Παρασκευή, 29 Οκτωβρίου 2010

Ο άλλος Ελ Γκρέκο

Είναι ο πρώτος καλλιτέχνης που τολµά να υπογράψει τα έργα του στη βενετοκρατούµενη Κρήτη. Είναι ο µοναδικός ζωγράφος του οποίου έχει σωθεί η διαθήκη. Είναι ο δηµιουργός που έκρυψε «αινίγµατα» στις θρησκευτικές εικόνες. Είναι εκείνος που καθιέρωσε νέα θέµατα και τύπους σε βαθµό που να αναδειχθεί σε «ευαγγέλιο» για τις επόµενες γενιές. Είναι ο Δοµήνικος Θεοτοκόπουλος του 15ου αιώνα. Ο Αγγελος Ακοτάντος, ένας γνωστός-άγνωστος  ακόµη και στους ειδικούς  ζωγράφος εικόνων, που για πρώτη φορά αποκαλύπτεται η δουλειά, αλλά και η προσωπικότητά του µέσα από έκθεση που προγραµµατίζεται να φιλοξενηθεί στο κεντρικό κτίριο του Μουσείου Μπενάκη.

Ποιος ήταν τελικά ο Αγγελος Ακοτάντος, κάτω από τα έργα του οποίου υπάρχει η υπογραφή «Χειρ Αγγέλου», µόνο δηλαδή το µικρό του όνοµα; «Ενας ευυπόληπτος αστός που κατέχει ένα σηµαντικό ισόβιο αξίωµα, του Πρωτοψάλτη του Χάνδακα. Ενας ζωγράφος και όχι ένας τεχνίτης. Ενας εγγράµµατος που γράφει τη διαθήκη του µόνος του και ο οποίος διαθέτει πλούσια βιβλιοθήκη και από την πώλησή της µετά το θάνατό του, θα προικίζονταν άπορα κορίτσια.

Ο ένας αδελφός του είναι ζωγράφος και ο άλλος σχολάρχης. Νιόπαντρος που γύρω στα 25 περιµένει το πρώτο του παιδί. Μία από τις ηγετικές φυσιογνωµίες στην Κρήτη της εποχής του, µε ένα µεγάλο εργαστήριο, αν αναλογιστεί κάποιος πως πάνω από 15 εικόνες έχουν την υπογραφή και άλλες 10 του αποδίδονται, ενώ τον ακολουθούν κατά γράµµα όλοι οι σηµαντικοί ζωγράφοι που θα ακολουθήσουν», εξηγεί στα «ΝΕΑ» η καθηγήτρια Βυζαντινής Τέχνης στο Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας και επιµελήτρια της έκθεσης Μαρία Βασιλάκη.

«Είναι τελικά εκείνος που προετοιµάζει τον αναγεννησιακό ζωγράφο», συνεχίζει. Αρκεί να σκεφτεί κάποιος πως από τον 4ο έως τον 15ο αιώνα αναφέρονται στις πηγές µόνο 77 ονόµατα ζωγράφων  δεδοµένου πως ο βυζαντινός καλλιτέχνης είναι ανώνυµος και ιερέας ή µοναχός, ενώ µόνο στην περιοχή του Χάνδακα τον 15ο αιώνα αναφέρονται περισσότεροι από 100 ζωγράφοι, οι οποίοι είναι επαγγελµατίες καλλιτέχνες και στην πλειονότητά τους αστοί  για να καταλάβει πως αλλάζει το τοπίο. Εικόνα που θα αναδειχθεί µέσα από τα συνολικά 53 έργα της έκθεσης, εκ των οποίων 35 του Αγγέλου, που ταξιδεύουν για την Αθήνα από την Αγγλία, το Βέλγιο, τη Γαλλία, τη Γερµανία, την Ιταλία και την Τουρκία.

Κλειδί για να µάθουµε όλα αυτά τα στοιχεία για τον Αγγελο Ακοτάντο  δεν ξέρουµε πότε ακριβώς γεννήθηκε  αποτελεί η χειρόγραφη διαθήκη του που κατέχει κεντρική θέση στην έκθεση και η οποία σώθηκε στα αρχεία της Βενετίας και χρονολογείται το 1436 (µελετήθηκε από τον Μ. Μανούσακα). Εκείνο που δεν έχουµε όµως καταφέρει να µάθουµε είναι η αξία των έργων του. «Ενώ έχουµε την εκπληκτική τύχη να βρούµε τη διαθήκη του, την οποία έγραψε ενόψει ενός ταξιδιού του στην Κωνσταντινούπολη και αγνοούµε αν πραγµατοποιήθηκε τελικά, δεν έχει σωθεί ούτε ένα συµβόλαιο παραγγελίας ώστε να γνωρίζουµε σε τι τιµές πωλούσε τα έργα του», εξηγεί η κ. Βασιλάκη.

Ισως τα συγκεκριµένα συµβόλαια να χάθηκαν όταν ναυάγησε το ένα από τα τέσσερα πλοία που µετέφεραν τα αρχεία των Βενετών από την Κρήτη στη Γαληνοτάτη. Ισως όµως και να καταστράφηκαν από τις πληµµύρες που έπλητταν τα υπόγεια του Αγίου Μάρκου, όπου και φυλάσσονταν αρχικά. «ΝΕΑ»
ΙΝFΟ
Η έκθεση «Χειρ Αγγέλου. Ενας ζωγράφος εικόνων στη βενετοκρατούµενη Κρήτη» εγκαινιάζεται στις 16 Νοεµβρίου στο Μουσείο Μπενάκη (Κουµπάρη 1, τηλ. 210-
3671.000). Εως 16 Ιανουαρίου.

Τρίτη, 26 Οκτωβρίου 2010

Διαχρονικές Αξίες, Κομψότητα, Μόδα, Έργα Μικροτεχνίας

Μινιατούρες Παπουτσάκια, Χτενάκια Κόμης από την Ιαπωνία, Διακοσμητικές Δακτυλίθρες από τις Συλλογές της Σοφίας Μπαρμπαρέσου, της Λίζας Γραμματικοπούλου - Μούση και της Μαρίνας Τοτόμη   σε μια μοναδική έκθεση στο Μουσείο Κοσμήματος Ηλία Λαλαούνη Καλλισπέρη 12 , Ακρόπολη τηλ: 2109221044

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 20 Ιανουαρίου 2011και το όραμα του Μουσείου είναι να προβάλει στην Ελλάδα τις διακοσμητικές και εφαρμοσμένες τέχνες μετουσιώνεται σε μία πρωτότυπη έκθεση, με έργα από τρεις μοναδικές ελληνικές ιδιωτικές συλλογές. Η νέα περιοδική μας έκθεση απηχεί αξίες διαχρονικές, όπως αυτές αποκρυσταλλώνονται μέσα από συλλεκτικά έργα μικροτεχνίας: η δακτυλήθρα παραπέμπει στη γυναικεία εργατικότητα, το γυναικείο υπόδημα συμβολίζει τη διαχρονική αγάπη για τη μόδα, ενώ το γιαπωνέζικο στολίδι της κώμης υποδηλώνει μια εξωτική παραλλαγή της γυναικείας κομψότητας. “Θησαυροί” σε μικροσκοπικές διαστάσεις, άμεσα προϊόντα της εποχής που τους δημιούργησε, έργα με εμφανείς κοινωνιολογικές προεκτάσεις, παρουσιάζονται για πρώτη φορά, σε ευδιάκριτες θεματικές, με στόχο να καταδειχθεί ο πολύπλευρος. Το κοινό θα εκπλαγεί ευχάριστα, μπροστά σε τρεις διακριτές εκφάνσεις των διακοσμητικών και εφαρμοσμένων τεχνών, που αντιπροσωπεύουν την γυναικεία καθημερινή ζωή στην Ευρώπη και την Άπω Ανατολή, μέσα από τις παραδόσεις και τη μόδα.

Τα έργα που παρουσιάζονται - συλλεκτικές δακτυλήθρες, παπουτσάκια-μινιατούρες, εξωτικά κοσμήματα μαλλιών και ενδυμάτων από την Άπω Ανατολή - έχουν συλλεχθεί με αγάπη, καθώς αποτελούν έργα ιδιαίτερα θελκτικά, με κομψές πρωτότυπες φόρμες και πολύχρωμες επιφάνειες. Οι τρεις συλλέκτριες, με πάθος και ενθουσιασμό, αποτελούν για τον θεατή πηγή έμπνευσης, για το μεράκι και την προσωπικότητά τους. Τα μοναδικά αντικείμενα που έχουν συλλέξει με αγάπη στο πέρασμα του χρόνου, απηχούν αφενός τη γοητεία της συλλεκτικής δραστηριότητας και αφετέρου το πάθος που αυτή εξ’ορισμού προϋποθέτει. Η έκθεση καταδεικνύει με τον πλέον άμεσο τρόπο τη δέσμευση του Μουσείου να λειτουργεί ως δυναμικός φορέας προβολής στο ευρύ κοινό άγνωστων έργων τέχνης, από τον ανεξερεύνητο και ανεξάντλητο πλούτο των πολυάριθμων ελληνικών ιδιωτικών συλλογών.

