Παρασκευή, 16 Δεκεμβρίου 2011

MARIELLA SIMONI “μετάξι του φυτού, μετάξι της πέτρας”, 2011 - 1978

Το Μουσείο Άλεξ Μυλωνά – Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης παρουσιάζει την έκθεση της Mariella Simoni “μετάξι του φυτού, μετάξι της πέτρας”, 2011-1978, σε επιμέλεια Ντένη Ζαχαρόπουλου. Η έκθεση είναι μια παραγωγή του Μουσείου Άλεξ Μυλωνά-Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, του Institute for Contemporary Art and Thought ITYS και του art@gavrilos.gr και θα παρουσιαστεί από τις 19 Δεκεμβρίου 2011 έως και τις 26 Φεβρουαρίου 2012. Η έκθεση εγκαινιάζεται τη Δευτέρα, 19 Δεκεμβρίου 2011 στις 20:00 και τη συνοδεύει βιβλίο-κατάλογος.

Η Mariella Simoni έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 1977. Το 1979 θα κάνει μια σειρά από έργα στην Αθήνα, που θα παρουσιαστούν στη συνέχεια στην γκαλερί Bernier με θεωρητικά κείμενα του Ντένη Ζαχαρόπουλου και θα αποτελέσουν μια αρχή για συστηματική συνεργασία για αρκετά χρόνια. Από τότε έρχεται στην Ελλάδα συχνά, έχει ζήσει και δουλέψει για μεγάλες περιόδους, έχει συνεργαστεί έκτοτε με την γκαλερί Επίκεντρο στην Πάτρα και την Batagianni Gallery στην Αθήνα. Έργα της βρίσκονται σε πολλές αθηναϊκές συλλογές και οι σχέσεις της με Έλληνες καλλιτέχνες συμπεριλαμβάνει κάποιους σημαντικούς ιστορικούς καλλιτέχνες όπως ο Κουνέλης ή ο Ακριθάκης, για να αναπτυχθεί ιδιαίτερα με καλλιτέχνες της γενιάς της όπως ο Νίκος Μπάικας, ο Γιώργος Χατζημιχάλης, ο Απόστολος Γεωργίου και να επεκταθεί σε ένα συστηματικό διάλογο με την νεότερη γενιά. 

Τα έργα που εκτίθενται στην παρούσα έκθεση έχουν γίνει όλα στην Ελλάδα με την συνεργασία και την στήριξη του Γαβριήλ Μιχάλη, με τον οποίο η Mariella Simoni ξεκινά να συνεργάζεται από το 1979. Η έκθεση είναι αφιερωμένη στην Κατερίνα Καφοπούλου που από την πρώτη έκθεση παρακολούθησε με οξυδέρκεια και γενναιοδωρία το έργο της και υποστήριξε το ιδιαίτερο πνεύμα και την αντισυμβατική της στάση όπως φαίνεται στο παρακάτω δημοσιευμένο κείμενο στο περιοδικό Artforum, που ο Αυγουστίνος Ζενάκος το παραθέτει στο άρθρο του στην εφημερίδα Το Βήμα (φύλ.13/6/2004): «αποπνέουν μια αίσθηση ανασφάλειας και ερημιάς που διεισδύει σε έναν χώρο ελεγχόμενης εγκατάλειψης. H προσέγγισή της στην ανασφάλεια είναι αναζωογονητική γιατί αντιμετωπίζει τον φόβο χωρίς άγχος ή αγωνία, δεχόμενη ότι είναι μια αναπόφευκτη πραγματικότητα της ζωής. Παρ' όλα αυτά, της συμπεριφέρεται σαν μια δυναμική κατάσταση - που την υπαινίσσονται η κίνηση του έργου της και οι έμμεσες γωνίες που χρησιμοποιεί - που μπορεί να οδηγήσει στην έρευνα, στην αλλαγή και στη δημιουργικότητα. Τη βλέπει σαν μια αεικίνητη και θετική κατάσταση που αντιτίθεται στην ασφάλεια που υπαγορεύει στάση. Η Σιμόνι απομυθοποιεί την ανασφάλεια».

