Δευτέρα, 30 Μαΐου 2011

Έκθεση «Εν Οίκω» Νίκη Καναγκίνη

Το Μουσείο Άλεξ Μυλωνά – Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης σε συνεργασία με το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης παρουσιάζει την έκθεση «Εν Οίκω» Νίκη Καναγκίνη. Η έκθεση είναι μια παραγωγή του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και έχει ήδη παρουσιαστεί στη Θεσσαλονίκη με μεγάλη επιτυχία. Θα διαρκέσει από τις 8 Ιουνίου έως και τις 31 Ιουλίου 2011 και εγκαινιάζεται την Τετάρτη 8 Ιουνίου στις 20:00.

Οι επιμελήτριες της έκθεσης Ευθυμία Γεωργιάδου-Κούντουρα και Αρετή Λεοπούλου φρόντισαν, όσο ήταν δυνατόν, να σεβαστούν τις προθέσεις και το πνεύμα της δημιουργού, καθώς η ίδια η Καναγκίνη είχε σχεδιάσει τον Μάρτιο του 2008 την έκθεση αυτή, ωστόσο μετά τον ξαφνικό της θάνατο τον Ιούνιο της ίδιας χρονιάς, η έκθεση αναβλήθηκε.

Η Νίκη Καναγκίνη (1933-2008) υπήρξε μια πολύμορφη και σκεπτόμενη καλλιτέχνις, αντιπροσωπευτική για τις ανησυχίες και τον δυναμισμό της μεταξύ των ελλήνων καλλιτεχνών της γενιάς της, με έντονη εκθεσιακή παρουσία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Το έργο της παρουσιάζει διαρκή ανέλιξη και πρωτοτυπία, από την αρχική ενασχόλησή της με τη ζωγραφική στις προεκτάσεις του αφηρημένου εξπρεσιονισμού και στη συνέχεια με τη στροφή της προς άλλες εκφραστικές κατευθύνσεις μέσα στον χώρο, με άξονα την εννοιολογική τέχνη και την αξιοποίηση της τεχνολογίας: εγκαταστάσεις, δράσεις, φωτογραφία, βίντεο. Χωρίς να ενδίδει αβασάνιστα στους τρέχοντες συρμούς, προχωρά πάντα προσεκτικά, μετά από θεωρητική επισκόπηση και αναλυτική επεξεργασία, πριν οδηγηθεί στη σύνθεση.

Η επιμονή της στο θεωρητικό πλαίσιο της σύγχρονης καλλιτεχνικής δημιουργίας μαρτυρείται από τη συμμετοχή της στη διοργάνωση συνεδρίων, συμπόσιο για την ίδρυση Μουσείου και Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης στην Ελλάδα (1977), συνέδριο για τη Σύγχρονη Τέχνη και Παράδοση (1981), συμπόσιο με θέμα «Από την Αίσθηση στο Συναίσθημα (1999)», ημερίδα στην Ύδρα με θέμα Θρησκευτικότητα και Τέχνη (2001).

Παρόλο που η Νίκη Καναγκίνη δεν υπήρξε στρατευμένη φεμινίστρια, ο κοινωνικός της προβληματισμός και τα προσωπικά της βιώματα της υπαγόρευσαν τεχνικές και θέματα που αναφέρονται στην έμφυλη ταυτότητα.

Η έκθεση «Εν Οίκω. Νίκη Καναγκίνη» προβάλλει μια ακόμη όψη της γυναικείας δημιουργίας αλλά και τους προβληματισμούς και τις απόπειρες έκφρασης της σύγχρονης ελληνικής τέχνης.

Για την έκθεση έχει εκδοθεί κατάλογος τεκμηρίωσης, ενώ θα πραγματοποιούνται ξεναγήσεις και οργανωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα για όλες της βαθμίδες εκπαίδευσης

Επιμέλεια Έκθεσης : Ευθυμία Γεωργιάδου-Κούντουρα, Αρετή Λεοπούλου

Διάρκεια : 8 Ιουνίου έως 31 Ιουλίου 2011

Εγκαίνια : Τετάρτη, 8 Ιουνίου 2011, 20:00

Μουσείο Άλεξ Μυλωνά - Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
www.mmca-mam.gr , Πλ. Αγίων Ασωμάτων 5, Θησείο , 10554 Αθήνα , T: 210 3215717 , F: 210 3215712 , http://mouseioalexmylona.blogspot.com/  ,mam@mmca-mam.gr

Ώρες λειτουργίας:
Τετάρτη – Παρασκευή – Σάββατο : 11.00 – 19.00
Πέμπτη : 13.00 – 21.00
Κυριακή : 11.00 – 16.00
Δευτέρα & Τρίτη : Κλειστά

Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης www.mmca.org.gr , Εγνατία 154 , 546 36 Θεσσαλονίκη, Τ: 2310 240002 & 2310 281212 , F: 2310 281567 , mmcart@mmca.org.gr

Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού
Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης , www.greedstatemuseum.com , Κολοκοτρώνη 21, Σταυρούπολη 56430, Θεσσαλονίκη , Τ: 2310 589140-1 F: 2310 600123 , info@greekstatemuseum.com

Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης , www.cact.gr , Αποθήκη Β1, Λιμάνι , Τ.Θ. 107 59, 54110 Θεσσαλονίκη , info@cact.gr , www.myspace.com/cact press@greekstatemuseum.com

Ο Γλύπτης Νίκος Φλώρος για τους Special Olympics


Ο καταξιωμένος διεθνώς Έλληνας Γλύπτης Νίκος Φλώρος καλεσμένος τωνSpecial Olympics Αθήνα 2011 αποδέχθηκε με ιδιαίτερη χαρά και συγκίνηση την πρόσκληση της Προέδρου Ιωάννας Δεσποτοπούλου  (φωτό 2 με το Ν. Φλώρο)
να συνεισφέρει με το καλλιτεχνικό του δυναμικό ένα έργο του φτιαγμένο ειδικά για τα Special Olympics το οποίο προσέφερε αφιλοκερδός για να δημοπρατηθεί για την υποστήριξη του Θεσμού αυτού .