Οι 460 δακτυλήθρες, τα 135 παπουτσάκια και τα 100 περίτεχνα κτενάκια, αντικείμενα καθημερινής χρήσης και ταυτόχρονα φορείς ενός δεδομένου κοινωνικού γίγνεσθαι, διαφοροποιούνται από τα έργα της «υψηλής» τέχνης, αλλά αποτελούν παράλληλα άμεσους μάρτυρες του υλικού πολιτισμού της εποχής που τα δημιούργησε. Οι μικροσκοπικές διαστάσεις όλων των έργων απηχούν εύγλωττα τον ενθουσιασμό του συλλέκτη για τη μινιατούρα σε ποικίλα μέσα και υλικά.. Εν κατακλείδι, τα έργα που παρουσιάζονται αποτελούν άκρως προσωπικά αντικείμενα για τις συλλέκτριες που τα απέκτησαν και τα συντήρησαν. Η έκθεση φιλοδοξεί να εμφυσήσει στους θεατές τον ίδιο ενθουσιασμό για αυτά.

Μουσείο Κοσμήματος Ηλία Λαλαούνη: Καλλισπέρη 12 , Ακρόπολη τηλ: 210 92 21 044
www.lalaounis-jewelrymuseum.gr

Δακτυλήθρες 
Στην δυτική Ευρώπη κατά τον πρώιμο 19ο αιώνα, δακτυλήθρες από χρυσό και ασήμι προσφέρονταν ως ‘φυλακτά’ ερωτευμένων, και δωρίζονταν από τον νεαρό στην αγαπημένη του. Όταν το ζευγάρι παντρευόταν, η βάση της δακτυλήθρας κοβόταν και χρησίμευε ως βέρα.
Την τελευταία δεκαετία δακτυλήθρες ιδιαίτερης συλλεκτικής αξίας προσελκύουν το ενδιαφέρον των μεγάλων οίκων δημοπρασιών του εξωτερικού. Ενδεικτικά, σπάνιες πορσελάνινες δακτυλήθρες Meissen πωλήθηκαν πρόσφατα σε συλλέκτες, έναντι ποσών που κυμαίνονται από 10.000 έως και 30.000 ευρώ.

Χτενάκια 
Απαραίτητο στοιχείο της ιαπωνικής κομψότητας ανά τους αιώνες, τα περίτεχνα γυναικεία χτενίσματα απαντούν αρχικά κατά την ιστορική περίοδο Edo (1603-1867). Την μόδα φαίνεται να εισήγαγαν οι geisha, για τις οποίες η φροντίδα της κώμης αποτελούσε πολύωρη και επίπονη ιεροτελεστία. Την περίοδο αυτή φαίνεται να εισάγονται και τα πολύτιμα χτενάκια και άλλα κοσμήματα κεφαλής γνωστά ως kanzashi, τα οποία πιστεύεται ότι απέδιδαν στις γυναίκες την ομορφιά των λουλουδιών.
Οι ιαπωνικές χτένες και τα κοσμήματα κεφαλής κατασκευάζονται με παραδοσιακό τρόπο από εξειδικευμένους τεχνίτες εδώ και πολλούς αιώνες. Ακόμη και στις αρχές του 20ού αιώνα, για να μάθει ένα νεαρό αγόρι την τέχνη αυτή έπρεπε να δουλέψει κοντά σε έναν μάστορα για 20 χρόνια, εωσότου να του επιτραπεί να πουλήσει τις πρώτες του χτένες.

Παρόλο που κατά τον 20ο αιώνα, και ιδίως μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, οι γυναίκες της Ιαπωνίας συχνά προτιμούν τα κοντά μαλλιά και τα δυτικά χτενίσματα, οι χτένες εξακολουθούν να αποτελούν πολύτιμη παράδοση. Χαρακτηριστική των νέων καιρών είναι η χτένα της Mitsue Nagai (γιαγιάς της Tomoko Nakata-Moussi) που χρονολογείται στη δεκαετία του 1950 και απηχεί το αισθητικό πάντρεμα παράδοσης και σύγχρονης μόδας, ανάγοντας το σχήμα της χτένας στις γωνιώδεις, γεωμετρικές γραμμές της εποχής.

Μινιατούρες Παπουτσάκια 

Οι μινιατούρες έχουν εμπνευστεί από τα κατάκοσμα υφασμάτινα υποδήματα με τακούνι που ήταν ιδιαίτερα δημοφιλή στην Ευρώπη του Louis XIV (1638 –1715). Τα παπούτσια σε φυσικό μέγεθος φοριούνταν τόσο από τους κυρίους όσο και από τις κυρίες. Λεπτεπίλεπτες δημιουργίες από μεταξωτό ύφασμα, κεντημένες στο χέρι και συχνά στολισμένες με φιόγκους και αγκράφες θεωρούνταν απαραίτητο συμπλήρωμα μιας κομψής εμφάνισης, σε μια εποχή όπου η ενασχόληση με τη μόδα ήταν προνόμιο των ευγενών.

Ο γάλλος σχεδιαστής Roger Vivier (1907–1998) ήταν ο άνθρωπος που ‘εφεύρε’ το τακούνι-στιλέτο το 1954, μια ευρεσιτεχνία που άλλαξε την ιστορία της υποδηματοποιίας. Ο Vivier αντικατέστησε το ξύλινο στέλεχος στο εσωτερικό των τακουνιών με μια λεπτή λάμα από μέταλλο, η οποία επέτρεπε τη δημιουργία αυτού του λεπτού τακουνιού που έγινε συνώνυμο της προκλητικής θηλυκότητας.

Νέα υλικά, όπως ο πολυμερισμένος πηλός, ο οποίος βασίζεται στο υλικό pvc, και οι συνθετικές ρητίνες χρησιμοποιούνται από τους σύγχρονους δημιουργούς για την κατασκευή μικροσκοπικών παπουτσιών σε ποικιλία σχεδίων και χρωμάτων. Ιδανικά για μινιατούρες, τα υλικά αυτά διακρίνονται για την πλαστικότητά τους, και προσφέρονται για την κατασκευή αντικειμένων με έμφαση στη λεπτομέρεια. 

Κυριακή, 24 Οκτωβρίου 2010

Φοιτητής επιτέθηκε σε πίνακα με μαχαίρι!

Ένας 25χρονος φοιτητής σχολής Καλών Τεχνών επιτέθηκε εναντίον ενός πίνακα του 17ου αιώνα του ζωγράφου Γιαν Βίκτορ με μαχαίρι, πριν οι φρουροί του μουσείου κατορθώσουν να τον αφοπλίσουν, όπως ανακοίνωσε η αστυνομία του Μπιλμπάο.

Η επίθεση σημειώθηκε στο μουσείο Γκουγκενχάιμ στην πόλη του Μπιλμπάο στη βόρεια Ισπανία, εναντίον του πίνακα με τον τίτλο "Ο Βοόζ παραλαμβάνει την κληρονομιά του Ελιμελέχ" ένα από τα 130 έργα των Ολλανδών και Φλαμανδών ζωγράφων που περιλαμβάνονται στη συλλογή του συγκεκριμένου μουσείου.

Ο δράστης, που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αστυνομίας ήταν διαταραγμένος ψυχικά, κατάφερε αρκετές μαχαιριές στον καμβά του πίνακα, πριν οι φύλακες του μουσείου κατορθώσουν να τον ακινητοποιήσουν και να αποτρέψουν μεγαλύτερη καταστροφή στο έκθεμα.

Αξιωματούχοι του μουσείου δηλώνουν ότι ο πίνακας μπορεί να αποκατασταθεί πλήρως. Η αστυνομία συνέλαβε το δράστη, ο οποίος κατά δήλωση του είναι φοιτητής της σχολής Καλών Τεχνών

Παρασκευή, 22 Οκτωβρίου 2010

Στις 27/10 τα εγκαίνια της Πινακοθήκης στο Μεταξουργείο

This photo shows the Greek expressionist paint...Image via Wikipedia
O ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΟΥΖΙΑΝΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΓΙΟ ΤΟΥ ΣΕ ΜΙΑ ΣΠΑΝΙΑ ΦΩΤΟ
Ξεκινάει η λειτουργία της Πινακοθήκης του Δήμου Αθηναίων στο Κτήριο του Μεταξουργείου. Τα εγκαίνια θα τελέστουν την Τετάρτη 27 Οκτωβρίου στις 19.30 από τον Δήμαρχο Αθηναίων Νικήτα Κακλαμάνη με την έκθεση των Συλλογών της Πινακοθήκης του Δήμου Αθηναίων.

