Παρασκευή, 29 Απριλίου 2011

Ομαδική έκθεση ζωγραφικής με τίτλο “40,65○ N και 22,09 ○ E”

Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος παρουσιάζει την ομαδική έκθεση ζωγραφικής του καθηγητή Κυριάκου Μορταράκου που συνεκθέτει με 7 μαθητές του, υπό τον τίτλο "40,65O Ν 22,09O Ε".

Οι γεωγραφικές συντεταγμένες 40,65O Ν (βόρεια), 22,09O Ε (ανατολικά) που έχουν υιοθετηθεί ως τίτλος της παρούσας έκθεσης, αναφέρονται στην πόλη της Θεσσαλονίκης, όπου οι συμμετέχοντες σπουδάζουν και δραστηριοποιούνται ως εικαστικοί καλλιτέχνες στο 2οεργαστήριο του Α.Π.Θ σε διαφορετικά έτη αλλά όλοι εξελίσσονται υπό την εποπτεία των καθηγητών τους κου Κ. Μορταράκου και κου Γ. Τσακίρη.

Συμμετέχουν οι: Κατερίνα Βέλλιου | Κλειώ Γκατζέλη | Μάνια Ευσταθίου | Δημήτρης Εφέογλου | Λουκία Κάιλα | Κυριάκος Μορταράκος | Ελένη Παρχαρίδου | Λευτέρης Τούλης

Ο Χρήστος Μωραΐτης γράφει για την έκθεσ

"Οι καλλιτέχνες έχουν επικεντρωθεί στη μορφολογική διαπραγμάτευση «πορτραίτων» με ιδιάζουσες τεχνοτροπίες και πολυποίκιλα αισθητικά ιδιώματα, χωρίς όμως να υπάρχει ενιαίος υφολογικός προσανατολισμός, κάτι που είναι σχεδόν αναμενόμενο σε μία ομαδική παρουσίαση έργων. (…)

(…) Η παρουσίαση αυτής της ομαδικής έκθεσης που φέρει ως τίτλο τις συντεταγμένες τηςΘεσσαλονίκης 40,65O Ν (βόρεια) , 22,09O Ε (ανατολικά), ενώνει καλλιτέχνες με κοινές εμπειρίες αλλά με πολυποίκιλες μορφοπλαστικές αναζητήσεις. Όλοι τους είναι σε συνεχή αναζήτηση για το προσωπικό τους στίγμα, τις προσωπικές τους συντεταγμένες που ακόμη δεν είναι καθόλου δεδομένες ούτε και απόλυτα καθορισμένες όπως αυτές της πόλης στην οποία δημιουργούν και δέχονται ερεθίσματα."

Εγκαίνια έκθεσης: Τετάρτη 4 Μαΐου 2011, 20:00
Διάρκεια: 4 έως 28 Μαΐου 2011
Ημέρες και ώρες λειτουργίας :
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 11:00 - 14:30 & 17:30 - 20:30
Τετάρτη, Σάββατο 11:00 - 16:00

Αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος
Λεμπέση 4 & Μακρυγιάννη, Αθήνα 117 42, metro Ακρόπολη Τηλέφωνο 211 182 38 18
info@technohoros.org

Πέμπτη, 21 Απριλίου 2011

Στη φυλακή πέντε αξιωματούχοι για την κλοπή πίνακα του Βαν Γκογκ

Αιγυπτιακό δικαστήριο καταδίκασε σήμερα σε ποινές φυλάκισης πέντε αξιωματούχους, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώην επικεφαλής της κρατικής υπηρεσίας Καλών Τεχνών, για την κλοπή ενός πίνακα του Βαν Γκογκ αξίας περίπου 55 εκατομμυρίων δολαρίων, μετέδωσαν τα κρατικά μέσα ενημέρωσης.

