Τρίτη, 30 Νοεμβρίου 2010

Διώκονται για 271 άγνωστα έργα του Πικάσο

Τουλάχιστον 271 έργα του διάσημου ζωγράφου Πάμπλο Πικάσο, που χρονολογούνται από το 1900 έως το 1932, και των οποίων την ύπαρξη αγνοούσαν οι πάντες, ανακαλύφθηκαν πρόσφατα αναγκάζοντας τους κληρονόμους του να καταθέσουν μήνυση κατ’ αγνώστων για κλεπταποδοχή, τονίζει σε  άρθρο η εφημερίδα Λιμπερασιόν.

Οι πίνακες, τα μπλοκ και τα σκίτσα, των οποίων η αξία υπολογίζεται σε εξήντα εκατ. ευρώ, παρουσιάσθηκαν από ένα ζευγάρι ηλικιωμένων στην Κυανή Ακτή, που επιθυμούσε να αποκτήσει πιστοποιητικό αυθεντικότητάς τους, ιδιαίτερα από τον γιό του ζωγράφου Κλοντ Πικάσο, ο οποίος είναι και ο διαχειριστής της κληρονομιάς του.

Μεταξύ των αγνώστων έργων του περιλαμβάνονται και εννέα κυβιστικά κολάζ, των οποίων η αξία εκτιμάται στα 40 εκατ. ευρώ, μία υδατογραφία της «μπλε εποχής» του, γκουάς, λιθογραφίες και πορτραίτα της πρώτης συζύγου του Όλγας, τονίζει η Λιμπερασιόν.

Ο Πιερ Λε Γκενέκ, 71 ετών, που από τον Ιανουάριο ήλθε επανειλημμένως σε επαφή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με τον Κλοντ Πικάσο, προτού τον συναντήσει τελικά στο Παρίσι τον Σεπτέμβριο, είχε εργασθεί ως ηλεκτρολόγος για τον Πάμπλο Πικάσο κατά τα τελευταία τρία χρόνια της ζωής του ζωγράφου, ο οποίος απεβίωσε το 1973.

Ο ίδιος τονίζει πως έχει τοποθετήσει συστήματα συναγερμού σε πολλές από τις κατοικίες του διάσημου καλλιτέχνη, κυρίως στην Έπαυλη Καλιφόρνια, όπου βρίσκονταν πολλά από τα έργα αυτά.

Οι κληρονόμοι και οι ειδικοί που ερωτήθηκαν, αποφάσισαν να ασκήσουν δίωξη κατ’ αγνώστων για κλεπταποδοχή στις 23 Σεπτεμβρίου.

Τα έργα κατασχέθηκαν στις 5 Οκτωβρίου από το ειδικό τμήμα της αστυνομίας στην κατοικία του ζεύγους στο Μουάν-Σαρτού στις Αλπ-Μαριτίμ. Την κατάσχεση επιβεβαίωσε και η αστυνομία.
Ο συνταξιούχος ηλεκτρολόγος είχε τεθεί υπό προσωρινή κράτηση, τονίζει η εφημερίδα, χωρίς να προσδιορίζει τι τελικά απέγινε. Ο ίδιος τονίζει την αθωότητά του και υποστηρίζει πως τα έργα του τα δώρισε ο ίδιος ο ζωγράφος, σύμφωνα με κάποιες από τις καταθέσεις του, ή η σύζυγός του Πικάσο, σύμφωνα με άλλες καταθέσεις του.

Σε ερώτηση της Λιμπερασιόν, ο Κλοντ Πικάσο τονίζει πως αποκλείεται ο πατέρας του να «δώρισε μία τέτοια ποσότητα, αυτό δεν έχει γίνει ποτέ, αυτό δεν ευσταθεί. Όλα τούτα ήσαν μέρος της ζωής του» και τονίζει πως επιθυμεί η δικαιοσύνη να χύσει φως στην υπόθεση «ώστε κανείς να μην μπορεί να επωφεληθεί από μία κακή πράξη».

«Δεν θα πρέπει η πολιτιστική κληρονομιά να βρίσκεται διεσπαρμένη», προσθέτει ο Κλοντ Πικάσο.

Δευτέρα, 29 Νοεμβρίου 2010

Του Κόσμου τα Τάματα στην Ελληνοαμερικανική Ένωση

H Ελληνοαμερικανική Ένωση και το Κέντρο Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών διοργανώνουν θεματική έκθεση με τίτλο «Του Κόσμου τα Τάματα». Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν στις γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης την Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου 2010 στις 20:30. Την επιστημονική ευθύνη της έκθεσης έχει η Διευθύντρια του Κέντρου Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών, Αικατερίνη Πολυμέρου-Καμηλάκη ενώ την έκθεση επιμελείται η μόνιμη συνεργάτης του Κέντρου Λαογραφίας, Λουίζα Καραπιδάκη.

Στην έκθεση παρουσιάζονται τάματα απ’ όλο τον κόσμο, σύγχρονες αφιερωματικές πρακτικές και έργα σύγχρονης τέχνης εμπνευσμένα από τα τάματα. Τα εκθέματα προέρχονται από τη Συλλογή ταμάτων του Νίκου Παπαγεωργίου, του Μουσείου της Ελληνικής Συλλογής Νομπέλ, το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος, το Μουσείο  Κρεσόφ της Πολωνίας και την 21η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων Κέρκυρας.
ANAΛΥΤΙΚΑ ΕΔΩ

Κυριακή, 28 Νοεμβρίου 2010

Κορνήλιος Διαμαντόπουλος στην art gallery café

Ο Κορνήλιος Διαμαντόπουλος στην art gallery café, ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ 1 & ΓΑΛΗΝΟΥ, ΒΟΥΛΑ, θα παρουσιάσει την πρώτη του ατομική έκθεση.

Η έκθεση περιλαμβάνει 24 λάδια και σχέδια διαφόρων εποχών και στυλ του ζωγράφου. Όλα τα έργα χαρακτηρίζονται από μια αρμονία των χρωμάτων μ’ έναν ήρεμο κυβισμό. Η ευαισθησία, η συντροφικότητα και η αγάπη στη γυναίκα πλημμυρίζουν πολλά από τα έργα της έκθεσης του.

Εγκαίνια Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου 2010 8.00μ.μ.

και αμέσως μετά θα ακολουθήσει μουσικοχορευτική βραδιά 60s με τους Luigi Sodini, Milly Stiloglou
Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 30/12/2010. τηλ.210 8958866

Σάββατο, 27 Νοεμβρίου 2010

«Για να σωθεί η ιδέα της τέχνης χρειάζονται ελεύθεροι καλλιτέχνες» λέει ο Γ.Κουνέλης

«Για να σωθεί σήμερα η ιδέα της τέχνης χρειάζονται ελεύθεροι καλλιτέχνες, εκτός χρηματιστηρίου, που θα πουν με θάρρος "όχι". Που θα δώσουν μια νέα ιδέα στην ποιητική δημιουργία, όπως συνέβαινε παλιά στην Μονμάρτη» τόνισε ο Γιάννης Κουνέλης, απαντώντας στις ερωτήσεις της εικαστικού Κατερίνας Ζαχαροπούλου, σε εκδήλωση που έγινε την Παρασκευή στο Μegaron Plus.

«Ποιον καλλιτέχνη θέλουμε; Αυτόν του χρηματιστηρίου ή τον άλλον που ζει όπως ο Bacon, στους νυχτερινούς δρόμους, με ύποπτες φιλίες;» αναρωτήθηκε ο διεθνής Έλληνας εικαστικός, που με το ριζοσπαστικό του έργο, από τα «ταπεινά» υλικά της Arte Povera, μετέτρεψε την ακαδημαϊκή αντίληψη του χώρου σε λαϊκό τοπίο.

«Την τέχνη την βρίσκεις στο δρόμο» είπε με έμφαση ο Γιάννης Κουνέλης.

