αυγούστου 2010

Μπελ Επόκ στην Αθήνα


Το Παρίσι της Μπελ Επόκ µετακοµίζει στην Αθήνα. Ο χρόνος γυρίζει πίσω στο 1900. «Η πιο φηµισµένη ηθοποιός που γνώρισε ποτέ ο κόσµος» – όπως έχει χαρακτηριστεί η θρυλική Σάρα Μπερνάρ – ποζάρει ξαπλωµένη µε τον σκύλο στα πόδια της. Κοµψές Παριζιάνες κοιτάζουν τον κόσµο µέσα από τους καµβάδες του Ρενουάρ και του Πισαρό. Κοσµήµατα από κρύσταλλο µε την υπογραφή του Ρενέ Λαλίκ µετατρέπονται σε αντικείµενα πόθου πλάι σε έπιπλα της αρ νουβό. 


Στην πλειονότητά τους αριστουργήµατα της γαλλικής τέχνης από τις συλλογές του Πτι Παλέ και της συλλογής Γκουλµπενκιάν – περίπου 100 αντικείµενα – που ετοιµάζονται να πληµµυρίσουν για τρεις ολόκληρους µήνες την Εθνική Πινακοθήκη. «Θα αποκαλυφθεί µέσα από τη σηµαντική αυτή έκθεση ένα µωσαϊκό όπου ο µοντερνισµός συνυπάρχει µε την αρ νουβό και η µιζέρια µε την κοσµική ζωή», λέει στα «ΝΕΑ» η διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης, Μαρίνα Λαµπράκη Πλάκα, για την έκθεση που έρχεται ως ανταπόδοση της περυσινής µε θησαυρούς του Αγίου Ορους στο Πτι Παλέ. «Πρόκειται για ένα κεφάλαιο της Ιστορίας και της Κοινωνιολογίας που δεν το διδασκόµαστε και στο οποίο συναντώνται δύο κόσµοι – ένας αναδυόµενος και ένας που αποχωρεί – µε φοβερές αντινοµίες». 

Μεγάλες φωτογραφίες του Παρισιού του 1900 επί της υποδοχής θα λειτουργούν ως όχηµα για να µεταφέρουν τους επισκέπτες έναν αιώνα πίσω. Τη σκυτάλη θα πάρουν έργα ζωγραφικής που θα αναδεικνύουν τον δηµόσιο χώρο και το παρισινό τοπίο µε έµφαση στον ιµπρεσιονισµό. Για να ακολουθήσει µια ολόκληρη ενότητα αφιερωµένη στον µύθο της Σάρα Μπερνάρ. 

Πορτρέτα, φωτογραφίες της, ακόµη και απεικονίσεις της σε πιάτα θα επιχειρήσουν να µιλήσουν για την ηθοποιό που σφράγισε µε την παρουσία της τα θεατρικά δρώµενα και χαρακτηρίστηκε ως «θεϊκή Σάρα». 

Ατµόσφαιρα παρισινών σαλονιών θα αναδυθεί µέσα από έπιπλα, ανθοδοχεία, κοσµήµατα και σχέδια της εποχής, ενώ οι κοµψές Παριζιάνες µε τα στενά στη µέση φορέµατα και τα µακριά γάντια θα «διηγηθούν» τις δικές τους ιστορίες. 

Ο µοντερνισµός µέσα από τα έργα των Σεζάν και Βολάρ και ο συµβολισµός – µέσα και από έναν τεράστιο πίνακα του Μαγιόλ – θα αναδειχθούν ως οι καλλιτεχνικές τάσεις της εποχής, ενώ γροθιά στο στοµάχι αποτελούν η εργατική τάξη και οι απόκληροι της κοινωνίας, όπως έχουν αποδοθεί σε πίνακες και γλυπτά των Νταλού και Πελέζ.  TA NEA
ΙΝFΟ
Ρaris 1900, Αρ Νουβώ και Μοντερνισµός, θησαυροί από το Ρetit Ρalais στην Εθνική Πινακοθήκη (Βασ.
Κωνσταντίνου 50)
από 22/11/2010 έως 28/2/2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την απόψή σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...