Η έκθεση έργων από τις Συλλογές της Πινακοθήκης παρουσιάζει, μέσα από 160 έργα, μια ενδεικτική αναδρομή στην Ιστορία της Νεοελληνικής Τέχνης με ηχηρά ονόματα καλλιτεχνών από το τέλος του 19ου έως τους εκφραστές των σύγχρονων διατυπώσεων. Από τους ακαδημαϊκούς Γεώργιο Ιακωβίδη, Σπυρίδωνα Βικάτο και Γεώργιο Ροϊλό με ηθογραφικά θέματα, στα μέλη της ομάδας «Τέχνη» του 1917, Οδυσσέα Φωκά, Λυκούργο Κογεβίνα, Όθωνα Περβολαράκη, Περικλή Βυζάντιο, Νικόλαο Οθωναίο και Θεόφραστο Τριανταφυλλίδη και από τους εκπροσώπους της γενιάς του ʽ30 Φώτη Κόντογλου, Αγήνορα Αστεριάδη, Νίκο Χατζηκυριάκο - Γκίκα και Ορέστη Κανέλλη, στους ανανεωτές Κωνσταντίνο Παρθένη και Σπύρο Παπαλουκά, στους εξπρεσιονιστές Γιώργο Μπουζιάνη και Γιάννη Μηταράκη ή στην Αφαίρεση του Γιάννη Σπυρόπουλου, ο επισκέπτης της έκθεσης ανακαλύπτει ξανά τον πλούτο και το εύρος της Συλλογής της Πινακοθήκης του Δήμου Αθηναίων.

Η παρουσίαση ενδυναμώνεται με έργα μεταγενέστερων σημαντικών καλλιτεχνών όπως των Γιώργου Βακιρτζή, Μαρίας Σπέντζα, Στέλιου Βότση, Χρόνη Μπότσογλου, Όπυς Ζούνη, Αλέκου Φασιανού, Κίκου Λανίτη, Αλέξανδρου Αλιέα, Βάσως Κυριάκη, Χρήστου Θεοφίλη, Φιλιππίνας Λιβιτσάνου.

Αυτό που προσδίδει ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην έκθεση, είναι ότι πολλά από τα έργα της Συλλογής εμφανίζονται για πρώτη φορά, όπως το έργο Προπύλαια του Ν. Χατζηκυριάκου - Γκίκα, η Κόρη με Γατάκι του Γιάννη Σπυρόπουλου, αλλά και ένα τελείως άγνωστο έργο της Σοφίας Λασκαρίδου, της πρώτης γυναίκας που έσπασε το άβατο της Σχολής Καλών Τεχνών.

Παράλληλα, παρουσιάζονται γλυπτά της Συλλογής, δημιουργίες των Ιάσονα Παπαδημητρίου, Μιχάλη Τόμπρου, Βάσου Καπάνταη, Σπύρου Καταπόδη, όσο και νεότερων καλλιτεχνών.

Είναι η πρώτη φορά, μετά από πολλά χρόνια, που διοργανώνεται μια τόσο μεγάλη έκθεση των Συλλογών της Πινακοθήκης του Δήμου Αθηναίων, αφού έως πρόσφατα παρουσιάζονταν τα έργα της με συγκεκριμένο ιστορικό ή θεματικό πυρήνα.

Την επιμέλεια της έκθεσης είχε η Νέλλη Κυριαζή, Διευθύντρια της Πινακοθήκης και των Μουσείων του Δήμου Αθηναίων.

Το κτήριο του Μεταξουργείο είναι από τα παλαιότερα νεοκλασικά της Αθήνας, άρχισε να οικοδομείται το 1834 με σχέδια του Δανού αρχιτέκτονα Christian Hansen σε οικόπεδο που είχε αγοράσει ο πρίγκιπας Γεώργιος Καντακουζηνός, επιχειρηματίας από τη Βλαχία. Ο στόχος για την ίδρυση συγκροτήματος με καταστήματα στο ισόγειο και κατοικίες εμπόρων στον όροφο δεν υλοποιήθηκε.

Ακολούθησε η αγορά του κτιρίου από την αγγλική εταιρία «A. Wrampe & Co» (1852), με σκοπό να δημιουργηθεί Μεταξουργείο στην Αθήνα. Ωστόσο η εταιρία αυτή πτώχευσε σύντομα οπότε το οικοδόμημα εγκαταλείφθηκε εκ νέου για να αγοραστεί από έξι Έλληνες επιχειρηματίες που συνέπηξαν την «Σηρική Εταιρία της Ελλάδος» με την επωνυμία «Αθανάσιος Γ. Δουρούτης και Σια».

Η λειτουργία του Μεταξουργείου άρχισε το 1855, με διευθυντή τον Αθανάσιο Δουρούτη και συνεχίστηκε μέχρι το 1875. Έκτοτε έγιναν προσπάθειες για επαναλειτουργία του Μεταξουργείου, αλλά απέβησαν άκαρπες και το κτίριο μετατράπηκε σε συγκρότημα κατοικίας, περιστασιακά λειτούργησε ως κατάλυμα πειραιωτών προσφύγων και ως φρουραρχείο του ΕΛΑΣ το 1944.

Το 1993 το συγκρότημα περιήλθε ως δωρεά στον Δήμο Αθηναίων, ενώ το 2007 άρχισαν οι εργασίες αποκατάστασής του.

Σήμερα μετά την ολοκλήρωση αυτών των εργασιών από ανάδοχο τεχνική εταιρεία με την εποπτεία της Διεύθυνσης Κατασκευών του Δήμου Αθηναίων, το Μεταξουργείο αποτελεί ένα από τα πλέον γοητευτικά βιομηχανικά κτήρια της Αθήνας.

Η Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων ξεκινά στο κτήριο με εκθεσιακές δραστηριότητες, ενώ σταδιακά επίκειται η πλήρης της μεταφορά.

Κτίριο Μεταξουργείου, Λεωνίδου και Μυλλέρου (Μεταξουργείο)
Διάρκεια: Από 27 Οκτωβρίου 2010 έως 28 Νοεμβρίου 2010
Ημέρες και ώρες λειτουργίας:
Τρίτη έως και Σάββατο 10.00-14.00 & 17.00-21.00
Κυριακή 10.00-14.00, Δευτέρα κλειστά
Πληροφορίες: 210 3231841
Enhanced by Zemanta

Πέμπτη, 21 Οκτωβρίου 2010

Έκθεση The Divine Comedy

Ο Κωνσταντίνος Πάτσιος παρουσιάζει την ατομική έκθεση "The Divine Comedy" στη Fizz Gallery.
Αν νομίζετε ότι πρόκειται για την εικονογράφηση του επικού ποιήματος του Δάντη, κάνετε λάθος.
Αντιθέτως, πρόκειται για μία έκθεση που θα σας ταξιδέψει σε διαφορετικά κινήματα της τέχνης, σε διαφορετικές τεχνικές και σε διαφορετικές εικόνες και καταστάσεις όπου πρωταγωνιστούν σύμβολα και εικόνες από το προσωπικό και συλλογικό ασυνείδητο.
Μία πραγματικά αξιόλογη έκθεση που δεν πρέπει να χάσετε. Ν.Λ.

 Fizz Gallery, Βαλαωρίτου 9Γ, Κολωνάκι   Τρ.-Παρ. 12:00-15:00 & 18:00-21:00, Σάββ. 11:00-15:00 (έως 30/10)   Είσοδος ελεύθερη
http://debop.gr/

Τετάρτη, 20 Οκτωβρίου 2010

Ειδική Βραδιά Σαββατόβραδο με παραμύθια

Η ζωγραφική μιλάει με εικόνες, μέσα στη σιωπή.

Τα παραμύθια μιλούν επίσης με εικόνες, μέσα στη μουσικότητα της λαλιάς τους. Οι πίνακες έχουν υπογραφή και ημερομηνία, ενώ οι ιστορίες είναι «αχειροποίητες» και άχρονες.

Για τελευταία βραδιά το Σάββατο 23 - 10, οι εκθέσεις του Μουσείου Ηρακλειδών συναντούν τις αφηγήσεις της Αγνής Στρουμπούλη, που θα πλουμίσει τα παραμύθια της προφορικής παράδοσης με στοιχεία ποίησης.

Μια ιδιαίτερη βραδιά που σίγουρα θα σας γεμίσει όμορφα συναισθήματα! Σ.Π.

Μουσείο Ηρακλειδών, Ηρακλειδών 16, Θησείο 21:00 10€
http://debop.gr/

Ενδιάμεσοι Τόποι - Ειρήνη Ολυμπίου

Ατομική έκθεση ζωγραφικής και φωτογραφίας "Ενδιάμεσοι Τόποι" της Ειρήνης Ολυμπίου από 1- 24 Νοεμβρίου 2010
Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση με ζωγραφικά και φωτογραφικά έργα της Ειρήνης Ολυμπίου, απόφοιτης του Τμήματος Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, και μεταπτυχιακής φοιτήτριας στο μεταπτυχιακό τμήμα του ίδιου Πανεπιστημίου με κατεύθυνση στα εικαστικά.
Οι εικόνες της πραγματεύονται το άυλο και ταλαντεύονται ανάμεσα στον χώρο και τη μνήμη. Βασική της θεματογραφία αποτελεί η πόλη και οι απλοί, καθημερινοί τόποι της. Τέτοιοι τόποι συνδέουν μνήμες και χρόνους, αφού εκεί συμβαίνουν διαφορετικές δράσεις τόσο στο παρόν όσο και στο παρελθόν. Το γεγονός ότι αυτοί οι τόποι επαναλαμβάνονται, δημιουργούν την αναφορά μας στην πόλη και τελικά γίνονται τα στοιχεία που τη χτίζουν και που δημιουργούν την εικόνα της. Στη διάρκεια του χρόνου που αντιλαμβάνεται κανείς στην καθημερινότητά του, ο καθένας έχει τη δική του χωρική εμπειρία της πόλης και, μέσα από τις δράσεις του, κάνει τους τόπους χώρους, οι οποίοι με τη σειρά τους γίνονται αναφορά και φέρουν τη μνήμη αυτής της εμπειρίας.