Το έργο "Βάζο με Βισκάρια" είχε κλαπεί τον Αύγουστο από το Μουσείο Μαχμούντ Χαλίλ του Καΐρου, που φιλοξενεί μία από τις καλύτερες συλλογές έργων τέχνης του 19ου και του 20ού αιώνα στη Μέση Ανατολή.
Το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων ΜΕΝΑ μετέδωσε και δικαστικοί δήλωσαν ότι οι πέντε κρίθηκαν ένοχοι για "την πρόκληση της κλοπής του πίνακα", χωρίς να δώσουν άλλες διευκρινίσεις.
Το έργο αυτό πάντως δεν έχει ακόμη βρεθεί.
Έρευνα της αστυνομίας αμέσως μετά την κλοπή διαπίστωσε ότι τα μέτρα ασφαλείας στο μουσείο ήταν εξαιρετικά χαλαρά, αυξάνοντας τους φόβους για την ασφάλεια των θησαυρών τέχνης και των αρχαιοτήτων που εκτίθενται στην Αίγυπτο.
Νομικές πηγές ανέφεραν ότι το δικαστήριο καταδίκασε τον Μοχσέν Σααλάν, ο οποίος ήταν επικεφαλής του τμήματος Καλών Τεχνών του υπουργείου Πολιτισμού, σε ένα χρόνο φυλάκισης και τον διέταξε να εκτελέσει κοινωνικό έργο.
Τέσσερις άλλοι εργαζόμενοι στο Μουσείο καταδικάστηκαν σε ποινές εξάμηνης φυλάκισης, δήλωσαν οι πηγές.
Το μουσείο φιλοξενεί έργα της συλλογής του Μοχάμεντ Μαχμούντ Χαλίλ --ενός πολιτικού ο οποίος πέθανε το 1953-- που περιλαμβάνει έργα ζωγραφικής των Γκογκέν, Μονέ, Μανέ και Ρενουάρ, καθώς και του ολλανδού μεταϊμπρεσιονιστή Βίνσεντ Βαν Γκογκ.
Ο αιγύπτιος δισεκατομμυριούχος Ναγκίμπ Σαουίρις προσέφερε 1 εκατομμύριο λίρες (168.000 δολάρια) ως αμοιβή για πληροφορίες που θα οδηγήσουν στην ανάκτηση του πίνακα αυτού.

enimerwsi.com

Παρασκευή, 15 Απριλίου 2011

Κοζάνη: «Μορφές, πλάσματα και πτυχές του υποσυνείδητου»

 Δυο νέοι καλλιτέχνες, η Αλεξία Τσιμήκα και ο Κώστας Γρηγοριάδης, ενώνουν τις δημιουργίες τους και τις παρουσιάζουν στο πλαίσιο της Εικαστικής Άνοιξης που διοργανώνει ο δήμος Κοζάνης στον εκθεσιακό χώρο του δήμου απέναντι από την Μητρόπολη ως τις 17 Απριλίου. Οι ώρες λειτουργίας είναι 12:00 ως 15:00 και 17:00 ως 22:00.

Η έκθεση αποτελείται από έργα ζωγραφικής (μελάνι, αερογραφία , ακρυλικά, λάδια και μεικτές τεχνικές), τρισδιάστατες κατασκευές και ψηφιακές φωτογραφικές εκτυπώσεις.

Το ένστικτο, η φαντασία , η οπτασία, το όνειρο, το άγνωστο ενέπνευσαν τους δυο καλλιτέχνες που δημιούργησαν εικόνες, τις οποίες ο καθένας ερμηνεύει με τον δικό του κώδικα αντίληψης και τις παρουσιάζουν μέσα από τη ματιά μιας ασύμβατης πραγματικότητας, την οποία πολλοί αγνοούμε.

Παράξενες μορφές και πλάσματα, εικόνες που πηγάζουν σε μια εποχή εκφυλισμού των αισθήσεων και των συναισθημάτων, των ίδιων των ενστίκτων. Δεν ακούμε, δεν μυρίζουμε, δεν βλέπουμε, δεν αγγίζουμε, δεν αισθανόμαστε! Ή μήπως μας συμβαίνει και το αγνοούμε;

Αλεξία Τσιμήκα: Μια σειρά έργων που ξεκίνησε μέσα από σκίτσα με επιμονή στην έρευνα της γραφής. Η σειρά αποτελείται από μορφές εξωπραγματικές με σουρεαλιστικό χαρακτήρα. Σχέδια με έμφαση στη λεπτομέρεια και με διακοσμητικά στοιχεία δίνουν την δικιά τους πνοή στον καμβά.