Τα Έργα Τέχνης επιμελήθηκε η curator Ίρις Κριτικού (φωτό 1 με τον καλλιτέχνη). 

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Hilton τη Δευτέρα 9 Μαϊου με μεγάλη επιτυχία και με μέγα Χορηγό την Coca Cola Hellas η οποία γιορτάζει εφέτος τα 125 χρόνια απο την ιδρυσή της .

Σάββατο, 28 Μαΐου 2011

THE GESTALT EFFECT Work & Extensions of Designers United

Το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης & οι Designers United, πραγματοποιούν τα εγκαίνια της έκθεσης "THE GESTALT EFFECT.Work & Extensions of Designers United",την Τρίτη 31 Μαΐου και ώρα 21:30.

Οι Designers United είναι η σχεδιαστική ομάδα που ίδρυσαν ο Δημήτρης Κολιαδήμας και ο Δημήτρης Παπάζογλου. Παράλληλα με τα πραγματικά, τελικά παραχθέντα έργα, που θα μπορούσαν, όπως συνήθως, να ομαδοποιηθούν σε σαφείς ειδολογικές ταξινομήσεις (κατάλογοι, αφίσες, περιοδικά, έντυπα, λογότυπα κτλ), οι Designers United επιλέγουν άλλο δρόμο: να ανατρέξουν στα προσχεδιαστικά τους βήματα, σε πειραματικές τους έρευνες, καθώς και στα βήματα της παραγωγής, να απομονώσουν συγκεκριμένες εργασίες και θέματα από αυτές, να διερευνήσουν τη λειτουργία τους στο πλαίσιο του σύγχρονου οπτικού πολιτισμού, καθώς και τις προεκτάσεις που αυτά παίρνουν μέσα από διαφορετικούς χειρισμούς.

Στο πλαίσιο αυτό, τα επιλεγμένα θέματα αποκαλύπτουν τις σχεδιαστικές καταγωγές και εμμονές της ομάδας, τη δημιουργική διάθεση των σχεδιαστών που εξαπλώνεται στο χώρο, τις πολλαπλές διαστάσεις της σχεδιαστικής ιδέας, τις σχέσεις της με το δημόσιο χώρο που συνιστά τόσο το εξωτερικό οπτικό και κοινωνικό περιβάλλον όσο και ο τόπος του μουσείου.

Αν η θεωρία της Gestalt, καταγόμενη από την ψυχολογία, αποδίδει σαφώς τις βασικές στρατηγικές της οπτικής αντίληψης, η έκθεση των Designers United αποτελεί μια υπέρβασή της και από την άποψη αυτή δοκιμάζει τα όρια: τα όρια των σχεδιαστών, της φύσης του σχεδιασμού, καθώς και όψεων του οπτικού πολιτισμού.

Εγκαίνια έκθεσης: Τρίτη 31 Μαΐου, ώρα 21:30

Διάρκεια έκθεσης: 31 Μαΐου – 31 Ιουλίου 2011

Επιμέλεια: Θούλη Μισιρλόγλου

Με τη συνεργασία της αρχιτεκτονικής ομάδας Infrared
www.designersunited.gr , blog.designersunited.gr

Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Εγνατία 154 (εντός ΔΕΘ), 546 36 Θεσσαλονίκη
Τ: 2310 240002 & 2310 281212, Φ: 2310 281567
www.mmca.org.gr,http://mmcart.blogspot.com/  mmcart@mmca.org.gr

Ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Πέμπτη-Σάββατο, 10.00-18.00
Τετάρτη, 10.00-22.00, Παρασκευή, 10.00-19.00
Κυριακή, 11.00-15.00, Δευτέρα κλειστά

" EAT IT ": Το μεγάλο φαγοπότι των καλλιτεχνών

Την Τετάρτη 8 Ιουνίου εγκαινιάζεται (στις 8 το βράδυ) η έκθεση «ΕΑΤ ΙΤ» στην γκαλερί Art Prisma στον Πειραιά.

Ποιός δεν άκουσε ποτέ να λέγεται ότι η μαγειρική είναι και αυτή μιά Τέχνη;

Ποιός δεν αναγνωρίζει τα χαρακτηριστικά της πίτας της Μαριώς ή της σούπας του Θείου Μήτσου;

Αναμφίβολα εάν η μαγειρική είναι ένα πεδίο όπου η προσωπικότητα του καθενός μπορεί να εκφραστεί δημιουργικά, τότε αργά ή γρήγορα ξεπερνάει το βασικό της ρόλο «τρέφομαι για να ζήσω», για να φλερτάρει με πιo εκλεπτυσμένες έννοιες όπως της αναζήτησης ιδιαιτέρων συστατικών, της μαεστρίας στην εκτέλεση της αλχημείας τους ή στην αισθητική του πιάτου.