“Η Ειρήνη Ολυμπίου, τόσο στις φωτογραφίες της, όσο και στα ζωγραφικά της έργα, ξεκινά από το δίπολο της οργανωτικής συνθήκης και της οργανικής κατάστασης, δημιουργώντας "υποθέσεις" μορφοποιητικών συνθέσεων, μέσα από την δυναμική της μεταβλητότητας και των απροσδόκητων συσχετισμών που αυτές ορίζουν. Θα λέγαμε, πως οι δικές της "πολιτείες", που είναι αταύτιστες και αποχαρακτηρισμένες, επικεντρώνονται στην ανάδειξη ομοιοτήτων και διαφορών, όπως επίσης αναλογιών και αντιστοιχιών ανάμεσα στον δομικό "ιστό" μιας ζωγραφικής ή φωτογραφικής σύνθεσης και στον απεικαστικό "ιστό" μιας ουτοπικής πολεοδομίας.”

Αθηνά Σχινά
Κριτικός και Ιστορικός Τέχνης

Τρίτη, 19 Οκτωβρίου 2010

Έκθεση ζωγραφικής του Ιωάννη Μουχασίρη

Ο Ιωάννης Μουχασίρης παρουσιάζει στην αίθουσα τέχνης “Peterʼs Gallery” από τις 4 έως τις 16 Νοεμβρίου 2010 μία προσωπική αναδρομή της τελευταίας δεκαετίας η οποία περιλαμβάνει ακρυλικούς πίνακες επιλεγμένους από τρεις κύκλους δημιουργίας.

Στα πρώιμα έργα, στιλιζαρισμένες φιγούρες επιδίδονται σε επικίνδυνα παιγνίδια, σε εύθραυστες ακροβασίες και δημιουργούν το δικό τους, ονειρώδες περιβάλλον, αδιαφορώντας για τους κανόνες της προοπτικής, αναστέλλοντας ή ακόμα και καταργώντας τους νόμους της φύσης. Στα ύστερα έργα του καλλιτέχνη, ψυχροί χρωματισμοί και παγωμένες μορφές συνθέτουν ομιχλώδη τοπία φορτισμένης ηρεμίας που μαρτυρούν το πέρασμα του ολέθρου, ενώ ταυτόχρονα κουβαλούν το σπέρμα της αναγέννησης και προσφέρουν το σκηνικό για απρόσμενες, κυοφορούσες συναντήσεις οι οποίες ισορροπούν ανάμεσα στην ελπίδα και το θρήνο, τη δυσπιστία και την προσμονή. Φιγούρες άστεγες και απόμακρες, ακρωτηριασμένες και περιπλανώμενες μέσα σʼ ένα εχθρικό περιβάλλον που μάταια αγωνίζονται να καθυποτάξουν, μέσα από τα ερείπια ενός χρεοκοπημένου πολιτισμού που μάταια προσπαθούν να απαρνηθούν, έρχονται αντιμέτωπες με την ουτοπία της επικοινωνίας. Ωστόσο επιμένουν, με τον δονκιχωτισμό τους να δικαιώνεται καθώς ο κενός-ηθικής εικαστικός λόγος μετουσιώνει το σύμβολο σε ύλη και το ανθρώπινο σώμα, από μια συρραφή πολιτισμικών μελών, σε σώμα παρθενογεννημένο.

Τα έργα, παγωμένα στιγμιότυπα ενός ταξιδιού, αντηχούν το ίδιο το ταξίδι της δημιουργικής διαδικασίας, κουβαλούν -δίχως νʼ αφηγούνται- το παρελθόν τους και το αναιρούν με την προσφορά άπειρων εκδοχών για αυτό, αυτο- αποκαλύπτονται δίχως τη βοήθεια μεσαζόντων και αφήνουν το μέλλον τους στο μάτι του θεατή. Όπως η υλική τους υπόσταση δεν παραπέμπει στο άθροισμα και την ιστορία των υλικών τους, αλλά εμφανίζεται ως πρωτόφαντη εικόνα, έτσι και το ζωγραφικό γεγονός δεν παραπέμπει πουθενά αλλού παρά στην ίδια την πραγματικότητά του.

Η αναδρομή ακολουθεί το κλιμακούμενο ενδιαφέρον του καλλιτέχνη στην ανθρώπινη μορφή, μέχρι την πιο πρόσφατη δουλειά του η οποία αποτελείται από προσωπογραφίες των αγαπημένων του ποιητών.

Το έργο του Γιάννη Μουχασίρη προκύπτει από ένα συνδυασμό παιδικής φαντασίας και χειρουργικής λεπτότητας. Η κοινωνία, όπως διαλέγει τον στρατιώτη για κάθε πόλεμο, έτσι διαλέγει με κλειστά μάτια κι εκείνον που θα φωτίζει κάθε σκοτεινιά της. Και ο ζωγράφος ανταποκρίνεται. Μέσα από την υπεροχή που του χαρίζει το αλάθητο ένστικτο, μυρίζεται πώς μπορεί νʼ απελευθερώσει τη συλλογικήσυνείδηση, ερήμην της, μέσα από την τέχνη.

Τα οράματα του ζωγράφου πολλαπλασιάζονται με διαβολική ταχύτητα. Ο Μουχασίρης ζωγραφίζει με το χρόνο, το αγαπημένο του χρώμα. Τα χρώματά του δεν είναι χλιαρά και ουδεμία σχέση έχουν με τη μεσαία κατάσταση.

Μπροστά τους έχεις τη χαρά να μιλάς από την αρχή για το κόκκινο και το κίτρινο, που δεν θυμίζουν κόκκινο και κίτρινο, γιατί τα χρησιμοποιεί σαν ποιητής, που δίνει όνομα στην πρώτη ύλη του, ονοματίζει το καθετί από την αρχή.

Ο Μουχασίρης είναι ένας από τους μετρημένους στα δάχτυλα ζωγράφους που δεν φοβάται νʼ αναμετρηθεί με το κυρίαρχο στοιχείο κάθε αιώνα, τη βία. Η χαρούμενη βία είναι το σήμα του, που διαπερνά το έργο του, δίνοντας αίμα στο θέμα. Αυτή δίνει ζωή στους ήρωες του, που αρχίζουν τη ζωή τους από το τέλος. Είναι το δώρο του στη βία, γιατί την προβάλλει χαρούμενη να αρνείται κάθε έννοια της μοίρας. Μόλις απομακρύνεται η μοίρα, το έργο δίνει τη θέση του σε μια ατελείωτη σειρά παραμυθιών που, ενώ τα βλέπεις αποσπασματικά, συνιστούν ένα σώμα –αυτό του ζωγράφου–το οποίο αρνείται πεισματικά να έχει μία και μοναδική θέαση της ζωής.

Δύο δρόμοι σημάδεψαν τον ζωγράφο. Αυτός της σκηνοθεσίας και εκείνος του «γέροντα του βουνού» Χασάν ι Σαμπάχ, που είπε: «Τίποτε δεν είναι πραγματικό, όλα επιτρέπονται».

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΚΟΥΛΙΔΗΣ

Τα έργα της έκθεσης θα εγκαινιαστούν στον χώρο της “Peterʼs Gallery”, στην Λεμεσό (31 Ιωάννη Πολέμη, έναντι εκκλησίας Πέτρου και Παύλου), Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2010 ώρα 7:30μ.μ.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι την Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2010.

Ώρες λειτουργίας 10.00 π.μ. - 1.00 μ.μ., 4.00 μ.μ. - 7.00 μ.μ.

ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

O Iωάννης Mουχασίρης γεννήθηκε στην Aθήνα το 1966. Σπούδασε ζωγραφική και Γλυπτική στο Corcoran School of Art, Washington, D.C. και σκηνοθεσία στο American University και την Kινηματογραφική Aκαδημία της Πράγας. Έχει συμμετάσχει με ταινίες μικρού μήκους σε φεστιβάλ στην Αμερική και την Eυρώπη. Έχει παρουσιάσει τη δουλειά του σε έντεκα ατομικές και πολλές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έργα του βρίσκονται στην συλλογή του Μουσείου Βορρέ καθώς και σε πολλές ιδιωτικές συλλογές.
Enhanced by Zemanta

Δευτέρα, 18 Οκτωβρίου 2010

Έντεκα νέοι καλλιτέχνες «σχολιάζουν» το ελληνικό σινεμά της δεκαετίας του 1980

Μία διαφορετική έκθεση παρουσιάζεται από τις 19 Οκτωβρίου στο Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης», στο πλαίσιο του 23ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου. Στο πλαίσιο του αφιερώματος στο ελληνικό σινεμά της δεκαετίας του 1980, έντεκα εικαστικοί παρουσιάζουν έργα-σχόλια πάνω σε σημαντικές ελληνικές ταινίες της εποχής.