«Στη δουλειά μου δεν υπάρχει σαφής διαχωρισμός ανάμεσα στο έργο και στον χώρο. Η τέχνη συνυπάρχει με τη ζωή, όπως το μοντέρνο συνυπάρχει με το αρχαίο» πρόσθεσε.

Για την ουμανιστική δύναμη που εκπέμπει το έργο του, απάντησε στην συνομιλήτρια του: «Ο ουμανισμός τις τελευταίες δεκαετίες βρίσκεται σε κρίση. Απαιτεί πάντα ένα μέτρο κι αυτό βρίσκεται μπροστά στα μάτια μας: είναι ο Παρθενώνας. Κι αυτό είναι το μέλλον δεν είναι το παρελθόν».

Με μέτρο τις ίδιες πάντα ανθρώπινες διαστάσεις, ο Γιάννης Κουνέλης, επιστρέφει αυτή την περίοδο καλλιτεχνικά, στο ανθρώπινο σώμα, μέσα από μια ενότητα με τα θρυλικά του «παλτά», που εκθέτει στην γκαλερί Μπερνιέ- Ηλιάδη, στο Θησείο.

Πάνω σε καμβά διαστάσεων διπλού κρεβατιού σε σιδερένιο πλαίσιο, ο καλλιτέχνης αποτυπώνει το παλτό του, χωρίς πινέλο, χωρίς κανένα περιθώριο για διορθώσεις, σαν μια προέκταση του ανθρώπινου σώματος και το αφήνει να ξεκουραστεί, να τεντωθεί, να κουλουριαστεί, να ταξιδέψει. Το παλτό του Γιάννη Κουνέλη, υπαινίσσεται την απουσία, τον μόχθο, την επιστροφή. Το συναντάμε στην τέχνη του «σαν ένα σημάδι σε έναν δρόμο επιστροφής», όπως είπε η Κατερίνα Ζαχαροπούλου.

Γεννημένος στον Πειραιά το 1936, ο Γιάννης Κουνέλης έφυγε στην ηλικία των 20 χρόνων για την Ιταλία, αφού προηγουμένως δεν έγινε δεκτός στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών. Σπούδασε ζωγραφική στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Ρώμης και εγκαταστάθηκε εκεί για πάντα.

Μετά την ιστορική πρώτη εμφάνιση της Αrte Povera στην Γένοβα το 1967, με την παρουσία δώδεκα ζωντανών αλόγων δεμένων στους τοίχους της γκαλερί, η φήμη του εδραιώθηκε και συμμετείχε στις μεγαλύτερες διεθνείς εικαστικές διοργανώσεις.

«Η δική μου γενιά έφυγε από τα σύνορα, βγήκε έξω από το κάδρο, είχε πολλά όνειρα για την ζωή και την τέχνη. Θέλαμε με τις ιδέες μας ν΄ αλλάξουμε τον κόσμο. Είμαστε Ευρωπαίοι καλλιτέχνες, γαλουχημένοι με αυτή την ιδέα και όχι την ιδέα του χρηματιστηρίου» είπε ο Γιάννης Κουνέλης.

Παρασκευή, 26 Νοεμβρίου 2010

«Γυναίκα- Unique» στην «Τεχνόπολη» του Δήμου Αθηναίων στο Γκάζι

Στα πλαίσια του Φεστιβαλικού τύπου ειικαστικών εκδηλώσεων και Eκθέσεων το 2010-2011 και με αφορμή την Διεθνή Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών (25/11), , η SxS Fine Art Coordinators και ο Δρ. Γιώργος Γουρλάς παρουσιάζουν τις εμπνεύσεις και τις συλληψεις σημαντικών Ελλήνων και διεθνών δημιουργών, προκειμένου να αναδείξουν την μοναδικότητα της Γυναίκας και της θηλυκής φύσης στο πέρασμα του χρόνου.

Στην έκθεση «Γυναίκα- Unique», τα εγκαίνια της οποίας θα πραγματοποιηθούν 30/11 και ώρα 20:00, στην αίθουσα «Κωστής Παλαμάς» στην «Τεχνόπολις» του Δήμου Αθηναίων στο Γκάζι, πρόκειται να υπάρξει και ειδικό τιμητικό αφιέρωμα - αναφορά σε κορυφαίους καλλιτέχνες από την συλλογή Κιρκιλίτση .

Στην έκθεση παρουσιαζονται εικαστικά επιτευγματα από τους δημιουργούς:

Δωροθέα ΑΜΕΝΤΑ - Ουμβέρτος ΑΡΓΥΡΟΣ-Μαρία ΒΟΥΜΒΟΥΛΑΚΗ- Γιούλη ΒΡΑΝΑ - Κατερίνα ΓΑΒΑΛΑ -Χρυσα ΓΑΛΑΤΣΟΠΟΥΛΟΥ-Βαρβαρα ΓΕΡΟΔΗΜΟΥ - Κατερινα ΓΕΩΡΓΙΟΥ-Μαρία ΓΙΑΖΙΤΖΟΓΛΟΥ -Ευστάθιος ΓΙΑΝΝΗΣ- Σουζάνα GLIGORICH –Γιώργος ΓΟΥΝΑΡΟΠΟΥΛΟΣ-Φαεθων ΓΡΥΠΑΡΗΣ- Ζακελίν ΔΕΛΑΣΟΥΔΑ- Μαρία ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ-ΜΟΥΡΟΥΤΗ- Νίνα ΔΙΑΚΟΒΑΣΙΛΗ - Σάκης ΔΙΑΚΟΣ - Μιχαήλ DORIS ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ-Μπότης ΘΑΛΑΣΙΝΟΣ- Μαρία ΚΑΛΑΤΖΗ - ΚΑΤΕΡΙΝΑ-Μιχάλης ΚΟΚΚΙΝΟΣ - ΚΟΡΙΝΝΑ - Σοφία Ρόουζ ΚΟΣΜΙΔΟΥ - Ελένη ΚΡΥΣΤΑΛΛΗ - Κική ΚΩΣΤΑΙΝΑ - Αthina ΚΟΤΣΩΝΗ-ΣΥΝΕΤΟΥ - Ειρήνη ΚΥΠΡΙΩΤΟΥ -Κατερινα ΚΩΣΤΟΓΙΑΝΝΟΥ-Σοφία ΛΑΣΚΑΡΙΔΟΥ-Κωνσταντινα ΜΑΛΛΙΑΡΟΥ- Φωτεινή ΜΑΜΑΛΗ - Μαρία ΜΙΧΑΛΑΚΗ - Ντιάνα ΜΠΟΡΙΣΟΒΑ ΜΠΕΡΙΤΖΕ -Δημήτρης ΜΥΤΑΡΑΣ- Ηλεάνα ΝΟΕΑ - Έφη ΝΟΪΦΕΛΤ - Δημήτρης ΠΑΝΤΑΖΙΔΗΣ - Χρυσάνθη ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ -Ρουλα PAPPAS-ΤΣΙΩΤΑ-Αικατερινη ΠΑΤΣΙΟΥ- Λεόντιος ΠΕΤΜΕΖΑΣ - Χαρίκλεια ΠΙΤΙΚΑ - Γιώργος ΡΟΙΛΟΣ-Λένα ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ-Δημήτρης Σκουρτέλης - Βασίλης ΣΤΑΣΙΝΟΠΟΥΛΟΣ - Βασιλική ΤΑΜΠΟΥΡΗ -Γιάννης ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ- Κατερίνα ΤΣΙΜΠΟΥΡΑΚΗ-Κατερινα ΤΣΙΤΣΕΛΑ- Παναγιώτης ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΣ - Λίλιαν ΦΙΛΙΠΠΟΥ - Γιάννης ΦΡΑΓΚΟΣ - Τούλα ΧΑΡΙΤΙΔΟΥ - Μαρία ΧΑΤΖΗΘΕΟΔΩΡΟΥ -Νικος Χατζηκυριάκος -Γκίκας- Ελένη ΧΑΤΖΗΠΟΥΛΙΔΟΥ - Γιώργος ΧΑΤΖΟΓΛΟΥ - Μαρία ΧΩΡΕΜΗ.

