Κυριακή, 6 Φεβρουαρίου 2011

ΜΑΡΙΑ ΜΥΛΩΝΑ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ: ΑΥΤΟΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΑ

Το Μουσείο Άλεξ Μυλωνά – Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης παρουσιάζει την έκθεση Μαρία Μυλωνά Κυριακίδη: Αυτοπροσωπογραφία. Η έκθεση διοργανώνεται από το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και την επιμελείται η ιστορικός τέχνης Έφη Στρούζα. Εγκαινιάζεται την Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου, στις 20:00 και θα διαρκέσει έως και τις 31 Μαρτίου 2011.  



    Η Μαρία Μυλωνά – Κυριακίδη (1942 – 2010) γεννήθηκε στην Αθήνα, όπου έζησε και εργάστηκε. Η ροπή της στις καλές τέχνες εκδηλώνεται από μικρή ηλικία. Η εξοικείωσή της με τη μοντέρνα τέχνη συντελείται, αρχικά, μέσα από το άμεσο οικογενειακό περιβάλλον και το έργο της μητέρας της, της γλύπτριας Άλεξ Μυλωνά. Σπούδασε ζωγραφική στην σχολή Βακαλό (1962-1965), με καθηγητή τον Π. Τέτση. Από το 1973, είχε διοργανώσει πάνω από 10 ατομικές εκθέσεις και είχε συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Η αισθητική διάπλαση της ιδίας, όμως, διευρύνεται από τα ερεθίσματα που της δίνουν ορισμένες από τις πρωταγωνιστικές μορφές της μοντέρνας τέχνης, από τον Picasso, τον Kandinsky και, κυρίως, από το έργο του Max Ernst. 

   
 Όπως  αναφέρει η Ιστορικός και Κριτικός Τέχνης Έφη Στρούζα: Η προσωπική καλλιτεχνική της φυσιογνωμία χαρακτηρίζεται από μια αδιάκοπη, ανήσυχη αναζήτηση στους πολλαπλούς εκφραστικούς δρόμους της ζωγραφικής, τους οποίους προσεγγίζει με μεγάλη ελευθερία, υιοθετώντας ένα μεγάλο φάσμα διαφορετικών τεχνικών, σχέδιο, λάδια, ακρυλικά, κολάζ, μικτές τεχνικές, λάδι και αποτυπώματα σε καμβά, μονοτυπίες, κ.ά..  

  
  Σταθερή μέθοδος στην πορεία εξέλιξης της δουλειάς της υπήρξε η εκμετάλλευση κάθε διαφορετικού εκφραστικού τύπου, που επέλεγε, είτε παραστατικού είτε αφηρημένου, ως εργαλείου άντλησης των δικών της οραμάτων, της δικής της προσωπικής ερμηνείας του κόσμου, της ιστορίας και της τέχνης. Στα έργα της, η ρεαλιστική γραφή πλέκεται συνέχεια με το χώρο του φανταστικού, δημιουργώντας μια ονειρική ατμόσφαιρα, απ’ όπου αναδύεται η φυσιογνωμία του δικού της σύνθετου ψυχισμού.  


    Μέσα  από αυτή τη διαλεκτική προσέγγιση με τις  γλώσσες της μοντέρνας  τέχνης, υφαίνει σταδιακά διαφορετικά δείγματα γραφής, που αναπτύσσονται σε διάφορες θεματικές ενότητες έργων, όπως οι αυτο-προσωπογραφίες, οι υπερρεαλιστικές νεκρές φύσεις, τα χέρια, οι αναπαραστάσεις μικροοργανισμών στη φύση, οι πολυάριθμες συνθέσεις ανθρώπινων μορφών ή πορτρέτων σε χώρους θολούς, απροσδιόριστους έως τη σειρά έργων μικτής τεχνικής, με κύριο θέμα τη διχτυωτή ύφανση, τις δικτυώσεις, όπως τις αποκαλεί. 


    Σημειώνει η ίδια σ’ ένα  σπάνιο εξομολογητικό  σημείωμά της, στον κατάλογο της αναδρομικής  έκθεσης, 1975-1999, στη  Γκαλερί Αδάμ: «Γύρω  μας υπάρχουν αμέτρητα ερεθίσματα, από τα απλά καθημερινά μέχρι αυτά που πηγάζουν από συναισθήματα που αναβλύζουν συνεχώς από μέσα μας και θέλουν να βγούν στην επιφάνεια...Δεν μπορώ, λοιπόν, να επαναλαμβάνομαι». 


    Αν  και χαμηλού προφίλ μέσα στη βοερή  ατμόσφαιρα της καλλιτεχνικής σκηνής, η Μαρία Μυλωνά-Κυριακίδη άφησε πίσω της ένα γνήσιο δείγμα ελεύθερης κίνησης του καλλιτέχνη ανάμεσα στους πολλαπλούς εκφραστικούς δρόμους της νεότερης και σύγχρονης τέχνης, σε αναζήτηση της αυθεντικότητας της προσωπικής γραφής.