Οι ξεχωριστοί μάγειρες λοιπόν, από την κουζίνα εισβάλλουν ξαφνικά στα σαλόνια, όπου δικαίως απολαμβάνουν τις τιμές ενός Gauguin, ο οποίος δήλωνε ταπεινά: «Η μαγειρική προϋποθέτει ένα ελαφρύ κεφάλι, μια γενναιόδωρη ψυχή και μια φαρδιά καρδιά».

Τι γίνεται όμως όταν οι καλλιτέχνες εισβάλλουν στο πεδίο των Σεφ για να χρησιμοποιήσουν τα υλικά τους και να επεκτείνουν ακόμη περισσότερο τις πολλαπλές εκφραστικές δυνατότητές τους; Ποιός νικάει; Το συλλεκτικό έργο τέχνης εμπευσμένο από το φαγητό ή το ίδιο το πιάτο που αν και εφήμερο συνδυάζει τη δύναμη της Γεύσης και της Όρασης;

Η αίθουσα Τέχνης Art Prisma λοιπόν, κάλεσε τους: Ρένα Αβαγιανού, Σπύρο Αγγελόπουλο, Μανώλη Αναστασάκο, Σάββα Γεωργιάδη, Ειρήνη Γκόνου, Έλυα Ηλιάδη, Αντιγόνη Καββαθά, Θεόφιλο Κατσιπάνο, Nicholas Moore, Λουίζα Μίσσιου, Δαυίδ Μπενφοράδο, Ανδρέα Πατράκη, Νίκο Μαστροπαύλο, Μίλτο Παντελιά, Παναγιώτη Πασάντα, Φάνη Παρασκευουδάκη και Κωνσταντίνο Σταματίου να συμμετάσχουν σ’ αυτό το παιχνίδι-στοίχημα: «Tο έργο μου τρώγεται; Το πιάτο μου βλέπεται»; Στα εγκαίνια της πρωτότυπης αυτής έκθεσης, το κοινό θα μπορεί να κρίνει και με τα μάτια και με το στόμα...

Διάρκεια έκθεσης: 8.6.2011 έως 9.7.2011

Ώρες λειτουργίας: Δ/Τ/Σ 10.00-15.00 Τ/Π/Π 10.00-15.00 & 18.00-21.00

Κουντουριώτου 187, Πειραιάς

210 4296790 / 210 4296079 / 6938917951

artdeal@otenet.gr

Πρόσβαση:
Τρένο σταθμός Πειραιά + Λεωφ. 300 - Στάση Πασαλιμάνι
Λεωφ. 040 / Στάση Δημοτικό Θέατρο
Enhanced by Zemanta

“I LOVE TANGO”

TangoImage by aka_serge via FlickrΗ εικαστική έκθεση “I LOVE TANGO” που εγκαινιάζεται στο Ζάππειο Μέγαρο στις 2 Ιουνίου, θα λειτουργήσει μέσα στα πλαίσια ενός Φεστιβάλ ταγκό που οργανώνεται για πρώτη φορά στην Αθήνα, 1-5 Ιουνίου, και του οποίου οι νικητές θα σταλούν στο Μπουένος Άιρες να συμμετέχουν στο Παγκόσμιο Mundial Del Tango, τον Αύγουστο του 2011.

Κύριο λόγο στη διαμόρφωση της έκθεσης παίζει το Αργεντίνικο ταγκό και η πολιτιστική κίνηση που δημιουργήθηκε κατά την εξέλιξή του από το 1880 έως σήμερα. Οι Αφρικανοί και Ευρωπαίοι μετανάστες, στην μακρινή Αργεντινή εξέφραζαν τη θλίψη και τον μισεμό για τους αγαπημένους που άφησαν πίσω. Χόρευαν συνδυάζοντας τους αφρικανικούς αρχαίους ρυθμούς με την κουβανέζικη «χαμπανέρα» και την αργεντίνικη «μιλόγκα», στην αρχή στα φθηνά καφέ, τα καταγώγια και τους οίκους ανοχής του Μπουένος Άιρες. Αργότερα πρόσθεσαν μερικά νέα βήματα και το ονόμασαν Ταγκό ( από το ρήμα “tangere”=to touch).

Στις αρχές του 20ου αιώνα έγινε μόδα στο Παρίσι, Λονδίνο και Νέα Υόρκη δημιουργώντας συγχρόνως ένα πολιτιστικό κίνημα με τραγούδια ταγκό, μουσική ταγκό, ποίηση, φωτογραφία, ζωγραφική και γλυπτική γύρω από το χορό.

Οι 25 Έλληνες εικαστικοί, διακεκριμένοι αλλά και νεότεροι δημιουργοί εμπνέονται από το ταγκό σε δημιουργίες με καμβά και χρώματα, σε μέταλλο, σε ύφασμα, σε πλέξι ή σε μπρούτζο. Οι δημιουργίες είναι γεμάτες πάθος, ζωντάνια, χρώμα, στυλ και φινέτσα! Χέρια δεμένα σφιχτά που σε παρασύρουν στο χορό, σώματα κολλημένα που εκφράζουν πάθος (Σάμιος, Μυκονιάτη), πόδια που στροβιλίζονται στις φιγούρες του ταγκό (Ρουμπίνα Σαρελάκου), μια χορεύτρια που χορεύει ταγκό με μουσική υπόκρουση (Λίτη). Η ενέργεια των έργων έχει τόση ζωντάνια, κίνηση και πάθος που μας μαγεύει και μας ταξιδεύει.

Η έκθεση στηρίζεται και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού της Αργεντινής, του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού της Ελλάδας, του Δήμου Αθηναίων και της Πρεσβείας της Αργεντινής στην Αθήνα.