Την έκθεση θα προλογίσει η πολιτικός Κατερίνα Παπακώστα και θα τη
προσεγγίσει Θεωρητικά ο Iστορικός τέχνης Δρ Λεόντιος Πετμεζάς που συμμετέχει σ αυτήν με βραβευμένα έργα του.
Στο Kριτικό σημείωμα-Πρόλογο που έχει γράψει στο πολυτελή πολυσέλιδο και πολύχρωμο κατάλογο της έκθεσης αναφέρει:

''Γενεσιουργός αιτία σ αυτό το δρώμενο τέχνης είναι η ευρυματικότητα στις ενοιακά στυλιστικές απόψεις και διαστάσεις των δημιουργών που με την ύψιστη τεχνική τους προχωρούν σε σημαντικές τομές και φτάνουν σε απροσπέλαστα μεταμοντέρνα μοτίβα συνάρτησης που κινούντε ανάμεσα στο ψυχισμό και την πνευματικότητα της υπαρξης.
Υλοποιώντας αναγωγικά τη προέκταση της εικαστικής αλήθειας προ σδίδουν στη τεχνική τους ξεχωριστή οντότητα, λυρική ευαισθησία και ποιητική συνισταμένη που μετουσιώνει τη πραγματικότητα πέρα από τη ρεαλιστική γραφή με διηνεκή στοιχεία που ακολουθούν τη γνωστική διαδικασία στην επιφάνεια του χρωστήρα .
Νοητά οι μορφές και τα σώματα καθώς αποδίδονται αναπλάθονται, πολ λαπλασιάζονται και κωδικοποιούντε με δυναμισμό σε δομικό περίγραμ μα ενώνοντας διαφορετικούς ορίζοντες σε ενα οικείο εκλεκτιστικό σκη νικό διάβασης με περιπλάνηση που μετεωρίζει συνθετικά την απόρροια του υποσυνείδητου επιλεγμένα και μνημειακά.
Αρχιτεκτονικά οι συλλήψεις στη παρούσα κατάθεση με λειτουργική ένταξη εμπεριέχουν μια επαναστατικότητα που βαθμιαία και σταδιακά απομονώνει και αποστασιοποιεί την κίνηση του δεδομένου της στιγμής.
Ιδιόρυθμα μεταβιβάζουν με αισθαντικότητα δόμησης στο θεατή ως γόνιμη εξομολόγηση με ερμηνευτική δεινότητα και ροή το συμβολικό πλαίσιο της αισθησιακής ποιότητας με αυτοεπίλεκτη εξήγηση που ανα καλεί εμπνεύσεις.
Κάθε έκφραση με αυτό το τρόπο θέτει τα θεμέλια και συμβάλει στον εκ συγχρονισμό της διαπραγμάτευσης και της εξειδίκευσης ενώ παράλληλα προσδιορίζει τη διάρθρωση της απεικόνισης σε πρωτοποριακές ενότη τες που αναπτύσονται εξιδανικευμένα στη φιγούρα και τη σωματογρα φία με οντότητα που υμνεί εμμεσα τη καθημερινότητα και την εποχή.
Αποκρυπτογραφώντας δυαδικά απροσδιόριστους χώρους με ρητά ευανά γνωστα και αναγνωρίσιμα σύμβολα με υπόσταση, λεπτομερή ανάλυση και εκπρόθεσμη πρόκληση διερευνά με διακριτικές νύξεις την ουσιώδη χρωματική λιτότητα και γονιμότητα ''.

Τέλος, στα πλαίσια της εκδήλωσης, θα παρεβρεθούν για να σχολιάσουν την έκθεση επιφανείς Ελληνες και διεθνείς θεωρητικοί της σύγχρονης τέχνης όπως ο Plamen Bonev, η Katia Velonia-Dardano, η Marian Alex, η Liberty Πολύζου, η Εμυ Βαρουξάκη, η Ντόρα Ηλιοπούλου-Rogan,η Αθηνά Σιούτη, o Kυριάκος Βαλαβάνης και άλλοι.

Αξίζει να σημειωθεί πως τα πολιτιστικά γεγονότα της SxS Fine Art Coordinators καλύπτονται από αρκετά ΜΜΕ, έντυπα, τηλεοπτικά και ηλεκτρονικά από την Ελλάδα και από το εξωτερικό καθως θεωρούντε τα μοναδικά δρώμενα υψηλής τέχνης και πολιτισμού των τελευταίων ετών που συμβαίνουν ανα τον κόσμο.

Η συμμετοχή των δημιουργών έγκρίθηκε από κριτική επιτροπή της οποίας προΐσταται ο Ιστορικός -Θεωρητικός Τέχνης Δρ . Λεόντιος Πετμεζάς εξασφαλίζοντας ετσι ότι τα έργα που προβάλλονται βρίσκονται σε συγκρίσιμο επίπεδο τεχνικής.

Στη φωτο έργο του Λεόντιου Πετμεζά με το οποίο συμμετέχει στη έκθεση.


Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στην επίσημη ιστοσελίδα της έκθεσης: http://www.facebook.com/event.php?eid=114935751896129&num_event_invites=0

Πέμπτη, 25 Νοεμβρίου 2010

Έλενα Ναβροζίδου: «Το πράσινο και το κόκκινο»

Στην πρώτη της εμφάνιση η καινούργια γκαλερί στο Κολωνάκι «Τα μελένια λεμόνια» παρουσιάζει μια ατομική έκθεση της Έλενας Ναβροζίδου με τον τίτλο «Το πράσινο και το κόκκινο». Μια έκθεση που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μία μελέτη πάνω στα δύο συμπληρωματικά χρώματα.
Το κόκκινο και το πράσινο είναι δύο χρώματα που όταν λειτουργούν το ένα δίπλα στο άλλο δημιουργούνε τη μεγαλύτερη αντίθεση, την μεγαλύτερη αντίδραση, τη μεγαλύτερη ένταση. Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει και η ίδια η καλλιτέχνης αποφάσισε να τοποθετήσει τα γυμνά της μέσα σ αυτήν την αντίθεση διακινδυνεύοντας μέσα σε μία έντονη ατμόσφαιρα τη σύνθεσή τους για να τα αποσυντονίσει και να τα επανα-ισορροπήσει
Η έκθεση της Έλενας Ναβροζίδου αποτελούμενη από ζωγραφική, γλυπτική, κόμικς και αντικείμενα παρουσιάζει μία μπλεγμένη ομάδα γυναικών που σμίγουν μέσα σε φλογερούς χώρους, με τις κλίσεις των κεφαλιών και με τα γυμνά σώματά τους να λάμπουν στις βαριές ατμόσφαιρες. Γυναίκες με ελάχιστα ενδύματα με διαφάνειες και χρυσαφί κοσμήματα μέσα στα μωβ, ινώδη, -σχεδόν μαύρα- κόκκινα, και στα φωσφορίζοντα πράσινα που μουχλιάζουν.
Είναι ο έρωτας, το φως, το χρώμα το ζητούμενο στην τέχνη των καιρών μας; Σε μια κοινωνία που αναμφισβήτητα κινείται σε μια νέο-συντηρητική κατεύθυνση, η ζωγραφική της Έλενας Ναβροζίδου θα μπορούσε να θεωρηθεί μια αντι-σκοταδιστική εικαστική παρέμβαση που αναφέρεται στις τέσσερεις αξίες που ο διαφωτισμός αποθέωσε: Truth, Beauty, Freedom, Love (Ελευθερία, Ομορφιά, Αλήθεια, Έρωτας).