  
ΑΤΟΜΙΚΕΣ  ΕΚΘΕΣΕΙΣ 

    1. ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ «ΑΡΓΩ», ΑΘΗΝΑ

      «ΖΗΤΑ –  ΜΙ», ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

    1. «ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ ΑΘΗΝΩΝ», ΑΘΗΝΑ
    2. ΓΚΑΛΕΡΙ «ΑΔΑΜ», ΑΘΗΝΑ
    3. ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ «ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ», ΑΘΗΝΑ

    1992     ΑΙΘΟΥΣΑ  ΤΕΧΝΗΣ «ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ»,  ΑΘΗΝΑ

    1. Μαρία Μυλωνά-Κυριακίδη, ΄Εργα 1975-1985, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΚΗΦΙΣΙΑΣ, ΚΗΦΙΣΙΑ

      GALERIE «SCULPTURES», ΠΑΡΙΣΙ

    1. «ΤΡΙΤΟ ΜΑΤΙ», ΑΘΗΝΑ

  1.      «ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΚΟΥΦΑ», ΑΘΗΝΑ

    1.      ΓΚΑΛΕΡΙ «ΩΡΑ», ΑΘΗΝΑ
    2.      ΓΚΑΛΕΡΙ «ΑΣΤΟΡ», ΑΘΗΝΑ


ΟΜΑΔΙΚΕΣ  ΕΚΘΕΣΕΙΣ 

  1.   ΡΕΥΣΤΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ: ΕΡΓΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ, ΕΔΕΣΣΑ

    2006   ΗΤΑΝ ΚΑΠΟΤΕ Η ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΔΕΛΤΑ, ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, Π. ΨΥΧΙΚΟ

  1.   ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΙΔΕΑ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΣ  ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΥ   ΑΘΗΝΑΙΩΝ, ΑΘΗΝΑ

        CONTEMPORARY ART SPRING COLLECTION, BATTERSEA PARK, LONDON

            «HICKS GALLERY», WIMBLEDON, ΑΓΓΛΙΑ

    1.    ΓΚΑΛΕΡΙ «ΣΕΛΗΝΗ», ΚΗΦΙΣΙΑ
    2.    ΜΗΝΑΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ, ΤΕΧΝΟΠΟΛΙΣ ΓΚΑΖΙ, ΑΘΗΝΑ
    3.    “AMAZONS”, SIRENS INTERNATIONAL THEATER, «ΤΕΧΝΟΧΩΡΟΣ», ΑΘΗΝΑ         
    4.    ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ & ΓΛΥΠΤΙΚΗ, ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ

               ΚΕΝΤΡΟ Α. ΜΑΛΡΩ, ΠΑΡΙΣΙ

    1988    ΕΚΘΕΣΗ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ,  ΜΟΣΧΑ

    1987    ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ, Ο.Λ.Π., ΠΕΙΡΑΙΑΣ

    1986    ΜΟΥΣΕΙΟ ΒΟΡΡΕ ΕΚΘΕΣΗ  ΓΙΑ ΤΟ  ΜΕΞΙΚΟ

               ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑ, ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ, ΑΘΗΝΑ

    1985    ΜΑΙΟΣ 1985, ΑΙΘΟΥΣΑ «ΣΥΛΛΟΓΗ», ΑΘΗΝΑ

    1984    ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΒΟΡΡΕ, ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΑΘΗΝΩΝ,   ΑΘΗΝΑ

    1983    ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ. ΕΘΝΙΚΗ

                ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ, ΑΘΗΝΑ

    1.    ΓΚΑΛΕΡΙ «ΩΡΑ», ΑΘΗΝΑ

1975     ΓΚΑΛΕΡΙ «ΑΣΤΟΡ», ΑΘΗΝΑ

    1974     ΓΚΑΛΕΡΙ «ΑΣΤΟΡ», ΑΘΗΝΑ

    1973     ΕΛΛΗΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ  ΕΝΩΣΗ, ΑΘΗΝΑ

    1972     ΕΛΛΗΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ  ΕΝΩΣΗ, ΑΘΗΝΑ
 
ΕΡΓΑ  ΤΗΣ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ
ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ
ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΒΟΡΡΕ
ΣΤΗΝ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΠΙΕΡΙΔΗ
ΣΤΗΝ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ 

       Κατά τη διάρκεια της έκθεσης θα διοργανωθούν εκπαιδευτικές ξεναγήσεις για τους μαθητές ή άλλες ομάδες κοινού μετά από συνεννόηση. 

Υπεύθυνη  Επικοινωνίας: Ελένη Κωτσαρά, eleni.kotsara@mmca-mam.gr
 

Μουσείο Άλεξ Μυλωνά - Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης  Τέχνης 


Πλ. Αγίων  Ασωμάτων 5, Θησείο

10554 Αθήνα

T: 210 3215717

F: 210 3215712



Ώρες λειτουργίας:

Τετάρτη –  Παρασκευή – Σάββατο : 11.00 – 19.00

Πέμπτη  : 13.00 – 21.00

Κυριακή  : 11.00 – 16.00

Δευτέρα & Τρίτη : Κλειστά 
 

Μακεδονικό  Μουσείο Σύγχρονης  Τέχνης 


Εγνατία 154

546 36 Θεσσαλονίκη

Τ: 2310 240002 & 2310 281212

F: 2310 281567
mmcart@mmca.org.gr
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την απόψή σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...