Κώστας Γρηγοριάδης: Bασισμένα κυρίως στην αυτόματη γραφή, χρησιμοποιώντας τυχαία αφηρημένες γραμμές και πειραματισμό με διάφορα υλικά, τα έργα που εκτίθενται ζωντανεύουν εικόνες από το υποσυνείδητο , προερχόμενες από τον κόσμο των ονείρων, της ραγδαίας τεχνολογικής εξέλιξης του σήμερα και ενός αβέβαιου μέλλοντος.

«Μορφές, πλάσματα και πτυχές του υποσυνείδητου» των Αλεξία Τσιμήκα και Κώστα Γρηγοριάδη»

Τρίτη, 12 Απριλίου 2011

"World Water Museum", installation

Η αίθουσα τέχνης “ΤΕΧΝΟΧΩΡΟΣ” σας προσκαλεί να παραβρεθείτε, στις 28 Απριλίου 2011 και ώρα 20.00, στην επίσημη παρουσίαση, του έργου της εικαστικού Καίτης Χαλιορή με τίτλο “World Water Museum” installation, αλλά και να συμμετάσχετε στην παγκόσμια διάδραση.

Το World Water Museum” installation εστιάζει στο τεράστιο ανθρωπιστικό πρόβλημα της έλλειψης καθαρού πόσιμου νερού στον πλανήτη και ταυτόχρονα εκφράζει την σύγχρονη αντίληψη της διεπιστημονικότητας στην τέχνη, υποστηριζόμενο από μια μεγάλη ομάδα Πανεπιστημιακών, Επιστημόνων, Καλλιτεχνών, Θεωρητικών, Τεχνικών κλπ. Πρόκειται για την δημιουργία ενός Παγκόσμιου Μουσείου Νερού, αποδοσμένο ως μια εικαστική εγκατάσταση συγκεκριμένου χώρου (site specific artwork).

Στόχος του έργου είναι η ευαισθητοποίηση του κοινού, η ενεργοποίηση του επισκέπτη και η αφύπνιση της επιθυμίας να κρατήσει το πολύτιμο νερό της γης σε μια προστατευτική αγκαλιά. Θα ολοκληρωθεί μέσα από μία μεγάλη παγκόσμια διάδραση, με τη δημιουργία και ανάπτυξη ανθρώπινων δικτύων, προκειμένου να σταλούν δείγματα νερού, ποταμών και λιμνών, από όλο τον πλανήτη. Τα δείγματα θα περάσουν από χημική ανάλυση, προκειμένου να αποδοθεί, στο κάθε ένα από αυτά, μια ξεχωριστή ταυτότητα των φυσικών χαρακτηριστικών του. Μικρή ποσότητα από όλα τα δείγματα θα συγκεντρωθεί σε ειδικό σκεύος-δοχείο, για να αποτελέσει το ιδεατό…. “Νερό της Γης”.

Στις 22 Μαρτίου 2011, Παγκόσμια Ημέρα Νερού, το “World Water Museum” installation ενεργοποιήθηκε συμβολικά, με τη συλλογή των πρώτων δειγμάτων από την Ελλάδα και συγκεκριμένα από τον Κηφισό και την λίμνη Υλίκη. Τα δείγματα συνέλεξαν εικαστικοί καλλιτέχνες.

Ο Τεχνοχώρος επελέγει για να συνδιαλλαγεί με το έργο, αφενός μεν γιατί γειτνιάζει με τον Ιλισό, από όπου επίσης θα ληφθεί δείγμα, και αφετέρου λόγω των σπουδών της ιδιοκτήτριας στη σχολή του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών "Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος".