ΤΑ ΜΕΛΕΝΙΑ ΛΕΜΟΝΙΑ art gallery
25.11 -18.12.2010
opening 20.00μ.μ.
ΕΛΕΝΑ ΝΑΒΡΟΖΙΔΟΥ Το κόκκινο και το πράσινο
ζωγραφική • γλυπτική • κατασκευές • comics

Βουκουρεστίου & Αλεξ. Σούτσου 8
10671 Κολωνάκι, Αθήνα
t. + f.: 210 36 48 138
www.melenialemonia.gr
info@melenialemonia.gr

ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
.
Η Έλενα Ναβροζίδου ζει και εργάζεται από το 1987 στην Αθήνα. Προηγήθηκαν σπουδές ζωγραφικής (1976 – 1982) στη Σχολή Καλών Τεχνών του Νανσύ, σκηνογραφίας (1982 – 1984) στην Art – Deco του Παρισιού. Ακολούθησαν ατομικές και ομαδικές εκθέσεις ζωγραφικής, κόμικς και εγκατάστασης με γλυπτική στο Νανσύ, Παρίσι, Νέα Υόρκη, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κέα, Πεκίνο.
Το 1991 εκδόθηκε από τις εκδόσεις «Βουρκαριανή» το βιβλίο με ζωγραφική της σε «Φόντο Κόκκινο». Το 1997 από τις ίδιες εκδόσεις το βιβλίο «Εταιρικοί Διάλογοι». Το 1997 εκδόθηκαν τα δύο βιβλία κόμικς «Ο πειρασμός του Αγίου Αντωνίου» και «Ανοιξιάτικη Νύχτα», εκδόσεις Selector που έκανε σε συνεργασία με τον σχεδιαστή κόμικς Κώστα Βιτάλη. Το 2000 από τις εκδόσεις ΤΤΝ Press εκδόθηκε με ζωγραφική της το βιβλίο «Ενθύμιον Θεσσαλονίκης» και η συλλεκτική τράπουλα «Έλενα Ναβροζίδου». Τέλος, το 2005 το βιβλίο «Εικονολατρεία» με ζωγραφική και γλυπτική της.
Από το 1998 εκδίδονται κόμικς της στο περιοδικό «Παρά Πέντε» και «Βαβέλ». Το 2008 έλαβε τον τίτλο του διδάκτορα στο τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΚΡΙΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ

"…Οι πίνακες έχουν δύναμη, ζουν την εποχή τους, ζουν τους παλιούς μύθους από άλλες εποχές και στέκουν απέναντί μας σαν ιερογλυφικά ενός προσωπικού κόσμου γεμάτου έντονη φαντασία και μορφοπλαστική δύναμη.»
Χάρης Καμπουρίδης - Ιούνιος 1997

"Ειδωλολατρία; Μα στην περίπτωσή μας το είδωλο είναι το σώμα, το δικός της και των άλλων, το ανθρώπινο σώμα φτιαγμένο για να λατρεύεται ολόψυχα. Να ζεις μικρούς θανάτους, πολλούς και συνεχόμενους, σε απόλυτη έκσταση. Να εγκαταλείπεσαι αργά στον μακρύ θάνατο της ζωής και να ξαναγεννιέσαι. Κάθε φορά να γεννάς με αστείρευτη ζωτικότητα νέες ζωές ήδη νεκρές ή τουλάχιστον σίγουρα καταδικασμένες να πεθάνουν και να γεννηθούν πάλι. Εδώ βρίσκεται το κλειδί για να πλησιάσουμε στη φλεγόμενη μυστικιστική τελετή της ιέρειας Έλενας Ναβροζίδου…"
Ferruccio Giromini - Δεκέμβριος 2006

"…Ανάμεσα στις εικόνες των παλαιών και οι εικόνες των συγκαιρινών μας – να διεκδικήσουν τη μαντεψιά μας, τη μαντεψιά ενός ακόμη επικείμενου χαμένου χρόνου, ενός ακόμη λειψού σπαρταρίσματος ανάμεσα σε αισθήσεις και ιδέες, σε κήπο περισυλλογής, σε κήπους απασφαλισμένης πείνας στομάτων για σώματα και το αντίστροφο. Μέχρι να πέσει το πέπλο – κι εμείς να απομείνουμε με τους πειρασμούς.
Η Έλενα Ναβροζίδου είναι μια συγκαιρινή μας που ζωγραφίζει τέτοιους μεταθανάτιους πειρασμούς…"
Θανάσης Τριαρίδης - Σεπτέμβριος 2008

Κυριακή, 21 Νοεμβρίου 2010

Δημήτρης Τζάνης: "Αθέατες ψυχές" με θέμα τον ταύρο.

Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος παρουσιάζει την ατομική έκθεση ζωγραφικής του Ηρακλειώτη ζωγράφου Δημήτρη Τζάνη με θέμα τον ταύρο.

Όπως έγραψε ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Κρήτης, Δημήτρης Πολυχρονάκης,

"Είτε ως σύμβολο της πιο ωμής και κτηνώδους δύναμης, είτε ως έκφραση βασιλικής κυριαρχίας και γονιμότητας, ο ταύρος από την προϊστορική αρχαιότητα αποτελεί μια ενσάρκωση του Πρωτόγονου, των σκοτεινών και άναρχων δυνάμεων της Ζωής, του Χάους και του Ερέβους από τις οποίες ξεπήδησε το φως και η ευταξία του Κόσμου.

Ο ταύρος δεν έπαψε ποτέ να μαγνητίζει και να σαγηνεύει το ανθρώπινο βλέμμα. Κι αυτό σημαίνει: να γοητεύει και να φοβίζει μαζί, να ελκύει και να απωθεί. Η σαγήνη του ταύρου είναι η σαγήνη του πρωτόγονου, του προϊστορικού, του αρχέγονου, αυτού που ο άνθρωπος κατασίγασε για να μορφώσει παιδεία και πολιτισμό, αλλά αυτό δεν έπαψε ποτέ να μιλάει –οσοδήποτε αόριστα, οσοδήποτε αινιγματικά- στα κατάβαθα της ανθρώπινης ψυχής."

Για την ζωγραφική του Δημήτρη Τζάνη γράφει η Ιστορικός τέχνης Λουίζα Καραπιδάκη,

"Οι Αθέατες ψυχές του Δημήτρη Τζάνη είναι μια αποκαλυπτικά ώριμη ζωγραφική, με έντονη προσωπική τεχνοτροπία, που της δίνει και μια πολυεπίπεδη διάσταση, ο εκ των υστέρων, παραλληλισμός με τους στίχους του Λόρκα, από το ποίημα «Μοιρολόι για τον Ιγνάθιο Σάντσεθ Μεχίας».

Ένας σκεπτόμενος δημιουργός σαν τον Τζάνη, δεν απασχολήθηκε τυχαία με την μορφή του ταύρου και τους μυριάδες συμβολισμούς του. Δούλεψε σχολαστικά και παλίμψηστα αυτή την μορφή με οδηγό το εννοιολογικό της υπόβαθρο. Εδώ ο καλλιτέχνης αγωνιά μπροστά στον ασυμβίβαστο ταύρο και τον αγώνα του, αλλά και μπροστά στην αγωνία της υπεροχής του ταυρομάχου ενάντια στην δύναμη της φύσης.

Η σαφήνεια της έκφρασης του Τζάνη, δεν παρεμποδίζεται από τις αφαιρετικές τάσεις του, που τονίζονται από τραχιά περιγράμματα και πλακάτα χρώματα. Οι ζωγραφισμένες μορφές των στιβαρών ταύρων «εν δράσει», σε στάση μάχης, διατηρούν τις ανατομίες των σωμάτων τους και την ευλυγισία τους. Τα σχηματισμένα με δεξιοτεχνία και ευχέρεια σώματα παίρνουν στάσεις απίθανες και εκφραστικές που αν ο ζωγράφος δεν είχε αποδώσει τόσο εξαιρετικά το δραματικό τους ύφος, θα ήταν σαν αθώα παιχνιδιάρικα ζώα. Όμως, οι μορφές τους είναι αυτές του πρωταγωνιστή του δράματος, με «ζωγραφισμένη» την αγωνία της επιβίωσης και αυτού του ατέρμονος παιχνιδιού μεταξύ ύπαρξης και ανυπαρξίας."