Την έκθεση, σε επιμέλεια Γιάννη Ψυχοπαίδη, διοργανώνουν το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το Σπίτι της Κύπρου και το Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης».

Τα εγκαίνια είναι την Τρίτη 19 Οκτωβρίου στις 8:30 το βράδυ, δύο ημέρες πριν την επίσημη πρεμιέρα του «Πανοράματος».

Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 7 Νοεμβρίου.

Οι έντεκα καλλιτέχνες ανέλαβαν να δουλέψει ο καθένας πάνω σε μία ταινία, δημιουργώντας πρωτότυπα εικαστικά έργα για την έκθεση.

Οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν είναι οι εξής: Αθηνά Αγοργιανίτη- Μανία (Γιώργος Πανουσόπουλος), Νίκος Αρβανίτης - Ρεπό (Βασίλης Βαφέας), Βαγγέλης Θεοδωρίδης -Πρωινή Περίπολος (Νίκος Νικολαϊδης), Φίλιππος Θεοδωρίδης - Γλυκιά Πατρίδα (Μιχάλης Κακογιάννης), Άννα Καρατζά - Η Τιμή της Αγάπης (Τώνια Μαρκετάκη), Κυριάκος Κουσουλίδης -Τα Παιδιά της Χελιδόνας (Κώστας Βρεττάκος), Aίμη Παλογιαννίδου - Άρπα Κόλλα (Νίκος Περάκης), Μπάμπης Παπαγιάννης - Το Δέντρο Που Πληγώναμε (Δήμος Αβδελιώδης), Αλίκη Παππά - Οι Δρόμοι Της Αγάπης είναι Νυχτερινοί (Φρίντα Λιάππα), Νίκος Σεπετζόγλου - Βαριέτε (Νίκος Παναγιωτόπουλος) και Μαρήλια Σταγκουράκη - Καρκαλού (Σταύρος Τορνές).

Κυριακή, 17 Οκτωβρίου 2010

Γυμνή αλήθεια από 58 καλλιτέχνες

Έργο του Χρόνη Μπότσογλου
«Γυµνή Αλήθεια» (φωτογραφία) είναι ο τίτλος της έκθεσης  στο Μουσείο Φρυσίρα (Μονής Αστερίου 3, τηλ. 210-3234.678).

Προκλητικά, αισθησιακά, όµορφα, τρυφερά, φθαρµένα, πονεµένα. Γυµνά ανθρώπινα κορµιά και σώµατα που λειτουργούν ως καθρέφτες της ψυχής. Είναι 120 γυναικεία και ανδρικά κορµιά που φιλοτέχνησαν 58 ευρωπαίοι ζωγράφοι, εκ των οποίων 80% κάνουν ουσιαστικά ντεµπούτο στο Μουσείο Φρυσίρα. 

Επιχειρείται ένα ταξίδι διερεύνησης του τρόπου µε τον οποίο έλληνες και ευρωπαίοι ζωγράφοι διαχειρίστηκαν την εικαστική πρόκληση της αναπαράστασης του γυµνού ανθρώπινου σώµατος. 

«Αποτελεί µια αναδροµή στις επιλογές τής εδώ και 40 χρόνια συλλεκτικής διαδροµής µου. Είναι µια ευκαιρία να δείξω από πρωτόλεια έργα ελλήνων ζωγράφων που είχαν επιστρατεύσει όλη την οµορφιά της ζωγραφικής για να καλύψουν τη µέγιστη δυναµική που χρειάζεται το γυµνό σώµα», λέει ο συλλέκτης και ιδρυτής του µουσείου Βλάσης Φρυσίρας, που υπογράφει και την επιµέλεια της έκθεσης. Εως 27 Φεβρουαρίου.

Παρασκευή, 15 Οκτωβρίου 2010

IMPRINT ΔΙΕΘΝΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΑ, ΤΥΠΩΜΑΤΑ & ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΚΗΤΗ

Διάρκεια Έκθεσης: 22.10.2010-28.11.2010
Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, HELEXPO, Δ.Ε.Θ.
Επιμέλεια έκθεσης: Θούλη Μισιρλόγλου
Επιστημονικός σύμβουλος: Ντένης Ζαχαρόπουλος

Το σουρεαλιστικό πρόταγμα διατηρεί στα μάτια σας τη δυναμική του; Η άρση της αντίθεσης ανάμεσα σε αφαίρεση και παραστατικότητα ή σε παραστατικό και μη έχει εμπεδωθεί; Οι παλιότερες διακρίσεις ανάμεσα σε υψηλή και χαμηλή τέχνη έχουν οριστικά χαθεί; Η αφαίρεση ανακαλεί τα σήματα ελευθερίας που ανακαλούσε; Τα καλλιτεχνικά βιβλία διεκδικούν θέση μέσα σε μια μεγάλη «εικαστική βιβλιοθήκη»; Έχει σημάνει οριστικά το τέλος μιας εποχής που χαρακτηρίστηκε από παγκόσμιους πολέμους και την επιδίωξη της πολιτικής και ιδεολογικής ηγεμονίας; Η εμπειρία του χώρου στα έργα βιώνεται ξανά ή είναι ένα ήδη «παλιό» δεδομένο που επικάθεται στην ήδη εξελιγμένη μας αντίληψη του εικονικού χώρου; Το πολιτικό υπόβαθρο της κάθε είδους καλλιτεχνικής διαμάχης εξαφανίστηκε σε όφελος ενός κοσμοπολίτικου εκλεκτισμού;

Η προσωπική σας διαδρομή ανάμεσα σε περισσότερα από 300 έργα και τα ερωτήματα, μπρος-πίσω και τούμπαλιν, θα είναι η μεγάλη επιτυχία της έκθεσης, στην οποία συμμετέχετε, χωρίς πάντα να το ξέρετε κι αυτός είναι ο τρόπος να συνεχιστεί το παιχνίδι.

Ένα πλούσιο και σπάνιο υλικό από την ιδιωτική συλλογή Κητή αναδιοργανώνεται στους χώρους του ΜΜΣΤ, προτείνοντας μια «ανάγνωσή» του εκ νέου από μέρους του θεατή, ανάγνωση που τέμνεται από -αλλά και υπερβαίνει- τη συμβατικά καταγεγραμμένη ιστορία της τέχνης μέσα από τη διαδοχή των καλλιτεχνικών κινημάτων, ρευμάτων και τάσεων. Τα έργα εκτίθενται ξανά σήμερα στο θεατή, ξαναθέτουν ερωτηματικά γύρω από τη δημιουργία τους, αλλά και τη σημερινή ύπαρξή τους, και μετατρέπουν το ίδιο το μουσείο σε εργαστήριο εικόνων και ιδεών και καλλιτεχνική βιβλιοθήκη.
Xορηγοί Μουσείου: Γ’ Κ.Π.Σ. / Ε.Π. «Πολιτισμός 2000-2006», Γ’ Κ.Π.Σ. / Ε.Π.
«ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ», HELEXPO-ΔΕΘ, ΑΧΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ,
Ασφαλιστικός Οργανισμός Νταλιάνη ΕΠΕ / karavias associates art/Lloyd’s
Coverholder, ΖΑΡΙΦΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε., Ξενοδοχείο Βεργίνα.

Χορηγός επικοινωνίας : ΕΡΤ 3

Eπικοινωνία:
Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης  www.mmca.org.gr / www.mmcart.blogspot.com

Εγνατία 154, 546 36 Θεσσαλονίκη Τ: 2310 240002, 2310 281212, F: 2310 281567 E: mmcart@mmca.org.gr

Ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Πέμπτη-Σάββατο: 10.00-18.00 / Τετάρτη : 10.00-22.00, Παρασκευή : 10.00-19.00 / Κυριακή : 11.00-15.00, Δευτέρα κλειστά

Ξεναγήσεις και Εκπαιδευτικά Προγράμματα μετά από συνεννόηση
Enhanced by Zemanta

Τετάρτη, 13 Οκτωβρίου 2010

Έκθεση Τάκης Κατσουλίδης - Το σχέδιο του γράμματος

  Το Μουσείο Μπενάκη παρουσιάζει μία πολύ ενδιαφέρουσα έκθεση για γραφίστες, τυπογράφους και όχι μόνο σχετικά με την ελληνική τυπογραφία και τον τυπογραφικό σχεδιασμό μέσα από την πορεία του Τάκη Κατσουλίδη.

Θα δείτε την εξέλιξη της ελληνικής αλφάβητου από την αρχαία μέχρι την τωρινή της μορφή, σχέδια και ψηφιακές εκτυπώσεις των γραμματοσειρών που δημιούργησε και ανασχεδίασε ο Τάκης Κατσουλίδης από το 1986 μέχρι σήμερα καθώς και καλλιτεχνικές εκδόσεις με εικονογράφηση και γραμματοσειρές του ίδιου.