Όπως αναφέρει ο επιμελητής της έκθεσης Ντένης Ζαχαρόπουλος:

Και οι καλύτερες ακόμα προθέσεις δεν μπορούν να αποκλείσουν το ερώτημα το οποίο τίθεται πριν ακόμα αναφερθεί κανείς στο ποια είναι η «θέση της ζωγραφικής» σήμερα. Αυτό είναι ένα ερώτημα που αφορά τον κόσμο μέσα στον οποίο η τέχνη και η ζωγραφική μπορούν να υπάρχουν ή και να μην υπάρχουν. Τα νήματα που πλέκουν και ξεπλέκουν αυτό τον κόσμο απλώνουν σύγχρονα μια χαοτική διασπορά πάνω σε έναν δομικό ιστό. Σε αυτό τον ιστό η κατεύθυνση του νήματος που δένει τα πράγματα μεταξύ τους και η μορφή του χρόνου που ξεδιπλώνει την τάξη των γεγονότων συνιστούν τη μορφή της τέχνης και το νόημα των παραστάσεών μας. Αυτή η κατασκευή δεν είναι τίποτα παραπάνω από τις συνθήκες των ίδιων μας των δυνατοτήτων. Γιατί η τέχνη πρέπει πάντα να αγγίζει τις ρίζες της ίδιας της ύπαρξης, αλλιώς παραμένει απλώς ένα κατασκεύασμα.

Στη διάρκεια της καριέρας της, η Mariella Simoni έχει ασχοληθεί με αυτό το ερώτημα και έχει ακολουθήσει αυτό το στενό μονοπάτι, μαζεύοντας τα ωραιότερα λουλούδια και τα πιο ώριμα φρούτα. Το έργο της είναι γεμάτο από γενναιοδωρία, μια γενναιοδωρία που τα χρώματα και οι γεύσεις της είναι απαλλαγμένα από πολυτέλεια και ματαιοδοξία, και μας προσφέρεται με την υπόσχεση της ευτυχίας. Αυτή η ευτυχία βρίσκεται πέρα από το αντικείμενο και παρουσιάζεται στο υποκείμενο: είναι η ευτυχία του να νιώθεις ζωντανός, να νιώθεις ότι όλα είναι πιθανά και να συμμετέχεις σε μια παγκόσμια αναταραχή, όπως ένα φυτό που δωρίζεται στον ήλιο, όπως ένα παιδί χαίρεται τον κόσμο.

Η Mariella Simoni είναι μια προφητική καλλιτέχνης, μια ζωγράφος άπειρης κίνησης και παρήγορης σκέψης. Σε μια εποχή που ο κόσμος μοιάζει να καταρρέει, το έργο της υψώνεται μπροστά μας και τρυφερά μας κρατάει το βλέμμα, πριν αυτό φτάσει στον ορίζοντα του τέλους.

Την έκθεση συνοδεύει το δοκίμιο ενός βιβλίου σε επιμέλεια της ιστορικού τέχνης Cornelia Lauf, με κείμενα του Ντένη Ζαχαρόπουλου και της Cornelia Lauf, η υλοποίηση του οποίου οφείλεται στην ευγενική υποστήριξη του Institute for Contemporary Art and Thought ITYS.

Βιογραφικά στοιχεία

Γεννήθηκε στο Dezanzano της Ιταλίας το 1948.

Ζει στην Ιταλία.

Ατομικές Εκθέσεις

Sulla pelle di un Witz, Cavellini Gallery, Brescia
La verbe etre de G. Bataille, Deambrogi Gallery, Milan
Melancolie, Cavellini-Deambrogi Gallery, Milan
Via Crivelli, Deambrogi Gallery, Milan

Palazzo dei Diamanti, Ferrara

Galerie Del Falconiere, Ancona

1980 All' alteza del cuore, Galerie Karen et Jean Bernier, Αθήνα

The parallel window, New York

Perspective, Bale (cat.)