Εγκαίνια έκθεσης: Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2010, 20:00

Διάρκεια: 26 Νοεμβρίου έως 18 Δεκεμβρίου 2010.
Ημέρες και ώρες λειτουργίας :
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 11:00 - 14:30 & 17:30 - 20:30
Τετάρτη, Σάββατο 11:00 - 16:00

Αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος


Λεμπέση 4 & Μακρυγιάννη 117 42, Αθήνα
Μετρό Ακρόπολη
Τηλέφωνο 211 182 38 18
info@technohoros.org
blog έκθεσης: http://dimitristzanistaurus.logspot.com

Με την ευγενική υποστήριξη

Real Sangria logo (3)

Σάββατο, 20 Νοεμβρίου 2010

Μέχρι τις 28 Νοέμβριου στο Περιστέρι η έκθεση της Μαρίας Σαρρή

Αθ.Καρακωνσταντή,Ε. Μέλης,Β.Οικονόμου,
Μ. Σαρρή, Α.Κοκκινάκης,Κ. Λυμπουσάκης
Τη Χίο ζωγραφισμένη στον καμβά της Μαρίας Σαρρή, είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν όσοι τυχεροί βρέθηκαν στα εγκαίνια της έκθεσης της Βρονταδούσενας ζωγράφου, την Παρασκευή 12 Νοεμβρίου, η οποία γίνεται υπό την αιγίδα της Ομοσπονδίας Χιακών Σωματείων Αττικής και του Ομίλου για την UNESCO Τεχνών Λόγου και Επιστημών Ελλάδος.

Όπως ήταν φυσικό, τα τοπία της Χίου,...
τράβηξαν το ενδιαφέρον των περισσότερων επισκεπτών, καθώς και οι προσωπογραφίες προσωπικοτήτων της χώρας.

Η έκθεση που πραγματοποιείται σε γκαλερί που δημιούργησε η οικογένεια, στο Περιστέρι και συγκεκριμένα επί της Λεωφ. Αγ. Παρασκευής 12 (έναντι καταστήματος παιχνιδιών Ζαχαριάς), θα λειτουργήσει έως και την Κυριακή 28 Νοεμβρίου.
Η  Μαρία Σαρρή με τη Σμάρω Λω και τον Αργύρη Κοκκινάκη
Ώρες λειτουργίας της έκθεσης καθημερινά, από 9 π.μ. έως 2 μ.μ. και 5.30 μ.μ. έως 9.30 μ.μ.

Την παρουσίαση της έκθεσης έκανε ο Ευάγγελος Πανορμίτης, ενώ κύριος ομιλητής ήταν ο πρόεδρος της ΟΧΣΑ Αργύρης Κοκκινάκης, ο οποίος είπε:

«Η Ομοσπονδία Χιακών Σωματείων Αττικής, πρόθυμα, ανταποκρίθηκε στην πρόταση να θέσει υπό την αιγίδα της την έκθεση ζωγραφικής της Μαρίας Σαρρή, που είναι μια καλλιτέχνης αναγνωρισμένη, με παρελθόν, παρόν και μέλλον.

Άλλωστε η ΟΧΣΑ, κρίκος της μεγάλης χιακής παροικίας της Αττικής, είναι πάντα στρατευμένη για κάθε αγώνα, που στοχεύει, στην επίλυση προβλημάτων του νησιού μας, στην προβολή προϊόντων που παράγονται σε αυτό, αιτημάτων προς την κεντρική εξουσία, αλλά και έργων γενικά καλλιτεχνικών, που δημιουργούν Χιώτες και Χιώτισσες.

Ο καλλιτέχνης, εκτός των άλλων φυσικών και επίκτητων προσόντων που έχει, διακρίνεται και από μια έντονη ευαισθησία, που αποτυπώνεται στα έργα του, αλλά και εκφράζεται στα βήματα της ζωής του.
Και η Μαρία Σαρρή έχει μοιρογνωμόνιο κάθε ενέργειάς της, τη μεγάλη ευαισθησία, κάτι που αναγνωρίζουν όλοι όσοι έχουν την τύχη να τη γνωρίζουν.
Η Μ. Σαρρή με τον Κώστα Λυμπουσάκη και τη Μ. Σκευοφύλακα

Μητέρα πέντε παιδιών. Βαρύ το έργο της. Παρόλ’ αυτά βρίσκει το χρόνο για τον έρωτα της ζωής της, τη ζωγραφική. Πολλά έργα της, ένα ακόμη χαρακτηριστικό της μεγάλης της ευαισθησίας, είναι εμπνευσμένα από στίχους ποιητών. Και αυτός είναι ο λόγος, που της έχει δοθεί το προσωνύμιο «ζωγράφος της ποίησης».

Η Μαρία Σαρρή, όπως και κάθε επιτυχημένος καλλιτέχνης, με το έργο της προβάλλει τη Χίο, την οποία όπως όλοι εμείς οι Χιώτες υπεραγαπάμε.

Πρόσφατα οι Έλληνες της Αυστραλίας είχαν την ευκαιρία να δουν τα έργα της, που φιλοξενήθηκαν σε μια μεγάλη γκαλερί της Μελβούρνης και τα οποία στη συνέχεια εκτέθηκαν για τρεις μήνες στο Μουσείο της αυστραλιανής μεγαλούπολης.

Η έκθεση αυτή έχει τρεις ενότητες: μυθολογία, ελληνικά τοπία, αρκετά από τα οποία είναι χιώτικα και προσωπογραφίες προσωπικοτήτων της χώρας μας.

Πριν ολοκληρώσω, θα ήθελα να πω δυο λόγια και για την αδελφή της Μαρίας, την Αθανασία Καρακωνσταντή, επίσης καλλιτέχνιδα, που με γούστο συνέβαλλε στη δημιουργία αυτού του χώρου.

Τα έργα που θα δείτε από γυαλί είναι δικά της δημιουργήματα, τα οποία μάλιστα εξάγονται με μεγάλη επιτυχία σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Θα μπορούσα να πω για την πορεία της Αθανασίας αρκετά, που είναι πολύ γνωστά στους μονίμους κατοίκους του νησιού μας. Δε θέλω όμως να καταχραστώ το χρόνο σας. Θα ολοκληρώσω με μία ευχή και προς τις δύο αδελφές:

Ευόδωση των στόχων τους, γιατί εκτός των άλλων, μέσα από τα έργα τους προβάλλεται η Χίος μας».

Επίσης, μίλησαν ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Εταιρίας Τέχνης και Λόγου Αλέξανδρος Λεβάντας ο οποίος τόνισε μεταξύ άλλων ότι:
«Η διαδρομή της Μαρίας Σαρρή χαρακτηρίζεται ως φωτεινή. Εμείς σήμερα παίρνουμε το νέκταρ της δουλειάς της» και ο επίτιμος πρόεδρος του Ομίλου για την UNESCO Τεχνών Λόγου και Επιστημών Ελλάδος Παναγιώτης Παπαζάχος ο οποίος με τη σειρά του υπογράμμισε:
«Η Μαρία Σαρρή δεν είναι απλώς μια ζωγράφος, αλλά μια δημιουργός. Βλέπει το χρώμα με ευαισθησία, είναι από τους ζωγράφους που θαυμάζω».

Η καλλιτέχνης Μαρία Σαρρή, αφού ευχαρίστησε τους παρευρισκομένους και όσους εργάστηκαν για να στηθεί αυτή η έκθεση, μεταξύ των οποίων και η αδελφή της Αθανασία Καρακωνσταντή, είπε ότι ο χώρος αυτός στην Λεωφ. Αγ. Παρασκευής 12 στο Περιστέρι, θα λειτουργεί και μετά τις 28 Νοεμβρίου, ως χώρος διάθεσης δημιουργιών χειροποίητου γυαλιού, τα οποία κατασκευάζει η αδελφή της και ο ανιψιός της.