Στον εκθεσιακό χώρο θα προβάλλεται επίσης βίντεο με συνέντευξη του καλλιτέχνη. Ν.Λ.
        
   Μουσείο Μπενάκη, Πειραιώς 138, Γκάζι  Τετ., Πέ. & Κυρ. 10:00-18:00, Παρ.-Σάββ. 10:00-22:00 (έως 24/10) 

Εκθεση έργων του Τουλούζ Λωτρέκ στο Τελλόγλειο

Συνεχίζει την παρουσίαση μεγάλων εκθέσεων το Τελλόγλειο Ιδρυμα Τεχνών του ΑΠΘ. Μετά από τις εκθέσεις έργων των Πικάσο και Μιρό, παρουσιάζει φέτος μεγάλη έκθεση έργων του Τουλούζ Λωτρέκ. Η έκθεση ξεκινάει την Παρασκευή, αλλά τα επίσημα εγκαίνια θα γίνουν στις 25 Οκτωβρίου. Θα μείνει ανοιχτή ως τις 30 Ιανουαρίου 2011.
Η έκθεση, που παρουσιάζεται στο πλαίσιο των 45ων Δημητρίων του δήμου Θεσσαλονίκης, αποσκοπεί αφενός στη γνωριμία  του κοινού με τον καλλιτέχνη, αλλά και το κλίμα, την ατμόσφαιρα της εποχής στο γύρισμα του 19ου / 20ού αιώνα. Έναν πρώτο πυρήνα της έκθεσης του Τελλογλείου συνιστούν οι πρωτότυπες αφίσες και τα σχέδια του καλλιτέχνη (περισσότερα από 150), που προέρχονται από την ιδιωτική συλλογή του Παύλου και της Μπελίντας Φυρού (Μουσείο Ηρακλειδών).
Παράλληλα, η έκθεση θα συμπληρωθεί με υλικό και έργα από το «Musée d’ Orsay» του Παρισιού και άλλα μουσεία της Γαλλίας, καθώς επίσης και από ιδιωτικές συλλογές. Ιδιαίτερο χαρακτήρα θα προσδώσουν πρώιμα έργα του καλλιτέχνη, καθώς επίσης και προσωπικά προσφιλή του αντικείμενα προερχόμενα από τον οικογενειακό πύργο, Château du Bosc. Τα τελευταία παραχωρήθηκαν από την κόμισα Nicole Tapié de Céleyran, μικρανεψιά του καλλιτέχνη, η οποία έχει προσκληθεί στα εγκαίνια της έκθεσης του Τελλογλείου μαζί με πολλούς άλλους επίσημους προσκεκλημένους από τη Γαλλία.
Επίσης θα εκτεθούν διπλά έργα των Λωτρέκ και Βαν Γκογκ, που ρίχνουν φως στο πόσο οι δυο ζωγράφοι επηρέασαν ο ένας τον άλλον, καθώς επίσης και στις κοινές τους καλλιτεχνικές καταβολές. Πλούσιο αρχειακό και φωτογραφικό υλικό από το Αρχείο Σπητέρη προσθέτει πολλές άγνωστες πτυχές για τη ζωή και την καλλιτεχνική δημιουργία του Τουλούζ Λωτρέκ.
Η έκθεση θα έχει έντονα καλλιτεχνικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα και προβλέπεται συνεργασία με το ΚΘΒΕ, το Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το Τμήμα Θεάτρου και το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ.
Η έκθεση θα πλαισιωθεί από πολλές παράλληλες εκδηλώσεις.

Τρίτη, 12 Οκτωβρίου 2010

Έργα του Κ.Παρθένη «αποκαλύπτει» ο Άγιος Αλέξανδρος στο Π.Φάληρο

Έξι άγνωστα έργα του πρώτου «µοντέρνου» Έλληνα ζωγράφου, του Κωνσταντίνου Παρθένη, αποκαλύπτονται στο Παλαιό Φάληρο, µέσα στην εκκλησία του Αγίου Αλεξάνδρου και μάλιστα στην Ωραία Πύλη. Πρόκειται για έξι μετάλλια µε τέσσερις Ευαγγελιστές και τους προφήτες Δαβίδ και Σολοµώντα.

Σύμφωνα με τα Νέα, στη σκιά παραμένουν κι άλλα επτά εµβληµατικά έργα του ζωγράφου στη νότια πλευρά του ναού, που είναι απρόσιτα για το ευρύ κοινό. Πρόκειται για τις αγιογραφίες του Αγίου Γεωργίου, του Αγίου Δημήτριου, του Αγίου Παντελεήμονος, της Αγίας Καλλιόπης, της Αγίας Φιλοθέης και της Αγίας Βαρβάρας που πλαισιώνουν την εντυπωσιακή Παναγία Μυρτιδιώτισσα.

«Πρόκειται για έναν µοναδικό θησαυρό» δήλωσε στα «Νέα» ο Γιώργος Μυλωνάς που ανακάλυψε τα άγνωστα έργα του Παρθένη κατά τη διάρκεια έρευνας για τη διπλωµατική - µεταπτυχιακή του εργασία στην Ιστορία της Τέχνης στο Πανεπιστήµιο Αθηνών.

Όμως το νήµα για να βρεθούν τα άγνωστα έργα στο βηµόθυρο της εκκλησίας άρχισε να ξετυλίγει ο οµότιµος καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης στο Πανεπιστήµιο της Αθήνας, και Φαληριώτης, Νίκος Ζίας.

Από τους ελάχιστους που γνώριζε την ύπαρξή τους καθώς είχε ασχοληθεί επισταµένως µε την εκκλησία του Αγίου Αλεξάνδρου, ενώ δεν είχε δηµοσιεύσει ποτέ τίποτα. Μάλιστα ήταν εκείνος που επέστησε την προσοχή στον νεαρό ερευνητή να τα αναζητήσει.

Όπως αποκαλύπτει ο κ. Ζίας, εκτός από τα παραπάνω 13 έργα, τον ναό κοσμούσαν κι άλλα 12 έργα του ζωγράφου, τα οποία όμως απομακρύνθηκαν λίγο μετά τη δημιουργία τους εξαιτίας των αντιδράσεων των πιστών.

Πρόκειται για το Δωδεκάορτο, που φιλοτέχνησε ο Κωνσταντίνος Παρθένης πάνω από το τέµπλο και το οποίο δεν έµεινε στον ναό ούτε µήνα.

Πηγή: news.in.gr

Δευτέρα, 11 Οκτωβρίου 2010

Έκθεση μικρών καραβιών στο Γκάζι

Ένας «στόλος» από μικρά πλοία, κατασκευασμένα από κομμάτια ξύλων που ξέβρασε η θάλασσα θα εκτίθεται από τις 18 έως τις 21 Οκτωβρίου στο Γκάζι.

Τα ξύλα διαμορφώθηκαν ειδικά για να πάρουν τη μορφή μικρών καραβιών. Ταυτόχρονα, μικρά μεταλλικά αντικείμενα σε αχρηστία τοποθετήθηκαν πάνω στα σκαριά έτσι ώστε να θυμίζουν τις άγκυρες, τις γέφυρες, τις μηχανές και τα φουγάρα τους.

Μετά από πέντε χρόνια δουλειάς με τέχνη και μεράκι, δημιουργήθηκε ένας «στόλος» από πλοία, λίμπερτι, ποστάλια, ρυμουλκά, γκαζάδικα, καΐκια.

Παράλληλα, θα εκτεθούν σκίτσα και πίνακες ζωγραφικής.

Η ομαδική έκθεση θα διοργανωθεί στην «Τεχνόπολις» στο Γκάζι, στην αίθουσα «Τάκης Παπατσώνης» (Φούρνοι) από τις 18 έως τις 21 Οκτωβρίου (ώρες λειτουργίας: 16:00 – 22:00). Η είσοδος θα είναι ελεύθερη.

Ίχνη μιας πορείας στον χρόνο παρουσιάζει η έκθεση «Moving 4» στο Studio Ammeba

Σημάδια, ίχνη, μια πορεία αναγκαστική στον χρόνο ακολουθεί το έργο της Κατερίνας Κατσιφαράκη που παρουσιάζεται από τις 15 Οκτωβρίου στην γκαλερί El Studio Ammeba.

Το «Moving 4» αποτελεί μια εγκατάσταση στο χώρο που αποτελείται από διάφορα μέρη, υλικά και διαστάσεις.

Βάση της είναι ένα μεγάλο λευκό πανί με ζωγραφισμένους κορμούς και κλαδιά δέντρων, όπου πάνω και γύρω τους υπάρχουν διάφορες εικόνες. Εικόνες που έχουν περάσει, που συμβαίνουν τώρα, που βρίσκονται ζωγραφισμένες, κεντημένες ή καρφωμένες με την μορφή σημειώσεων.

Το έργο προέρχεται από τη σειρά «Moving», η οποία αποτελείται από 5 μέρη και διαφοροποιείται ή προσαρμόζεται στον εκάστοτε χώρο.