Το έργο έχει τεθεί υπό την αιγίδα της Ελληνικής Επιτροπής Υδρογεωλογίας και θα ολοκληρωθεί με την συμμετοχή του Εργαστηρίου Χημείας Περιβάλλοντος του Τμήματος Χημείας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Aθηνών.

Η Καίτη Χαλιορή ασχολείται με πειραματική και ακτιβιστική τέχνη στον χώρο των νέων μέσων, διασυνδέοντας τέχνη και επιστήμη και δημιουργώντας διεπιστημονικά art - projects. Παλαιότερες συνεργασίες της έχουν γίνει με τμήματα των σχολών Βιολογίας, Αρχαιολογίας και το Ανθρωπολογικό Μουσείο της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Το “World Water Museum” installation βρίσκεται στην ιστοσελίδα : www.worldwatermuseum.com/

Διάρκεια: 28 Απριλίου έως 1 Μαΐου 2011.
Ημέρες και ώρες λειτουργίας :
Πέμπτη 28 Απριλίου, ώρα 20.00, εγκαίνια Παρασκευή 29 Απριλίου, 11:00 - 14:30 & 17:30 - 20:30
Σάββατο 30 Απριλίου & Κυριακή 1η Μαΐου, 11:00 - 16:00

Κυριακή, 10 Απριλίου 2011

Έφη Τσουλουχοπούλου : «Φύση - Άνοιξη»

Το ανανεωμένο σε ύφος urban nature Athens Park Hotel και η ζωγράφος Έφη Τσουλουχοπούλου σας προσκαλούν στην ατομική της έκθεση με θέμα: «Φύση - Άνοιξη»

Τα έργα της ζωγράφου βρίσκονται σε ανοιχτό διάλογο με τους χώρους υποδοχής του ξενοδοχείου, που συνθέτουν ένα θεατρικό σκηνικό με κεντρικό θέμα τη φύση, που πολύ εύστοχα εμπνεύστηκαν από το γειτονικό πάρκο οι αρχιτέκτονες – σκηνογράφοι Γιώργος Γαβαλάς και Γιάννης Μουρίκης, οι οποίοι ανέλαβαν την «αναγέννηση» του ξενοδοχείου Park, φέρνοντας το πάρκο μέσα ...στο Park!

«Σήμερα τα έργα της Τσουλουχοπούλου, μεγάλων, συνήθως, διαστάσεων, φιλοτεχνημένα με μικτή τεχνική, κινούνται στο πλαίσιο μιας γόνιμης αφαιρετικότητας και διακρίνονται για τη λυρική τους αφετηρία.

Σταθερό θεματικό έναυσμα κορμοί δέντρων σε σφιχτούς εναγκαλισμούς ή μοναχικοί, συνδιαλεγόμενοι με το στοιχείο του νερού και τη διαφάνειά του που επιστρατεύει η καλλιτέχνις για να υποβάλλει στην όραση μας την αυθυπαρξία ενός κόσμου μυστικού και σιωπηλού.

Η αντίθεση ανάμεσα στην πραγματικότητα – πλακάτα χρώματα, αναγνώσιμες φόρμες – και στη φαντασιακή της αναδημιουργία συντελείται με ένα πλήθος από λεπταίσθητες χρωματικές τονικότητες που υποστηρίζονται από τη ρευστότητα του νερού.

Η αναφορά στη φύση, ως πρόσχημα ή ίσως ως παρηγορητικό καταφύγιο, τροφοδοτεί υπαινικτικά συμβολισμούς και καταγράφει σχόλια για τη δυσαρμονία στον αμείλικτο κόσμο της δικής μας πραγματικότητας», σημειώνει η Νέλλη Κυριαζή, Διευθύντρια της Πινακοθήκης και Μουσείων του Δήμου Αθηναίων, προλογίζοντας μας.