Η οργάνωση και ο συντονισμός έχει γίνει από την ART-LS (ΛΙΑΝΑ ΣΚΟΥΡΛΗ).

Οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες είναι:

Εριέττα Βορδώνη, Γιώργος Βουτσινάς,  , Περικλής Βυζάντιος, Ειρήνη Γκόνου, Στέλιος Διαμαντάκης, Αφροδιτή Λίτη, Έρη Μανούσου, Πηνελόπη Μασούρη , Γιάννης Μπεκιάρης, Χαρίτων Μπεκιάρης, Γεωργία Μπλιάτσου, Διάνα Μπισογιάννη, Χριστίνα Μόραλη Τούλα Μυκονιάτη, Σωτηρία Ορφανού, Έλενα Παπαδημητρίου, Στέφανος Πετρίδης, Λίνα Πηγαδιώτη, Παύλος Σάμιος, Ρουμπίνα Σαρελάκου, Μίλτος Παντελιάς, Φίλιπ Τσιάρας, Ελίνα Τσινγκίρογλου, Αγγέλο Χατζησωτηρίου, Κέλλυ Αθανασιάδου

Τρίτη, 24 Μαΐου 2011

Ο διάσημος ζωγράφος Sloboda Yuric θα διδάσκει την τέχνη του στο art gallery café

ΕΝΤΑΤΙΚΟ ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΑΠΟ 14 ΙΟΥΝΙΟΥ & ΟΛΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2011

Ο Sloboda Yuric, γεννήθηκε στο Βελιγράδι το 1958. Eίναι γιος φημισμένου αρχιτέκτονα. Το έντονο ενδιαφέρον του για τις τέχνες προσέλκυσε όλα τα είδη των καλλιτεχνών, πολλοί από τους οποίους ήταν ζωγράφοι, στο οικογενειακό χώρο. Παρατήρησαν σύντομα τη πρόωρη κλήση για το σχέδιο που επιδείκνυε ο Slobodan από 3 χρονών. Σε ηλικία δέκα ετών, λάμβανε ήδη μια εντατική καλλιτεχνική εκπαίδευση από τους φίλους του πατέρα του. Το μέλλον του νεαρού φάνηκε: η τέχνη ήταν σίγουρα η κλήση του. Το σχολείο τέχνης ήταν το επόμενο βήμα, η ακαδημία των Καλών Τεχνών στη Novi Sad. Σε μια σπάνια αλλά κολακευτική εξαίρεση στους κανόνες της η Γιουγκοσλαβική Ένωση Καλών Τεχνών κάλεσε τον Slobodan στις τάξεις της προτού αποφοιτήσει από την Novi Sad - κάτι που συμβαίνει μόνο μία φορά ή δύο φορές κάθε αιώνα.

Η σταδιοδρομία του απογειώθηκε , με το νέο
καλλιτέχνη να καθιερώνεται γρήγορα ως σημαντικό νέο ταλέντο στη Γιουγκοσλαβική και, στη ευρωπαϊκή Σκηνή Τέχνης.

Η διάλυση της Γιουγκοσλαβίας είχε βαθιές επιπτώσεις στο άτομο και την τέχνη του. Άφησε τη χώρα του για τη Βουδαπέστη, όπου έζησε για τρία χρόνια πριν μετακομίσει στην Αθήνα, τα τελευταία δέκα χρόνια.

Ο Slobodan Juric-Juki προσχώρησε στην Καλλιτεχνική Ενωση της UNESCO το 1995 και από τις αρχές του 2001 είναι μέλος της Greek Art Association.

Το 2000, οργάνωσε μια έκθεση στο χτυπημένο από το πόλεμο Βελιγράδι, δίνοντας τις εισπράξεις στις τοπικές φιλανθρωπικές οργανώσεις.

Σήμερα, στο απόγειο της καλλιτεχνικής του έμπνευσης ο Slobodan Juric -Juki ζει και εργάζεται στην Αθήνα αλλά η φήμη του εξαπλώνεται αρκετά πέρα από τα σύνορα της Ελλάδας. Οι περισσότεροι από τους κριτικούς τέχνης που έχουν δει την δουλειά του συμφωνούν ότι είναι ένας από τους πιο ταλαντούχους ζωγράφους που γνωρίσαν.

Καθημερινά 4 ώρες την ημέρα από δευτέρα. έως παρασκευή 20.00 – 00.00 20 ώρες/εβδομάδα 80 ώρες/ μήνα Δίπλωμα αποφοίτησης Περιορισμένος αριθμός θέσεων
Κόστος €4/ώρα, εγγραφή €20

ART GALLERY CAFÈ ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ 1 & ΓΑΛΗΝΟΥ 16673 ΒΟΥΛΑ, Τηλ: 210 8958866
www.artgallerycafe.gr/program.asp, www.mytheatro.net, www.tragoydia.net
Enhanced by Zemanta

Δευτέρα, 23 Μαΐου 2011

Εγκαίνια στην Αθήνα της έκθεσης "Ρωμιοί Αρχιτέκτονες της Πόλης στην περίοδο του Εκδυτικισμού"

Η σύλληψη της ιδέας της έκθεσης για τους αρχιτέκτονες της Πόλης με Ελληνορθοδόξη καταγωγή προήλθε από την επιθυμία να αναδειχθούν οι τομείς εκείνοι στους οποίους οι Ρωμιοί της Πόλης ασκούσαν εξαιρετική επιρροή και άφησαν ανεξίτηλα τα σημάδια τους. Στόχος της έκθεσης είναι να αναδείξει τo αποτύπωμα της ελληνορθόδοξης κοινότητας στο δομημένο περιβάλλον της Κωνσταντινούπολης παρουσιάζοντας στο ευρύ κοινό 104 διαφορετικά κτίρια 57 αρχιτεκτόνων που έδρασαν από τα μέσα του 19ου έως τα μέσα του 20ου αιώνα μέσα από φωτογραφίες και αρχειακό υλικό.