Στα εγκαίνια της έκθεσης μεταξύ άλλων παρευρέθηκαν ο ανεξάρτητος βουλευτής Βασίλης Οικονόμου, ο Χιώτης εφοπλιστής και αντιπρόεδρος της ΟΧΣΑ Κώστας Λυμπουσάκης, ο Χιώτης εκδότης Αντώνης Παληός, οι πρόεδροι των Χιακών Συλλόγων, Δαφνουσίων, Ευάγγελός Μέλης, Βρονταδουσίων Σμάρω Λω, Κοινούσων Μαρία Σούττη, ο τέως πρόεδρος της ΕΒΑΤ Χριστόφορος Ματτές, το μέλος της διοίκησης της ΟΧΣΑ Μαίρη Σκευοφύλακα κ.αλ.

Παρασκευή, 12 Νοεμβρίου 2010

Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στο Παγκράτι

PARIS - OCTOBER 06:  A member of the press loo...Image by Getty Images via @daylifeΕγκρίθηκε ομόφωνα από τα μέλη του Κεντρικού Συμβουλίου η οριστική αρχιτεκτονική μελέτη για την επισκευή διατηρητέου κτηρίου στο Παγκράτι, που θα φιλοξενήσει το νέο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή.
Το κτήριο θα διαμορφωθεί κατάλληλα προκειμένου να στεγάσει αριστουργήματα διάσημων ζωγράφων, όπως Πικάσο, Βαν Γκογκ, Μπρακ, Ροντέν, Γκογκέν, Ντεγκά και Τζακομέτι.
Επιπλέον, το μουσείο θα εκθέτει μέρος της διάσημης συλλογής έργων τέχνης των ιδρυτών και θα φιλοξενεί μεγάλες διεθνείς περιοδικές εκθέσεις, όπως αυτές που οργανώνονται κάθε καλοκαίρι στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Άνδρου.

Παρασκευή, 5 Νοεμβρίου 2010

Σύγχρονη εκκλησιαστική τέχνη στο Βυζαντινό Μουσείο

Σε μια αναγέννηση της εκκλησιαστικής τέχνης φιλοδοξεί να οδηγήσει η έκθεση «Σύγχρονη Εκκλησιαστική Τέχνη. Αρχιτεκτονική - Ζωγραφική» που φιλοξενείται στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο από τις 23 Νοεμβρίου έως 28 Νοεμβρίου 2010.

Στην έκθεση συμμετέχουν επιλεγμένοι αρχιτέκτονες και καλλιτέχνες που παρακολουθούν τα ρεύματα και τις νέες καλλιτεχνικές τάσεις που αναπτύσσονται διεθνώς και παρουσιάζουν έργο μοντέρνο και ταυτόχρονα παραδοσιακό. Τα έργα τους ανακεφαλαιώνουν την παράδοση, προσθέτοντας ο καθένας με τη δική του σύνθεση και τεχνοτροπία νέα στοιχεία για τον τρόπο έκφρασης της εκκλησιαστικής τέχνης, σε μια εποχή που καθιερωμένες αρχιτεκτονικές και εικαστικές αξίες συχνά αμφισβητούνται και μεταβάλλονται.

Συμμετέχουν με έργα τους οι: Αρχιτέκτονες: Ν. Αξιώτης (με έργα Γεωργίου Αξιώτη), Π. Διδώνη, Θ. Καναρέλης, Π. Κουφόπουλος, Μ. Μυριανθέως-Κουφοπούλου, Στ. Μαμαλούκος, Ν. Παπαγιαννάκος, Μελετητική-Γραφείο Μελετών Αλεξ. Ν. Τομπάζη Ε.Π.Ε.

Ζωγράφοι: Μ. Βασιλάκης, Κ. Βαφειάδης, Μ. Γρηγορέας, Μ. Καμπάνης, Σ. Καρδαμάκης, Γ. Κόρδης, Χ. Λιόνδας, Κ. Μαρκόπουλος, Γ. Μητράκας, Γ. Μποζάς, Κ. Ξενόπουλος, Μ. Σιγάλα, π. Σ. Σκλήρης, Δ. Τσιάντας, Β. Τσοτσώνης, Δ. Χατζηαποστόλου, Ν. Χούτος.

Πληροφορίες

Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, Βασ. Σοφίας 22, 106 75 Αθήνα

Διάρκεια έκθεσης 23 Νοεμβρίου έως 28 Νοεμβρίου 2010

Τετάρτη, 3 Νοεμβρίου 2010

Ελβετία: Εξαρθρώθηκε κύκλωμα πλαστών πινάκων

Peonies by Georges BraqueImage by cliff1066™ via Flickr
ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΖΟΡΖ ΜΠΡΑΚ
Την εξάρθρωση ενός δικτύου πλαστών πινάκων, ένα από τα σημαντικότερα στην χώρα ανακοίνωσε η αστυνομία της Ελβετίας. Ενώπιον της δικαιοσύνης θα οδηγηθούν τέσσερις Ελβετοί, για «απάτη, πλαστογραφία τίτλων ιδιοκτησίας και πιστοποιητικών γνησιότητας». Μεταξύ των κατασχεθέντων πινάκων «βρίσκεται μία σημαντική σειρά του Ροντόλφ-Τεοφίλ Μποσάρ, αλλά και πλαστά που φέρουν την υπογραφή του Εντμόν Μπίγ, του Εντουάρ Βαλέ, του Ζορζ Μπρακ, του Κις βαν Ντόνγκεν, ή ακόμη του Μορίς Βλαμένκ», τονίζει στην ανακοίνωση της η αστυνομία του καντονιού του Βο (δυτικά).

Περίπου 80 πλαστοί πίνακες διακινήθηκαν στην αγορά στο διάστημα μεταξύ 2005-08. Συνολικά, η αστυνομική έρευνα οδήγησε στην κατάσχεση άνω των 100 πινάκων, τόνισε η αστυνομία. Τον Αύγουστο του 2008 τέσσερις Ελβετοί κατηγορούμενοι, ηλικίας μεταξύ 50 και 60 ετών, ομολόγησαν την ενοχή τους, τονίζει στην τελική της έκθεση η αστυνομία, η οποία κατόρθωσε να διαπιστώσει πως ένας από τους τέσσερις ζωγράφιζε πλαστά έργα, ένας δεύτερος συμπλήρωνε τα ψεύτικα πιστοποιητικά και αποφάσιζε τις υπογραφές για τα ψεύτικα έργα, ενώ οι άλλοι δύο είχαν επιφορτισθεί με την διακίνηση των πλαστών έργων στην αγορά. Όλοι τους καταδικάσθηκαν για απάτη, πλαστογραφία τίτλων και πιστοποιητικών γνησιότητας.

Η έρευνα ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2007 όταν μία κάτοικος της Λοζάννης έπεσε «θύμα δόλιας κλοπής», όταν αντικαθιστώντας το με έναν πλαστό, οι κατηγορούμενοι της αφαίρεσαν ένα γνήσιο έργο του ελβετού ζωγράφου Τζοβάνι Τζακομέτι (πατέρα του διάσημου γλύπτη Αλμπέρτο Τζακομέτι), τον οποίον μεταπώλησαν για 180.000 ελβετικά φράγκα (130.780 ευρώ). Στη συνέχεια, οι ερευνητές ανακάλυψαν το 2007 στη διάρκεια μίας έκθεσης αντικερί πολλούς πίνακες με την υπογραφή του Μποσάρ που ήσαν πλαστοί. Η έρευνα διήρκεσε αρκετά χρόνια λόγω της δυσκολίας να εντοπιστούν και να εξακριβωθούν οι πλαστοί πίνακες, τόνισε η αστυνομία
Enhanced by Zemanta

ΑΡΤΑ:Στις 13 Δεκεμβρίου τα εγκαίνια της Δημοτικής Πινακοθήκης

Στις 13 Δεκεμβρίου θα γίνουν στην Άρτα τα εγκαίνια της Δημοτικής Πινακοθήκης «Γιάννης Μόραλης» με έκθεση του ζωγράφου Αποστόλη Τσιρογιάννη.