Η έκθεση θα διαρκέσει από τις 14/4/2011 έως τις 30/6/2011

Ωράριο 10:00 – 00:00, κάθε μέρα (Η καλλιτέχνις θα βρίσκεται στο χώρο κάθε Τετάρτη, 19:00 - 22:00)

Athens Park Hotel Λ. Αλεξάνδρας 10, 10682 Αθήνα Τηλ. 210-8894503
www.athensparkhotel.gr - E-mail: info@athensparkhotel.gr

Δευτέρα, 4 Απριλίου 2011

Έκθεση ζωγραφικής των μαθητών του Γυμνασίου Περάματος

Την έκθεση ζωγραφικής των μαθητών του Γυμνασίου Περάματος εγκαινίασε σήμερα Δευτέρα 4 Απριλίου 2011, ο Περιφερειάρχης Ηπείρου κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης (φωτογραφία), στον ισόγειο χώρο του Περιφερειακού Μεγάρου. 
 
Αφού συνεχάρη τους καθηγητές για την πρωτοβουλία τους αυτή, ο κ. Καχριμάνης μίλησε για την ανάγκη, στην δύσκολη συγκυρία που ζούμε, της σωστής κατεύθυνσης των νέων παιδιών στις διαχρονικές αξίες της παιδείας και της ηθικής τάξης και παράλληλα εξήρε τα έργα ζωγραφικής των μαθητών, τονίζοντας ότι δίνουν νέα πνοή στους μεγαλύτερους για το δύσκολο δρόμο που διανύουμε.
Η έκθεση θα παραμείνει ανοικτή μέχρι την 8η Απριλίου.
Enhanced by Zemanta

DAMIEN HIRST στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

LONDON, ENGLAND - OCTOBER 13:  Artist Damien H...Image by Getty Images via @daylifeΤο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Damien Hirst με τίτλο “New Religion”, σε επιμέλεια της Αρτέμιδος Ποταμιάνου. Η έκθεση αποτελεί συνδιοργάνωση με το British Council και την Paul Stolper Gallery (Λονδίνο).

Η έκθεση “New Religion” αποτελεί την πρώτη ατομική παρουσίαση του Damien Hirst στην Ελλάδα προσφέροντας στο ευρύ κοινό τη δυνατότητα να έρθει σε επαφή με το έργο του γνωστότερου μέλους των Young British Artists που κυριάρχησε στη Βρετανική και την παγκόσμια εικαστική σκηνή τη δεκαετία του ‘90.
Ο Damien Hirst αποτελεί μοναδικό παράδειγμα εικαστικού, η καλλιτεχνική πορεία του οποίου καθίσταται ταυτόχρονα «φαινόμενο» προσωπικής επιτυχίας αλλά και χαρακτηριστικό μιας ολόκληρης εποχής. Η έκθεσή του με τίτλο “New Religion” παρέχει μια χαρακτηριστική και συνάμα ολοκληρωμένη εικόνα της εικαστικής πρακτικής του καλλιτέχνη, του τρόπου δουλειάς του αλλά και της θεματολογίας του έργου του.
Από τα πρώτα χαρακτηριστικά έργα του, όπως το “A Thousand Years”, 1990 (τη γυάλινη προθήκη όπου ένα κομμένο κεφάλι αγελάδας καλύπτεται από μύγες και σκουλήκια), και το μνημειώδες “The Physical Impossibility of Death in the Mind of Someone Living”, 1991 (τη βιτρίνα με τον καρχαρία στη φορλμαδλεΰδη), ως τα πιο πρόσφατα έργα του, όπως το “For The Love of God”, 2007 (το ανθρώπινο κρανία καλυμμένο με διαμάντια), αδιαπραγμάτευτες σταθερές στη δουλειά του Hirst παραμένουν ο θάνατος, η ευθραυστότητα της ύπαρξης, το νόημα της ζωής και σε ό,τι αυτό μπορεί να αφορά – όλα αυτά ανάγονται σε πρωταγωνιστές σε ένα θέαμα που με συνέπεια σοκάρει και προκαλεί.
Χαρακτηριστική της δουλειάς του Hirst είναι η καθαρότητα των εικόνων του και η αμεσότητα του μηνύματός του. Απόλυτα απενοχοποιημένος, χρησιμοποιεί αλλά και χειρίζεται τους μηχανισμούς δημιουργίας και καταξίωσης της σύγχρονης τέχνης ρισκάροντας αλλά και τολμώντας.