Το πρόγραμμα εμπνεύστηκε και ανέλαβε να υλοποιήσει ο Σύνδεσμος Αποφοίτων Ζωγραφείου σε συνεργασία με τον Οργανισμό İstanbul 2010 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης και χορηγό το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση. Περιλαμβάνει, εκτός από την έκθεση, την έκδοση ενός βιβλίου-καταλόγου με επιστημονικά άρθρα δεκατριών Ελλήνων και Τούρκων ερευνητών και καθηγητών αναφορικά με τη συμβολή των Ρωμιών αρχιτεκτόνων στη διαμόρφωση του αστικού τοπίου της Κωνσταντινούπολης. Τα κείμενα του βιβλίου παρουσιάζονται σε τρεις γλώσσες, τουρκικά, ελληνικά και αγγλικά ενώ περιέχει πρόσφατες φωτογραφίες επιφανών κτιρίων καθώς και σχεδίων που υπάρχουν σε διάφορα αρχεία της Ελλάδας και της Τουρκίας.

Οι Ρωμιοί αρχιτέκτονες αποτέλεσαν ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της ιστορίας του κτισμένου περιβάλλοντος, πολλά δε από τα έργα τους είναι ορατά και ευδιάκριτα ακόμα, διαμορφώνοντας το τοπίο της σημερινής Κωνσταντινούπολης. Οι ίδιοι εισήγαγαν νέους αρχιτεκτονικούς τύπους κτιρίων και μορφολογικά πρότυπα συμβάλλοντας καθοριστικά στον εξευρωπαϊσμό της οικοδομικής δραστηριότητας της Κωνσταντινούπολης και της διαμόρφωσης του σημερινού της προσώπου. Τα έργα τους συμπεριλάμβαναν από εμπορικά κέντρα μέχρι πολυκατοικίες, από θρησκευτικούς ναούς μέχρι κοινοτικά κτίρια ακόμα και ταφικά μνημεία απαράμιλλης καλλιτεχνικής αξίας.

Οι επισκέπτες της έκθεσης έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν για πρώτη φορά συγκεντρωμένα σε μία έκθεση τα σημαντικά αυτά έργα των Ελλήνων αρχιτεκτόνων όπως ο Περικλης Φωτιάδης (Σχολή της Χάλκης, Ζωγρφάφειο Λύκειο), ο Βασίλης Κουρεμένος (Τράπεζα Αθηνών), ο Λύσανδρος Καυτάντζογλου (Ελληνικός Φιλολογικός Σύλλογος), ο Βασιλάκης Ιωαννίδης (Αγία Τριάδα), ο Κων/νος Κυριακίδης, ο Πάτροκλος Καμπανάκης κ.α. Τα έργα τους τα συναντούμε, μεταξύ άλλων, στη Μεγάλη Οδό του Πέρα, γνωστή σήμερα ως İstiklal caddesi, στο λαϊκό Tarlabaşı, στο εμπορικό Eminönü και Γαλατά, στις γραφικές ακτές του Βοσπόρου και στα όμορφα Πριγκηπόννησα. Τα ονόματά τους, συχνά, τα διακρίνουμε στις γωνίες των κτηρίων, μεταξύ του ισογείου και του πρώτου ορόφου. Η έκθεση περιλαμβάνει εκτός από πρόσφατες φωτογραφίες των εναπομεινάντων έργων τους και πρωτότυπα σχέδια, καρτ ποστάλ και φωτογραφίες των ίδιων των αρχιτεκτόνων και βιογραφικά τους.

Η έκθεση εγκαινιάστηκε για πρώτη φορά με μεγάλη επιτυχία στις 22 Νοεμβρίου 2010 στην αίθουσα του Πανεπιστημίου Καλών Τεχνών Μιμάρ Σινάν (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi) της Κωνσταντινούπολης. Την εκδήλωση των εγκαινίων προλόγισαν ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, ο Πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτιστικής Πρωτεύουσας 2010 κ. Şekib Avdagic κ.α. επαινώντας το έργο των συντελεστών και τονίζοντας τη σημαντικότητα του εγχειρήματος.

Στις 17 Δεκεμβρίου 2010, η έκθεση μεταφέρθηκε στο χώρο του Ελληνικού Προξενείου της Κωνσταντινούπολης, το Σισμανόγλειο Μέγαρο, όπου και παρέμεινε μέχρι τις 16 Ιανουαρίου 2011 προσελκύοντας το ενδιαφέρον χιλιάδων επισκεπτών.

Από τον Απρίλιο του 2011 η έκθεση ξεκίνησε την περιοδεία της εκτός Τουρκίας με πρώτο σταθμό τη Θεσσαλονίκη. Την 1η Απριλίου σε συνεργασία με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας/ Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας η έκθεση εγκαινιάστηκε στο κεντρικό κτίριο του ΤΕΕ/ΚΜ όπου και παρέμεινε μέχρι τις 6 Μαΐου 2011.