1981 Franz Paludetto Gallery, Turin

Fabjbasaglia Gallery, Bologna
Deambrogi Gallery, Milan

Galerie Karen et Jean Bernier, Αθήνα
Galerie Catherine Issert , Sait-Paul-de-Vence
Galerie Peter Pakesch, Vienna
Galerie Franz Paludetto, Turin
Galerie Peter Pakesch, Vienna
Galerie Peter Pakesch, Vienna

Ecole Regionale Superieure d'expression Plastique, Tourcoing (cat.)
Galerie Peter Pakesch, Vienna
Galerie Jennifer Flay, Paris

Galerie Ric Urmel, Gand

1994 Galerie Jennifer Flay, Paris

Γκαλερί Επίκεντρο, Πάτρα

1995 Galerie Patrick de Brock, Knokke, Belgium

1996 Galerie Patrick de Brock, Knokke, Belgium

1997 Centre d' Art Contemporain, La Ferme du Buisson, Marne-la-Vallee(cat.)

1999 Galerie Kulli St.Gallen, Switzerland
Academia Belgica, Rome

2004 Batagianni Gallery, Αθήνα

2011 “Dinner for 13 without trator”, event, Paris

Ομαδικές Εκθέσεις

1978 Cara Morte, Galerie Chiostro di Cavirate ( cat.) ,

1980 Galerie Annina Nosei, New York,

1981 Razionale Decorativo, Promatrice delle Belle Arti, Turin (cat.),

1983 Galerie Peter Pakesch, Vienna

1986 Docks Dora, Turin,

DieWahlverwandtschaften-Zitate, Steinscher Werbst, Standtmuseum, Graz (cat.), 1986

1988 Destini incrociati, Castello di Rivara

Galerie Peter Pakesch, Vienna
Diaphane, Ecole Regionale Superieure d'expression Plastique, Musee des Beaux Arts, Tourcoing

1992 Documenta 9, Kassel

Shoshana Wayne Gallery, Los Angeles

1993 De la main a la tete, Centre d' Art Contemporain domaine de Kerguehennec(cat.), France
Praxis, Centre d' Art Contemporain domaine de Kerguehennec, France (cat.)

Breda Museum, Holland

Museum van Hedendaagse Kunst, Gand , Belgium

1995 La Mediteranee des femmes, Universite de Lille, with the collaboration of the Italian institute of Lille

1996 Gallerie Clock Tower, New York

Franc vest and French, MoMA, New York

1998 Open, Invited ev+a 1998, Limerick

1999 Musee d’ Art Moderne, Villeneuve d’ Asq

2000 SMAK (Museum van Hedendaagse Kunst) , Gand

2001 Collection FRAC Nord/Pas de Calais, Bruxelles

2006 The 1980s – A TOPOLOGY, Museu Serralves – Museu de Arte Contemporanea, Porto, Portugal (cat.)

2009 Sequences, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Αλατζά Ιμαρέτ, Θεσσαλονίκη

Αρθρογραφία

Melancolia di M.Simoni, Flash Art
Denys Zacharopoulos, il Taglio Ipotetico, Acrobat Mime Parfait, p. 97-102
Mariella Simoni, una mostra a Milano: La tela e il Vetro, Domus No 631, September

1983 Denys Zacharopoulos, Posture de distance, Artistes no 16, year 83 p. 44-57

1984 Viva Vienna, Domus no 651, June, p.70

1985 Mariella Simoni, Juliet (Art Magazine) February- March p.20
Ornament der Mauer vor der Angst, Leander Kaiser, Durch /5, Kunstverein, Graz
Roland van de Sompel, Diaphane, De Morgen
David Pagel, the Melody Lingers, Los Angeles Times

Ann Wilson Lloyd, Mariella Simoni at Jennifer Flay Gallery, Art in America January p.125

1992 Denys Zacharopoulos, The Body and the House, Arti, No 10 May-June p.72-73
Doris von Drathen, Mariella Simoni, Kunst Forum

2004 Αυγουστίνος Ζενάκος, Το Βήμα (13/6/2004)

Φιλμογραφία

Lasciareilsensoamarelasciare, N/B, 20'8 m

Δημοσιεύσεις

Sans titre, Perspectives 80, June
Mariella Simoni, Die Walverwandtschaften -Zitate-, Steirischer Herbst, Kunstverein p.128 Graz

1990 I' am moving or I' m stopping? Fama & Fortune Bulletin September

Workshop

Academie Jan van Eyck, Maastricht
Acedemie des Beaux Arts, Vienna

2000 City College, New York, Otranto 2010 Universita IVAV, Venezia

Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την απόψή σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...