Στην πορεία που παρουσιάζουν οι εικόνες της Κατερίνας Κατσιφαράκη βασιλεύουν οι μνήμες, το ένστικτο, η νομαδικότητα, τα σημάδια και τελικά η κάθαρση. Η καλλιτέχνις κατασκεύασε μια πορεία στη ζωή και το χρόνο, γεμάτη αντιθέσεις.

Η Κατερίνα Κατσιφαράκη έχει σπουδάσει ζωγραφική στο εξωτερικό και έχει συμμετάσχει σε ομαδικές, ατομικές εκθέσεις και παραστάσεις σε Ελλάδα, Ολλανδία, Γερμανία, Σερβία, Τσεχία, Ισπανία, Ιταλία, Καναδά, Βραζιλία.

Η έκθεση παρουσιάζεται στη γκαλερί El Estudio AMMEBA (Ζαχαρίτσα 21, Φιλοπάππου) από τις 15 Οκτωβρίου έως τις 26 Νοεμβρίου 2010. Τα εγκαίνια θα λάβουν χώρα την Παρασκευή 15 Οκτωβρίου στις 20:00 το βράδυ.

Ώρες λειτουργίας : 16:00-20:00, Δευτέρα με Παρασκευή ή και μετά από τηλεφωνική επικοινωνία
Τηλ.: 211 0153.449.

Η είσοδος στην έκθεση είναι ελεύθερη.

Παρασκευή, 8 Οκτωβρίου 2010

Σχεδιαστής κοσμημάτων ο Λ. Κηλαηδόνης

Ο γνωστός συνθέτης και τραγουδοποιός Λουκιανός Κηλαηδόνης γίνεται τώρα και σχεδιαστής κοσμημάτων. 

Στο θέατρο «Μεταξουργείο» πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της πρωτότυπης έκθεσής του, πάνω στην εικαστική πρότασή του για τη σχέση της μουσικής με το χρώμα.

«Τα χρωματιστά τραγούδια» έγιναν κολιέ και παντατίφ, σκουλαρίκια και βραχιόλια. 

Στην έκθεση παρουσιάζονται χειροποίητα κοσμήματα φτιαγμένα από τον ίδιο τον καλλιτέχνη και το καθένα από αυτά αντιστοιχεί σε ένα τραγούδι δικό του ή άλλων συνθετών.

Στο χώρο υπάρχουν συνθέσεις με διάφορα αντικείμενα, όπως ένα χρωματιστό πιάνο, ένα ρολόι με νότες και πολλά άλλα. Στα εγκαίνια της έκθεσης παραβρέθηκαν πολλοί φίλοι του Λουκιανού Κηλαηδόνη , που ήρθαν να γιορτάσουν μαζί του.

Έκθεση για το ξεχασμένο παρελθόν της Ευρώπης

Την έκθεση «Το ξεχασμένο παρελθόν της Ευρώπης - Η κοιλάδα του Δούναβη 5000-3500 π.Χ» και «Οι σχέσεις της Ελλάδας με τα Βαλκάνια στη Νεολιθική Εποχή», στα πλαίσια της Ελληνικής Προεδρίας του ΟΣΕΠ, εγκαινίασε χθες το βράδυ ο υφυπουργός Εξωτερικών, Σπύρος Κουβέλης, παρουσία της υφυπουργού Πολιτισμού της Ρουμανίας, Irina Cajal, στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.

Ο κ. Κουβέλης τόνισε τη μοναδικότητα και τη σημασία της έκθεσης, καθώς ανατρέχει μέσα από την τέχνη σε μία ξεχασμένη ιστορική περίοδο της Γηραιάς Ηπείρου.

Το απόγευμα, ο κ. Κουβέλης είχε συνάντηση με την υφυπουργό Πολιτισμού της Ρουμανίας, Irina Cajal, στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας του ΟΣΕΠ, αλλά και της προώθησης θεμάτων πολιτιστικής διπλωματίας, τα οποία αποτελούν σημαντικό κομμάτι της Ατζέντας της Ελληνικής Προεδρίας.

Πέμπτη, 7 Οκτωβρίου 2010

ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ 2009-2010 του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών Α.Π.Θ.

Έργα που καλύπτουν όλο το φάσμα της σύγχρονης δημιουργίας (ζωγραφική, γλυπτική, χαρακτική, φωτογραφία, εγκαταστάσεις, περιβάλλοντα, video – art, εικαστικές παρεμβάσεις στο χώρο, καλλιτεχνικά δρώμενα – performances, κ.ά.) των απόφοιτων του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. θα παρουσιαστούν σε συνεργασία, για μία ακόμη χρονιά, με το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, από τις 11 Οκτωβρίου έως τις 28 Νοεμβρίου 2010. 
Τα εγκαίνια της Έκθεσης θα πραγματοποιηθούν τη Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2010 και ώρα 19.30. 
Ο Πρύτανης του Α.Π.Θ., Καθηγητής Γιάννης  Μυλόπουλος επισημαίνει ότι «Η έκθεση των αποφοίτων του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ., δεν είναι μόνο μία παρουσίαση ‘των κόπων μιας χρονιάς’ των φοιτητών του Τμήματος, αλλά η υγιής έκφραση των ανησυχιών και της αμφισβήτησης της νέας καλλιτεχνικής γενιάς.
Η έκθεση αυτή, το αποτέλεσμα της ώσμωσης σπουδαστών και διδασκόντων, είναι μια ευκαιρία για όλους εμάς να αφουγκραστούμε τους νέους, καθώς μας ανοίγουν ένα παράθυρο στον κόσμο τους.
Το πρώτο  καλλιτεχνικό βήμα των νέων αυτών  καλλιτεχνών, ας αποτελέσει την αφορμή το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο αλλά και  ολόκληρη η πόλη της Θεσσαλονίκης να αγκαλιάσουν την προσπάθεια όλων όσων υπηρετούν την τέχνη, δίνοντας μας την ευκαιρία να γίνουμε δέκτες των μηνυμάτων και της προσφοράς τους». 
Ο Πρόεδρος της Σχολής Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του  Α.Π.Θ., Κυριάκος Κατζουράκηςυποστηρίζει ότι «Η έκθεση των αποφοίτων κάθε φορά είναι μια ευκαιρία νε δει ο κόσμος το αποτέλεσμα της έρευνας των σπουδαστών της σχολής και παράλληλα να έρθει σε επαφή με τα πρώτα σκιρτήματα μιας “τολμηρής αθωότητας” που απλόχερα εκφράζεται στα έργα τους. Στα έργα αυτά περικλείονται τόσο πλούσιες πληροφορίες εκφρασμένες με αμεσότητα και ευστοχία που σε μια τέτοια έκθεση ο θεατής σχηματίζει μια σχεδόν πλήρη εικόνα του κόσμου. Κάθε σχολή που παράγει τέχνη, περνά από τις συμπληγάδες της οικονομικοκοινωνικής πραγματικότητας. Η τέχνη στους καιρούς μας είναι απαξιωμένη, αστήριχτη σχεδόν ολοκληρωτικά από το δημόσιο κύρος των ελάχιστων φορέων που αγωνίζονται να σταθεροποιηθούν και να καταφέρουν κάποτε να γίνουν ζωντανός ιστός στη διαδικασία παραγωγής της τέχνης. Και δυστυχώς από αυτή τη χρονιά το μέλλον αρχίζει να γίνεται σκοτεινότερο. Η τέχνη κι ο πολιτισμός – που θα μπορούσαν να είναι βασικά στοιχεία προβολής της χώρας μας – περικόπτονται και συμπαρασύρονται σε μια αδιέξοδη πολιτική που καθηλώνει κάθε πρόοδο και εξέλιξη. Είναι όμως θαυμάσιο θέαμα να βλέπεις πως αρκετές φορές οι νέοι καλλιτέχνες “υπερβαίνουν αυτό το εμπόδιο με την αθώα τόλμη τους”. Ας μοιραστούμε τη χαρά που μας προσφέρουν στη δουλειά τους ο κάθε ένας με τη δική του μοναδικότητα κι ας δούμε τους τρόπους που ο ένας συμπληρώνει τον άλλον». 
Η Πρόεδρος του Δ.Σ. του Μακεδονικού  Μουσείου Σύγχρονης  Τέχνης, Ξανθίππη Σκαρπιά-Χόϊπελ υποστηρίζει ότι «Για δέκατη τέταρτη χρονιά το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, σε συνεργασία με το Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του ΑΠΘ παρουσιάζει αντιπροσωπευτικά δείγματα των πτυχιακών εργασιών των αποφοίτων.
Απόφοιτοι νέοι καλλιτέχνες, ζωγράφοι, γλύπτες, χαράκτες, βιομηχανικοί σχεδιαστές, αποδεικνύουν έμπρακτα, μέσα από την παρουσίαση του έργου τους, ότι η φοίτησή τους στα πέντε εργαστήρια της Σχολής συντέλεσε στο μετασχηματισμό των αρχικών γνώσεων και αντιλήψεων τους σε μια πραγματικά ειδική καλλιτεχνική θεώρηση και πώς το όποιο φυσικό τους ταλέντο μεταμορφώθηκε σε σταθερή ικανότητα καλλιτεχνικής εφαρμοσμένης έκφρασης.
Η έκθεση των  έργων αυτών σε ένα ξεχωριστό  σύγχρονο μουσειακό τόπο, με άλλη ισχύουσα διαδικασία αμιγώς εικαστικών κριτηρίων, διαφορετικών του εργαστηρίου της  Σχολής, είναι ένα νέο έναυσμα, ένα νέο σκαλοπάτι μιας κλίμακας, όπου η επιτυχής πρόσβασή της μπορεί να προδώσει στο έργο των νέων δημιουργών τη ποθητή διαχρονικότητα. Τους ευχόμαστε καλή επιτυχία».  
Στο πλαίσιο  της Έκθεσης την Τρίτη 12 Οκτωβρίου και ώρα 11.00, θα δοθεί Συνέντευξη Τύπου από την Αντιπρύτανι Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Προσωπικού του Α.Π.Θ., Καθηγήτρια Δέσπω Λιάλιου, τον Πρόεδρο της Σχολής Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ., Καθηγητή Κυριάκο Κατζουράκη, από τον Επίκουρο Καθηγητή του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Α.Π.Θ., Χάρη Σαββόπουλο και την Πρόεδρο του Δ.Σ. του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, Ξανθίππη Σκαρπιά – Χόιπελ. 
Η Συνέντευξη Τύπου θα πραγματοποιηθεί στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. 
Η Έκθεση των αποφοίτων για το ακαδημαϊκό έτος 2009 – 2010, του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ., είναι ανοιχτή για το κοινό. 
Ώρες λειτουργίας  Έκθεσης: Τρίτη, Πέμπτη, Σάββατο: 10.00 – 18.00, Τετάρτη: 10.00 – 22.00, Παρασκευή: 10.00 – 19.00, Κυριακή: 11.00 – 15.00, Δευτέρα: κλειστά. 
Για την επιβεβαίωση  του ωραρίου καθώς και για  ομαδικές επισκέψεις, πρέπει να προηγείται συνεννόηση με το ΜΜΣΤ στα τηλέφωνα 2310240002. 
Περισσότερες πληροφορίες: www.vis.auth.gr