Ήδη από την πρώτη ημέρα λειτουργίας της μέχρι και σήμερα περισσότερα από 7.500 άτομα έχουν επισκεφθεί την έκθεση σε Τουρκία και Ελλάδα. Η έκθεση «Ρωμιοί Αρχιτέκτονες της Πόλης στην περίοδο του εκδυτικισμού» θα ανοίξει τις πύλες της στην Αθήνα από τις 30 Μαΐου 2011 και θα παραμείνει έως τις 10 Ιουλίου 2011 στο Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών - Ίδρυμα Βούρου-Ευταξία (Παπαρρηγοπούλου 5-7, Πλατεία Κλαυθμώνος). Η μεταφορά της έκθεσης στην Αθήνα πραγματοποιείται με τη σύμπραξη του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών – Ίδρυμα Βούρου-Ευταξία και του Συνδέσμου Αποφοίτων Ζωγραφείου της Κωνσταντινούπολης.
Enhanced by Zemanta

ΕΛΕΝΗ ΓΛΥΝΗ έκθεση ζωγραφικής

Την Πέμπτη 2 Ιουνίου εγκαινιάζεται στην αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος στην Ακρόπολη η δεύτερη ατομική έκθεση ζωγραφικής της Ελένης Γλύνη.

Η ζωγράφος αναφέρει για το έργο της:
"Η δουλειά που παρουσιάζω βασίζεται σε ανθρώπινες μορφές τις οποίες συγκέντρωσα από φωτογραφικά ντοκουμέντα της επικαιρότητας. Αυτές τοποθετούνται σε ένα γεωμετρικό χώρο δομημένο από την επανάληψη του κύκλου, ο οποίος βασίστηκε στο μοτίβο του φόντου από το έργο του Giotto «Η επικύρωση του κανόνα». Στις φιγούρες που επιλέγω δίνω το ρόλο του μαχόμενου.
Οδηγημένη από αυτή την διαδικασία, στα τελευταία έργα αποδομώ το μοτίβο του χώρου και η ανθρώπινη μορφή λαμβάνει την «λυτρωτική» της θέση, στο κέντρο ενός και μόνο κύκλου."

Η ιστορικός τέχνης – μουσειολόγος Μαρίνα Κανακάκη επιμελήτρια της έκθεσης, μεταξύ άλλων σημειώνει σχετικά:
‘’…Η Ελένη Γλύνη, της οποίας η δουλειά χαρακτηριζόταν ανέκαθεν από εύστοχες φορμαλιστικές παραδοξότητες και έξυπνες καλλιτεχνικές αντιθέσεις παρουσιάζει σήμερα ένα καινούργιο στοίχημα με μια νέα ανθρωπιστική διάσταση. Αυτό το βήμα ανανέωσης στη θεματολογία μιας βασικά πνευματικής ζωγράφου, την οδηγεί τώρα στην αναζήτηση της πολυτιμότητας του Giotto για να παρηγορήσει τους σύγχρονους συνανθρώπους της που υποφέρουν, χάνουν, πεθαίνουν…’’

Η Ελένη Γλύνη γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας με καθηγητή τον Γιάννη Ψυχοπαίδη. Υπότροφος του ΙΚΥ 2006-2008

Διάρκεια: 2 Ιουνίου έως 2 Ιουλίου 2011

Ημέρες και ώρες λειτουργίας :
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 11:00 - 14:30 & 17:30 - 20:30
Τετάρτη, Σάββατο 11:00 - 16:00

Αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος
Λεμπέση 4 & Μακρυγιάννη, Αθήνα 117 42, metro Ακρόπολη
Τηλέφωνο 211 182 38 18
info@technohoros.org

Κυριακή, 22 Μαΐου 2011

ΣΕΜΙΝΑΡΙO ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ 8 – 15 ΕΤΩΝ

Aπό το ζωγράφο MARIO DE PADUANI
Δευτέρα 20 Ιουνίου 2011 εώς και Παρασκευή 8 Ιουλίου 2011 στις 8 το βράδυ

Κόστος Σεμιναρίου 100€ Διάρκεια: 2 ώρες / 10 ημέρες, 20 ώρες διδασκαλίας (5€ ώρα)Εγγραφή 20€

Οι γονείς μπορούν να αφήνουν τα παιδιά τους και κατόπιν συνεννόησης, μπορούν να έχουν χυμούς, παγωτά, τοστ

Πληροφορίες εγγραφές: 210 8958866 μέχρι 10 Ιουνίου

Υπεύθυνη Σεμιναρίου: Κα Ειρήνη Χατζηνικόλα

Ο ζωγράφος Mario De Paduanis γεννήθηκε το 1978 στο Λέτσε (Lecce) της Ιταλίας και ζει στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια δερματογραφίας για έξι μήνες και δούλεψε τοιχογραφίες και graffiti σε δρόμους και happenings. To 1999 έλαβε τα πρώτα μαθήματα καλλιγραφίας και γιαπωνέζικου σχεδίου. Το ίδιο έτος ταξίδεψε στη Νότιο Αφρική και μαθήτευσε εκεί για ένα χρόνο δίπλα στον ζωγράφο Generali John.Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Tεχνών Αθήνας (2002 – 2007), στο εργαστήρι του Δ. Σακελλίων και ήταν προτεινόμενος για υποτροφία καθ’ όλα τα ακαδημαϊκά έτη, παίρνοντας έπαινο – αριστείο από το ‘Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών για το έτος 2005 – 2006. Αποφοίτησε με βαθμό Άριστα, έχοντας παρακολουθήσει και τα ειδικά προαιρετικά μαθήματα για τη διδασκαλία της τέχνης – παιδαγωγικά και ψυχολογία. Έχει ειδικευτεί στη λιθογραφία και στη χαρακτική και έλαβε συμμετοχή στη διδακτική της τέχνης, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Μονάχου, στο Γ’ διεθνές εικαστικό εργαστήρι. Το 2007 φιλοτέχνησε για την εταιρία Prince Oliver το ζωγραφικό έργο που αποτέλεσε την outdoor επικοινωνία της εταιρίας σε Ελλάδα και Κύπρο. Παράλληλα, έχει ασχοληθεί με σκηνικά θεάτρου, εικονογράφηση, γλυπτική και εγκαταστάσεις. Καθώς και με την διδασκαλία της τέχνης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.ART GALLERY CAFÈ, ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ 1 & ΓΑΛΗΝΟΥ 16673 ΒΟΥΛΑ, Τηλ: 210 8958866
www.artgallerycafe.gr/program.aspwww.mytheatro.netwww.tragoydia.net
www.welovetoys.gr