«Η Δημοτική Πινακοθήκη είναι ένα ακόμα μεγάλο έργο που ολοκληρώθηκε, προσφορά στο κομμάτι του πολιτισμού από πλευράς της Δημοτικής Αρχής» δήλωσε ο Δήμαρχος Άρτας Πάνος Οικονομίδης.

Ειδικοί επιστήμονες και ειδικοί επιμελητές όπως ο Λέανδρος Σπαρτιώτης από την Πρέβεζα που έχει ιδιωτική πινακοθήκη με μια μεγάλη συλλογή έργων αξίας, δίνουν τα φώτα τους και την εμπειρία τους ώστε η λειτουργία της Δημοτικής Πινακοθήκης να αποτελέσει ένα ξεχωριστό πολιτιστικό γεγονός για την πόλη.

Την προσπάθεια στηρίζουν επίσης ο αρτινής καταγωγής Διευθυντής της Εθνικής Πινακοθήκης Γιάννης Τσουπράς ο οποίος όπως ανέφερε ο κ. Οικονομίδης θα έρθει και θα «μεταφέρει τις όποιες παρατηρήσεις και τις όποιες διορθωτικές κινήσεις πρέπει να κάνουμε ώστε στις 13 του Δεκέμβρη να είναι το άνοιγμα της Πινακοθήκης με τα εγκαίνια που θα γίνουν μια όμορφη στιγμή για τους αρτινούς πολίτες και κυρίως για τους νέους και νέες και για τα μικρά παιδιά».

Η Πινακοθήκη φιλοδοξεί να αποτελέσει πόλο έλξης και για τα σχολεία με επισκέψεις μαθητών για τους οποίους θα υπάρχει ειδικός χώρος όπου θα μπορούν να ζωγραφίζουν με υλικά που θα τους παρέχονται εκεί.

«Είμαστε περήφανοι και γι’ αυτό το έργο» τόνισε ο Δήμαρχος ευχαριστώντας όλους όσους συνέβαλαν στην ολοκλήρωσή του: το Δημοτικό Συμβούλιο, την τεχνική εταιρία που το κατασκεύασε, τον συμπατριώτη μας αρχιτέκτονα Γιώργο Βαφιά που ζει στο Παρίσι κι εργάστηκε για τη μελέτη του περιβάλλοντος χώρου της Πινακοθήκης, τους δύο συλλόγους Φίλων της Πινακοθήκης, της Άρτας και των Αθηνών που εκπρόσωποί τους (ο Δημήτρης Βάσσος και ο Λάκης Χαρακλιάς αντίστοιχα) μετέχουν στο 5μελές Δ.Σ. της Δημοτικής Πινακοθήκης για τις προσπάθειες που κάνουνε για τη συλλογή έργων.

«Σ’ αυτή την κίνηση βοήθησε ο πρωτεργάτης Θανάσης Κονταξής που από την Αθήνα έδωσε το έναυσμα αυτής της προσπάθειας στήριξης της Δημοτικής Πινακοθήκης, που έφερε μέχρι στιγμής άριστα αποτελέσματα συγκεντρώνοντας έργα Ελλήνων ζωγράφων από τα πλέον σημαντικά που υπάρχουν στη διάθεση της ανάλογης πολιτιστικής αγοράς» τόνισε ο κ. Οικονομίδης.

Ο Δήμαρχος Άρτας εκτιμά ότι τα εγκαίνια της Πινακοθήκης, στις 13 του Δεκέμβρη, θα αποτελέσουν ένα σημαντικό γεγονός για την Άρτα και από τώρα προσκαλεί όλους τους πολίτες να επισκεφθούν την Πινακοθήκη και να θαυμάσουν την έκθεση η οποία θ’ ανοίξει την ημέρα των εγκαινίων και θα λειτουργήσει μέχρι τις αρχές του νέου χρόνου, για ν’ απολαύσουν τα έργα του Αποστόλη Τσιρογιάννη αλλά και να θαυμάσουν, κυρίως, το κατασκευαστικό έργο της Πινακοθήκης που θα είναι, όπως είπε, ένα στολίδι για την Άρτα.
Αναρτήθηκε από epirusgate

Ο Κάρλος Μόττα συζητά με την Άννα Καφέτση

ALLAN SEKULA
Middle Passage, Chapter 3 from Fish Story [(1990-1993)], 1993
Ο Κάρλος Μόττα συζητά με την Άννα Καφέτση στο πλαίσιο της έκθεσης “Τέχνης Πολιτκή”
την Πέμπτη 4 Νοεμβρίου, στις 19.00

Στο πλαίσιο των συναντήσεων με καλλιτέχνες από μητροπολιτικά κέντρα και περιφέρειες, που έχουν προγραμματιστεί με αφορμή την έκθεση “Τέχνης Πολιτική”, ο Κολομβιανός καλλιτέχνης Κάρλος Μόττα θα συζητήσει με την Διευθύντρια κ. Άννα Καφέτση, η οποία έχει επιμεληθεί την έκθεση, την Πέμπτη 4 Νοεμβρίου, στις 19.00.

Το ελληνικό κοινό θα έχει την ευκαιρία να γνωρίσει για πρώτη φορά το έργο του διεθνώς αναγνωρισμένου ακτιβιστή καλλιτέχνη, ο οποίος συμμετέχει στην μεγάλη έκθεση του ΕΜΣΤ με την εγκατάσταση “Graffiti Cuts: Who Owns the Street” [Κομμάτια γκράφιτι: Σε ποιον ανήκει ο δρόμος;], 2007-2009.

Σύμφωνα με τον καλλιτέχνη:
Το “Graffiti Cuts: Who Owns the Streets” [Κομμάτια Γκράφιτι: Σε ποιόν ανήκει ο δρόμος;], 2007-2009 είναι μία εγκατάσταση με κείμενο και φως που αποτελείται από 28 προτάσεις από πολιτικά γκράφιτι τα οποία φωτογράφισα σε δρόμους πολλών πόλεων. Τα γκράφιτι αυτού του είδους, σημαδεύουν σε γενικές γραμμές τους δρόμους για να παραβιάσουν και να καταγγείλουν δημοσίως την κοινωνική αδικία, υποστηρίζοντας μια ιδεολογία ή κάποιο πολιτικό πρόγραμμα ή προτείνοντας τρόπους επαναδιεκδίκησης της ιδιοκτησίας επί του «δημοσίου» χώρου. Καθώς σκεφτόμουν τον τρόπο με τον οποίο υπάρχουν αυτές οι προτάσεις στο δημόσιο χώρο, μου φανερώθηκε το εξής παράδοξο, «τι είναι η ελευθερία του λόγου, για ποιον προορίζεται και από ποιον προέρχεται;». Σε ποιον ανήκει ο δρόμος: σε εκείνον που τον σημαδεύει ή σε εκείνον που ζητά τη διαγραφή αυτών των προτάσεων; Αυτά είναι τα ερωτήματα που προσπαθεί να προσεγγίσει η συγκεκριμένη εγκατάσταση.

Ο Carlos Motta γεννήθηκε το 1978 στη Bogotá της Κολομβίας. Σπούδασε στο Whitney Museum Independent Study Program στη Νέα Υόρκη το διάστημα 2005-2006, στο Milton Avery Graduate School of the Arts at Bard College στη Νέα Υόρκη το 2003 και στο The School of Visual Arts, στη Νέα Υόρκη από πού πήρε πτυχίο φωτογραφίας το 2001. Έχει πάρει μέρος σε σημαντικές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις, όπως Brief History, PS1/MoMA το 2009, Τhe Immigrant Files: Democracy Is Not Dead, It Just Smells Funny στο Konsthall C, στη Στοκχόλμη, στο Baltic Art Center (BAC), Visby στη Σουηδία, το 2009 στη Μπιενάλε της Λυών και στη Μπιενάλε του Πεκίνου. The Greenroom, CCS Bard Hessel Museum of Art το 2008. Ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη.

Θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό. H εκδήλωση θα διαρκέσει 75’.
Θα υπάρχει ταυτόχρονη μετάφραση.