Κατά τον Hirst «Υπάρχουν τέσσερα σημαντικά πράγματα στη ζωή: η θρησκεία, ο έρωτας, η τέχνη και η επιστήμη. Στη καλύτερη των περιπτώσεων, λειτουργούν ως εργαλεία που σε βοηθούν να βρεις ένα μονοπάτι μέσα στο σκοτάδι. Κανένα από αυτά δεν λειτουργεί τόσο καλά, αλλά βοηθούν. Από αυτά, η επιστήμη φαίνεται να είναι το σωστό. Όπως η θρησκεία, παρέχει μια μικρή ελπίδα ότι όλα θα πάνε καλά στο τέλος».*

Η έκθεση “New Religion” περιλαμβάνει μεταξοτυπίες, γλυπτά, κατασκευές και ζωγραφικά έργα, σε μια συνολική εγκατάσταση που δημιουργεί την αίσθηση παρεκκλησίου. Ένας σταυρός διακοσμημένος με χάπια, που ως άλλες πολύτιμες πέτρες διεκδικούν την αξία τους για την ανθρώπινη ζωή και ευημερία, μια αργυρή καρδιά διάτρητη από ξυράφια και βελόνες τυλιγμένη με συρματόπλεγμα, ένα χάπι που παραπέμπει σε θεία κοινωνία, μια παιδική νεκροκεφαλή, μεταξοτυπίες (“The Stations of the Cross”, “The Apostles”, “The Wounds of Christ”), ιατρικά διαγράμματα, στοιχειοθετούν μια ανοιχτή λίστα ερωτημάτων που θέτει ο καλλιτέχνης σχετικά με την επιστήμη, το ρόλο της ως νέα θρησκεία, τη θρησκεία, και την τέχνη.

Χρησιμοποιώντας θρησκευτικά κλισέ –εικόνες, τίτλους και συνειρμούς– και μετουσιώνοντάς τα μέσω της τέχνης, μέσα σε ένα περιβάλλον κλινικό και ψυχρό –χαρακτηριστικό της δουλειάς του Hirst– γεφυρώνει το θεωρητικό χάσμα ανάμεσα σε επιστήμη και θρησκεία, επαναδιατυπώνοντας ερωτήματα που αφορούν τον τρόπο που και τα δύο γίνονται αντιληπτά.

Αποστασιοποιημένος από απαντήσεις αλλά και αποποιούμενος την τελική τους αξία και το νόημα, ο Hirst ενεργοποιεί μηχανισμούς σκέψεων και ερωτημάτων που τίθενται πέρα από αυτόν και πατούν πάνω στις πιο βασικές ανασφάλειες και τους θεμέλιους φόβους της ανθρώπινης ύπαρξης.

H έκθεση “New Religion”, ολόκληρη ή μέρη αυτής, έχει παρουσιαστεί στο Victoria & Albert Museum (Λονδίνο), στο Palazzo Pesaro Papafava (Βενετία), Rogaland Museum (Stavanger,Νορβηγία) και αλλού.

* Damien Hirst, συνέντευξη με τον Sean O’Hagan, κατάλογος έκθεσης ‘New Religion’, έκδοση: Paul Stolper και Other Criteria, 2006

Damien Hirst – “New Religion”
Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Συνδιοργάνωση:
Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
British Council
Paul Stolper Gallery (Λονδίνο)

Επιμέλεια: Άρτεμις Ποταμιάνου
Καλλιτεχνική Οργάνωση: Χρήστος Σαββίδης (ΜΜΣΤ)

Διάρκεια έκθεσης:
08/04 – 31/07 2011

Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Εγνατία 154 (ΔΕΘ-Helexpo)
546 36 Θεσσαλονίκη

Ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Πέμπτη-Σάββατο, 10.00-18.00
Τετάρτη, 10.00-22.00, Παρασκευή, 10.00-19.00
Κυριακή, 11.00-15.00, Δευτέρα κλειστά

Πληροφορίες: Τ. 2310.240.002, Φ. 2310.281.567
Email: mmcart1@mmca.org.gr
www.mmca.org.gr
www.mmcart.blogspot.com
Enhanced by Zemanta

«Έφυγε» η χαράκτρια Τόνια Νικολαΐδη

Την Κυριακή 3 Απριλίου έφυγε από τη ζωή η χαράκτρια Τόνια Νικολαΐδη. Η κηδεία της θα γίνει την Τρίτη, ώρα 15.00, στο Α’ Νεκροταφείο Αθηνών.

Η Τόνια Νικολαϊδη, γεννήθηκε το 1927 στην Αθήνα, σπούδασε στην ΑΣΚΤ (1946-1952) ζωγραφική, με δάσκαλο τον Ουμβέρτο Αργυρό, και χαρακτική στο εργαστήριο του Γιάννη Κεφαλληνού.

Παρουσίασε το έργο της σε πολλές ατομικές εκθέσεις (1979-2009) και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Όπως η συμμετοχή της στις Πανελληνίους του Ζαππείου, καθώς και στις διεθνείς Μπιεννάλε και Τριεννάλε Χαρακτικής (Αλεξάνδρειας, Βελιγραδίου, Κρακοβίας, Λιουμπλιάνας, Φρέντρικσταντ Νορβηγίας κ.ά.). Έχει διακριθεί με πολλά βραβεία και επαίνους: α' βραβείο και χρυσό μετάλλιο (Μπιεννάλε Αλεξάνδρειας, 1980), χρυσό μετάλλιο (Μπιεννάλε Φρέντρικσταντ, 1989), βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών (1999) κ.ά.


Από τα τέλη της δεκαετίας του ’70, η Τόνια Νικολαΐδη χαράζει και τυπώνει τα έργα της συνδυάζοντας τη λινολαιογραφία, το ανάγλυφο, τη μεταξοτυπία, καθώς και τη φωτογραφία, όπου όμως πάντα σημαντικό ρόλο παίζει το χρώμα και η επιφάνεια. Εικόνες της θάλασσας, αμμουδιές, φλεγόμενα ξύλα, χάρτινα καράβια και πουλιά στοιχειοθετούν τη θεματολογία της. Πρωταγωνιστικό ρόλο έχει ο άνθρωπος σε δύο μόνο σειρές της, «Έρχονται άλλοι όμοιοι με εμάς, αλλά δεν θα είμαστε εμείς, Ι και II», όμως η παρουσία του ανθρώπου, η αύρα του, υπάρχει σχεδόν παντού.

Τάσος Ζωγράφος: Έφυγε από τη ζωή ένας μεγάλος της τέχνης

Έφυγε από τη ζωή ένας μεγάλος της τέχνης Πέθανε στις 5 το πρωί, σε ηλικία 85 ετών, ο σημαντικός ζωγράφος και σκηνογράφος Τάσος Ζωγράφος, ο οποίος το τελευταίο διάστημα νοσηλευόταν σε κρίσιμη κατάσταση στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Νομαρχιακού Νοσοκομείου Καρδίτσας.

Η πολιτική του κηδεία θα γίνει την προσεχή Τετάρτη. Ο Τάσος Ζωγράφος γεννήθηκε στη Λιβαδειά το 1926. Κατά την περίοδο της Κατοχής ήρθε με την οικογένειά του στην Αθήνα. Πριν το τέλος της δεκαετίας του 1940 ξεκίνησε τη δημιουργική διαδρομή του στο χώρο της τέχνης μέσα από τη γόνιμη μαθητεία του πλάι στον Γ. Τσαρούχη. Στα χρόνια της εξορίας του στη Μακρόνησο έκανε σκηνογραφίες σε πολλά θεατρικά έργα .ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...