Τρίτη, 17 Μαΐου 2011

«Οράματα»: 3η ατομική έκθεσης ζωγραφικής της Άννας Αυγέρη

Η Άννα Αυγέρη γεννήθηκε στην Αθήνα.

Σπούδασε Οδοντιατρική στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης και ασκεί το επάγγελμα στον Πειραιά.

Αργότερα σπούδασε ζωγραφική και Ιστορία Τέχνης και Πολιτισμού, στην Αθήνα, στο Ελληνικό Κέντρο Τέχνης και Πολιτισμού, με δάσκαλο τον Αντώνη Κουρτικάκη. Εκεί διδάχθηκε διάφορες τεχνικές και τεχνοτροπίες στη ζωγραφική, καθώς επίσης και νωπογραφία, εγκαυστική, την μέθοδο του γλασαριστού, ιμπρεσιονισμό και άλλες τεχνικές.

Είχε την ευτυχία να συναντήσει και να συναναστραφεί τον σπουδαίο Έλληνα γλύπτη και χαράκτη Κώστα Ανδρέου, ο οποίος την επηρέασε και την βοήθησε να εξελίξει την ζωγραφική της.

Έργα της έχουν κοσμήσει εξώφυλλα βιβλίων και άλλα έχουν συμπεριληφθεί σε άλλες εκδόσεις.

Τέλος, έργα της ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές.

Έκανε την πρώτη της ατομική έκθεση ζωγραφικής στο παλαιό τελωνείο του Λογγού στους Παξούς, το 2009, με ζωγραφικά έργα τα οποία κινούνταν μέσα στον συμβολισμό και την σύλληψη πνευματικής ζωγραφικής. Τίτλος της «Πάθος».

Το 2010 έκανε την δεύτερη ατομική της έκθεση – με τίτλο «Αναζωή» - στον παρδοσιακό ξενώνα «Ακαλανθίς», έξω από την Βέρροια.

Η τρίτη της έκθεση ήταν ομαδική, και είχε ως θέμα την Ίμβρο. Συμμετείχε με τρία εικαστικά έργα, που είχε εμπνευσθεί από την ιστορία του νησιού, ανάμεσα σε φωτογραφίες, που εξέθεσαν διάφοροι καλλιτέχνες-φωτογράφοι. Η έκθεση αυτή έγινε στην Ξάνθη και αργότερα μεταφέρθηκε και στην Αθήνα.

Η έκθεση με τίτλο «Οράματα» στον «Στάβλο» στο Θησείο (Ηρακλειδών 10, Θησείο)είναι η τρίτη της ατομική. Καταπιάνεται με το φως, τις φωτοσκιάσεις, τα ορατά και τα αόρατα. Αυτά που μετουσιώνει ο εγκέφαλος σε όραμα, σε σκέψη, σε φως. Αυτά που ο νους επιλέγει. Αυτά που ο νους βλέπει. Διότι νους ορά και νους νοά.

Δευτέρα, 9 Μαΐου 2011

Έκθεση Ζωγραφικής «Αποτυπώματα» 2011

 Με βασικούς υποστηρικτές τον ΟΤE και την COSMOTE που για ακόμη μια φορά αποδεικνύουν το ενδιαφέρον τους για τις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, και με στόχο να διαδώσει την ιδέα πως η διαφορετικότητα δεν είναι τίποτα παραπάνω ή τίποτα λιγότερο από την ίδια την ανθρώπινη φύση, ανοίγει αύριο τις πύλες της στο Μουσείο Βορρέ η Έκθεση ζωγραφικής  «Αποτυπώματα» 2011 – Special Olympics.
H Έκθεση  είναι μια πρωτοβουλία του Συνδέσμου Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους – Σ.Κ.Ε.Π., σε συνεργασία με το Μουσείο Βορρέ και πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Κάρολου Παπούλια.

Η Έκθεση παρουσιάζει έργα παιδιών και νέων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και διανοητική στέρηση σε συνεργασία με μαθητές και φοιτητές γενικής εκπαίδευσης.
1.600 νέοι από 64 ειδικά σχολεία, κοινωνικούς φορείς και σχολεία γενικής εκπαίδευσης, δημιούργησαν μαζί 700 έργα.

Ζωγραφίζοντας όλοι μαζί, χωρίς διακρίσεις, τα παιδιά προσεγγίζουν το ένα το άλλο και ανακαλύπτουν πως η διαφορετικότητα είναι κοινός παρανομαστής για όλους χωρίς να αποτελεί εμπόδιο στη δημιουργία ανθρώπινων σχέσεων, χτίζοντας μέσα από τη δημιουργική διαδικασία, σχέσεις κατανόησης, σεβασμού και αποδοχής.