Είσοδος ελεύθερη
ΕΜΣΤ  Βασ. Γεωργίου 17 -19 και Ρηγίλης
Τηλέφωνο:+302109242111-3Τρίτη - Τετ:11:00 π.μ. - 7:00 μ.μ.Πεμ:11:00 π.μ. - 10:00 μ.μ.Παρ - Κυρ:11:00 π.μ. - 7:00 μ.μ.  

Τρίτη, 2 Νοεμβρίου 2010

Έκθεση ζωγραφικής του Μουχασίρη Ιωάννη


Ο Ιωάννης Μουχασίρης παρουσιάζει στην αίθουσα τέχνης “Peters Gallery” από τις 4 έως τις 16 Νοεμβρίου 2010 μία προσωπική αναδρομή της τελευταίας δεκαετίας η οποία περιλαμβάνει ακρυλικούς πίνακες επιλεγμένους από τρεις κύκλους δημιουργίας.

Στα πρώιμα έργα, στιλιζαρισμένες φιγούρες επιδίδονται σε επικίνδυνα παιγνίδια, σε εύθραυστες ακροβασίες και δημιουργούν το δικό τους, ονειρώδες περιβάλλον, αδιαφορώντας για τους κανόνες της προοπτικής, αναστέλλοντας ή ακόμα και καταργώντας τους νόμους της φύσης. Στα ύστερα έργα του καλλιτέχνη, ψυχροί χρωματισμοί και παγωμένες μορφές συνθέτουν

Ο Ιωάννης Μουχασίρης παρουσιάζει στην αίθουσα τέχνης “Peters Gallery” από τις 4 έως τις 16 Νοεμβρίου 2010 μία προσωπική αναδρομή της τελευταίας δεκαετίας η οποία περιλαμβάνει ακρυλικούς πίνακες επιλεγμένους από τρεις κύκλους δημιουργίας.

ομιχλώδη τοπία φορτισμένης ηρεμίας που μαρτυρούν το πέρασμα του ολέθρου, ενώ ταυτόχρονα κουβαλούν το σπέρμα της αναγέννησης και προσφέρουν το σκηνικό για απρόσμενες, κυοφορούσες συναντήσεις οι οποίες ισορροπούν ανάμεσα στην ελπίδα και το θρήνο, τη δυσπιστία και την προσμονή. 

Φιγούρες άστεγες και απόμακρες, ακρωτηριασμένες και περιπλανώμενες μέσα σʼ ένα εχθρικό περιβάλλον που μάταια αγωνίζονται να καθυποτάξουν, μέσα από τα ερείπια ενός χρεοκοπημένου πολιτισμού που μάταια προσπαθούν να απαρνηθούν, έρχονται αντιμέτωπες με την ουτοπία της επικοινωνίας. 

Ωστόσο επιμένουν, με τον δονκιχωτισμό τους να δικαιώνεται καθώς ο κενός-ηθικής εικαστικός λόγος μετουσιώνει το σύμβολο σε ύλη και το ανθρώπινο σώμα, από μια συρραφή πολιτισμικών μελών, σε σώμα παρθενογεννημένο.

Τα έργα, παγωμένα στιγμιότυπα ενός ταξιδιού, αντηχούν το ίδιο το ταξίδι της δημιουργικής διαδικασίας, κουβαλούν -δίχως ν αφηγούνται- το παρελθόν τους και το αναιρούν με την προσφορά άπειρων εκδοχών για αυτό, αυτοαποκαλύπτονται δίχως τη βοήθεια μεσαζόντων και αφήνουν το μέλλον τους στο μάτι του θεατή. 

Όπως η υλική τους υπόσταση δεν παραπέμπει στο άθροισμα και την ιστορία των υλικών τους, αλλά εμφανίζεται ως πρωτόφαντη εικόνα, έτσι και το ζωγραφικό γεγονός δεν παραπέμπει πουθενά αλλού παρά στην ίδια την πραγματικότητά του.

Η αναδρομή ακολουθεί το κλιμακούμενο ενδιαφέρον του καλλιτέχνη στην ανθρώπινη μορφή, μέχρι την πιο πρόσφατη δουλειά του η οποία αποτελείται από προσωπογραφίες των αγαπημένων του ποιητών.

Το έργο του Γιάννη Μουχασίρη προκύπτει από ένα συνδυασμό παιδικής φαντασίας και χειρουργικής λεπτότητας. Η κοινωνία, όπως διαλέγει τον στρατιώτη για κάθε πόλεμο, έτσι διαλέγει με κλειστά μάτια κι εκείνον που θα φωτίζει κάθε σκοτεινιά της. Και ο ζωγράφος ανταποκρίνεται. Μέσα από την υπεροχή που του χαρίζει το αλάθητο ένστικτο, μυρίζεται πώς μπορεί ν απελευθερώσει τη συλλογική συνείδηση, ερήμην της, μέσα από την τέχνη.

Τα οράματα του ζωγράφου πολλαπλασιάζονται με διαβολική ταχύτητα. Ο Μουχασίρης ζωγραφίζει με το χρόνο, το αγαπημένο του χρώμα. Τα χρώματά του δεν είναι χλιαρά και ουδεμία σχέση έχουν με τη μεσαία κατάσταση.

Μπροστά τους έχεις τη χαρά να μιλάς από την αρχή για το κόκκινο και το κίτρινο, που δεν θυμίζουν κόκκινο και κίτρινο, γιατί τα χρησιμοποιεί σαν ποιητής, που δίνει όνομα στην πρώτη ύλη του, ονοματίζει το καθετί από την αρχή.

Ο Μουχασίρης είναι ένας από τους μετρημένους στα δάχτυλα ζωγράφους που δεν φοβάται νʼ αναμετρηθεί με το κυρίαρχο στοιχείο κάθε αιώνα, τη βία. Η χαρούμενη βία είναι το σήμα του, που διαπερνά το έργο του, δίνοντας αίμα στο θέμα. Αυτή δίνει ζωή στους ήρωες του, που αρχίζουν τη ζωή τους από το τέλος. Είναι το δώρο του στη βία, γιατί την προβάλλει χαρούμενη να αρνείται κάθε έννοια της μοίρας. Μόλις απομακρύνεται η μοίρα, το έργο δίνει τη θέση του σε μια ατελείωτη σειρά παραμυθιών που, ενώ τα βλέπεις αποσπασματικά, συνιστούν ένα σώμα –αυτό του ζωγράφου–το οποίο αρνείται πεισματικά να έχει μία και μοναδική θέαση της ζωής.

Δύο δρόμοι σημάδεψαν τον ζωγράφο. Αυτός της σκηνοθεσίας και εκείνος του «γέροντα του βουνού» Χασάν ι Σαμπάχ, που είπε: «Τίποτε δεν είναι πραγματικό, όλα επιτρέπονται».

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΚΟΥΛΙΔΗΣ

Τα έργα της έκθεσης θα εγκαινιαστούν στον χώρο της “Peters Gallery”, στην Λεμεσό (31 Ιωάννη Πολέμη, έναντι εκκλησίας Πέτρου και Παύλου), την Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2010 ώρα 7:30μ.μ.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι την Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2010.

Ώρες λειτουργίας 10.00 π.μ. - 1.00 μ.μ., 4.00 μ.μ. - 7.00 μ.μ.

ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

O Iωάννης Mουχασίρης γεννήθηκε στην Aθήνα το 1966. Σπούδασε ζωγραφική και Γλυπτική στο Corcoran School of Art, Washington, D.C. και σκηνοθεσία στο American University και την Kινηματογραφική Aκαδημία της Πράγας. Έχει συμμετάσχει με ταινίες μικρού μήκους σε φεστιβάλ στην Αμερική και την Eυρώπη. Έχει παρουσιάσει τη δουλειά του σε έντεκα ατομικές και πολλές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έργα του βρίσκονται στην συλλογή του Μουσείου Βορρέ καθώς και σε πολλές ιδιωτικές συλλογές.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...