Τετάρτη, 6 Οκτωβρίου 2010

Πίνακες του Θ. Ράλλη και του Ν. Γύζη στου Sotheby's

Δύο αριστουργήματα του 19ου αιώνα έρχονται ξανά στο φως, έπειτα από παραμονή για περισσότερα από 50 χρόνια σε ιδιωτικές συλλογές, καθώς θα παρουσιαστούν στο επερχόμενο «Greek Sale» του Οίκου Sotheby's, τη Δευτέρα 22 Νοεμβρίου 2010.

Πρόκειται για τους πίνακες "Μεγάλη Παρασκευή, Ελλάδα" (Le Vendredi-Saint, Grece) του Θεόδωρου Ράλλη (1852-1909) και "Ο Χορός των Νυμφών" (Dance of the Nymphs) του Νικόλαου Γύζη (1842-1901).

Ο πίνακας του Θεόδωρου Ράλλη, που αγοράστηκε το 1935 στο Παρίσι από τον παππού του σημερινού ιδιοκτήτη, έχει εκτιμηθεί μεταξύ 345.510 και 575.827 ευρώ. Η "Μεγάλη Παρασκευή" απεικονίζει μια εκκλησία κατά τη διάρκεια των προετοιμασιών για το Πάσχα, με τέσσερα κορίτσια να δουλεύουν μαζί για να στολίσουν τον Επιτάφιο με λουλούδια, ενώ δύο ιερείς συζητούν. Πρόκειται για ελαιογραφία σε καμβά η οποία χρονολογείται από την εποχή που οι ικανότητες του δημιουργού ως ζωγράφου της καθημερινής ζωής βρίσκονταν στο απόγειό τους.

"Ο Χορός των Νυμφών" του Γύζη προέρχεται από ιδιωτική συλλογή στη Μεγάλη Βρετανία και έχει εκτιμηθεί μεταξύ 230.321 και 345.510 ευρώ. Με την ελεύθερη χρήση του πινέλου και την αιθέρια ποιότητα, ο συγκεκριμένος πίνακας αντιπροσωπεύει την αλλαγή στην τεχνοτροπία του ζωγράφου από την προγενέστερη ακριβή αναπαράσταση της καθημερινής ζωής στην υιοθέτηση του στυλ των Συμβολιστών που επικράτησε στην Ευρώπη στα τέλη του 19ου αιώνα, ιδιαίτερα στα μυθολογικά και αλληγορικά του θέματα.


 

Σάββατο, 2 Οκτωβρίου 2010

Εγκαίνiα έκθεσης ζωγραφικής της Αγγελίδου στον Βόλο

Την Δευτέρα 4 Οκτωβρίου στις 8 το βράδυ εγκαινιάζεται η έκθεση ζωγραφικής της Ολγας Μαρίας Αγγελίδου στο Κέντρο Τέχνης Τζιόρτζιο ντε Κίρικο στον Βόλο, 2ος όροφος.

Η Όλγα Μαρία θα παρουσιάσει έργα των τελευταίων τριών χρόνων με τίτλο «Από τη φιγούρα στη φύση».

Παρασκευή, 1 Οκτωβρίου 2010

ΑΝΝΗ ΖΑΒΙΤΣΑΝΟΥ - ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ ΗΛΙΑΝΝΑ ΣΚΟΥΛΑΚΗ - ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΙΔΗΣ

Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος παρουσιάζει τους Αννή Ζαβιτσάνου, Κωνσταντίνο Παπαμιχαλόπουλο, Ηλιάννα Σκουλάκη και Ορέστη Συμβουλίδη, απόφοιτους της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών με νέα χαρακτικά τους έργα.

"Πριν λίγα χρονιά επικρατούσε η αντίληψη ότι το μέλλον της εικαστικής έκφρασης ανήκει πλέον στις νέες τεχνολογίες και ιδιαιτέρως στο τότε απανταχού παρόν video. Σήμερα, όπου το video στην αναλογική του μορφή ανήκει πλέον στο παρελθόν και η ηλεκτρονική εικόνα έχει γίνει καθολικό αγαθό, εκδηλώνεται μια στροφή των νέων δημιουργών στις κλασσικές μορφές εικαστικής έκφρασης.

Η Χαρακτική, που τόσες φορές θεωρήθηκε νεκρή, ζει τώρα μια παγκόσμια αναγέννηση.

Η έκθεση με χαλκογραφίες νέων ταλαντούχων καλλιτεχνών στη γκαλερί «Τεχνοχώρος» δεν είναι λοιπόν συμπωματική αλλά είναι δείγμα επιστροφής των νέων εικαστικών στη χαρακτική και ιδιαιτέρως στην «αλχημιστική» βαθυτυπία.

Ίσως το νέο ενδιαφέρον των καλλιτεχνών για τη Χαρακτική να σχετίζεται άμεσα με την εξοικείωση που διαθέτουν στον χειρισμό των συγχρόνων media. Η Χαρακτική είναι άλλωστε επίσης ένα medium και μάλιστα το πρώτο στην εξέλιξη του παγκόσμιου πολιτισμού. Είναι το medium δημιουργίας εντύπων, εικόνων και κειμένων σε ένα μεγάλο αριθμό αντιτύπων."

Μιχάλης Αρφαράς,
καθηγητής Α.Σ.Κ.Τ.

Εγκαίνια έκθεσης: Τετάρτη 6 Οκτωβρίου 2010, 20:00
Διάρκεια: 6 έως 30 Οκτωβρίου 2010.
Ημέρες και ώρες λειτουργίας :
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 11:00 - 14:30 & 17:30 - 20:30
Τετάρτη, Σάββατο 11:00 - 16:00

Αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος
Λεμπέση 4 & Μακρυγιάννη 117 42, Αθήνα
Μετρό Ακρόπολη
Τηλέφωνο 211 182 38 18

«Ιχνηλατώντας την Κωνσταντινούπολη»

Tα εγκαίνια της ομαδικής εικαστικής έκθεσης με τίτλο «Ιχνηλατώντας την Κωνσταντινούπολη», θα γίνουν την Τετάρτη 6 Οκτωβρίου 2010 και ώρα 20:00 μ.μ. στην «Τεχνόπολι» του Δήμου Αθηναίων (Αίθουσες «Άγγελος Σικελιανός» & «Κωστής Παλαμάς»).

Τα εγκαίνια θα τελέσει ο Δήμαρχος Αθηναίων, κ. Νικήτας Κακλαμάνης. Στο πλαίσιο των εγκαινίων θα προβληθεί το ομώνυμο ντοκιμαντέρ παραγωγής Αναστασίας Μάνου σε επιμέλεια της Ιεράς Μονής Αγίου Διονυσίου Ολύμπου.

Διάρκεια έκθεσης: 6 Οκτωβρίου - 7 Νοεμβρίου 2010
Ώρες λειτουργίας: καθημερινά 10.00 – 22.00
Τεχνόπολις Δήμου Αθηναίων, Πειραιώς 100, ΤΚ. 11854, Γκάζι - Αθήνα
τηλ. 210 3461 589

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...