Η Έκθεση «Αποτυπώματα» 2011 - Special Olympics που οργανώνεται σε συνεργασία με την Οργανωτική Επιτροπή Παγκοσμίων Αγώνων Special Olympics ΑΘΗΝΑ 2011. Εγκαινιάζεται την Παρασκευή 6 Μαΐου 2011 και θα διαρκέσει έως την Παρασκευή 13/5 με ελεύθερη είσοδο για το κοινό. Όλα τα έσοδα της πώλησης των έργων θα διατίθενται αποκλειστικά στα ειδικά σχολεία και κοινωνικούς φορείς που συμμετέχουν.

Σχετικά με τον ΣΚΕΠ
Ο Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους – Σ.Κ.Ε.Π., είναι μη κερδοσκοπικό σωματείο, που ιδρύθηκε το 2008 με στόχο να δώσει μέσα από την Τέχνη φωνή και βήμα σε ευπαθείς κοινωνικά ομάδες νέων και ταυτόχρονα να ευαισθητοποιήσει νέους που δεν αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα.
Ο Σ.Κ.Ε.Π. λειτουργεί ως πλατφόρμα επικοινωνίας συνδέοντας νέους με αναπηρίες και νέους  σε αντίξοες συνθήκες διαβίωσης (από  ειδικά σχολεία - κοινωνικούς φορείς – ιδρύματα) μαζί με μαθητές γενικής  εκπαίδευσης , που σπάνια έχουν τη δυνατότητα να μοιραστούν όλοι μαζί, εμπειρίες, απόψεις, συναισθήματα και ιδέες.
Enhanced by Zemanta

Ράνια Εμμανουηλίδου - “Ορλάντο”

Το Project Space του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης παρουσιάζει την καινούρια δουλειά μιας ντόπιας εικαστικού, της Ράνιας Εμμανουηλίδου.

Ο τίτλος της έκθεσης, “Ορλάντο”, αποτελεί σαφή αναφορά στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Βιρτζίνια Γουλφ και παραπέμπει στη θεματολογία των έργων, που παίζει με την έννοια της εξέλιξης και της μεταμόρφωσης.

Συνεπής με τους στόχους του Project Space του Μουσείου, η έκθεση αποσκοπεί να δώσει την ευκαιρία στην ίδια την καλλιτέχνιδα να δει τη δουλειά της μέσα από την οπτική άλλων καλλιτεχνών και επιμελητών, καθώς και να πειραματισθεί με μορφές τέχνης πέραν αυτών που η ίδια χρησιμοποιεί. Συγχρόνως, δίνεται η ευκαιρία στο κοινό να έρθει για ακόμη μια φορά σε επαφή με το “σύμπαν του καλλιτέχνη”.

Η Ράνια Εμμανουηλίδου χρησιμοποιεί τη σύγχρονη ζωγραφική για να αφηγηθεί ιστορίες που θυμίζουν στιγμιότυπα από ένα ανολοκλήρωτο θεατρικό έργο, όπως εύστοχα έχει παρατηρήσει η ιστορικός τέχνης-επιμελήτρια Αρετή Λεοπούλου. Τα στιγμιότυπα αυτά παίζουν με την ένταση ανάμεσα σε μια ευχάριστη, σχεδόν παραμυθένια εικόνα, και σε μια ανοίκεια απειλητική ατμόσφαιρα. Η αίσθηση της ασφάλειας που προσφέρει το καταρχάς οικείο και γνώριμο διαταράσσεται, όταν ο θεατής κοιτάξει καλύτερα και διαπιστώσει πως μια έντεχνα διακριτική λεπτομέρεια ανατρέπει αυτήν την ψευδαίσθηση. Το αποτέλεσμα μπορεί να είναι φρικιαστικό, ακόμη και γκροτέσκο. Η Εμμανουηλίδου αποδίδει το ίδιο καλά και τις δύο πλευρές, τόσο αυτή της ηρεμίας, όσο και εκείνη του φόβου και της απέχθειας, έτσι ώστε να αναρωτιέται κανείς ποια είναι τελικά η πραγματικότητα –είναι αλήθεια το ροζ ή το μαύρο;

Η έκθεση έχει σχεδιαστεί ειδικά για το Project Space του ΜΜΣΤ, έτσι ώστε μέσα από την παρουσίαση των έργων μιας σειράς που βρίσκεται σε εξέλιξη να θίξει ζητήματα που έχουν σχέση τόσο με τη θεματική της εικαστικού –τη διαδικασία εξέλιξης και μεταμόρφωσης– αλλά και με τη σύγχρονη ζωγραφική, την παραγωγή και την παρουσίασή της.

Εκτός από έργα ζωγραφικά, η έκθεση περιλαμβάνει γλυπτά και βίντεο (η καλλιτέχνιδα πειραματίζεται για πρώτη φορά με το μέσο, με τη βοήθεια του Γιάννη Καράμπελα), καθώς και έντυπο με οπτικό υλικό και κείμενα-σχόλια επιμελητών (Βασίλη Αμανατίδη, Ελένης Γαρουφαλιά, Απόστολου Καλφόπουλου, Αρετής Λεοπούλου, Λυδίας Χατζηιακώβου), σχεδιασμένο από τους Απόστολο Ρίζο και Τάσο Ευφραιμίδη, με αφορμή τη συγκεκριμένη παρουσίαση. Επίσης, δράσεις, ομιλίες και performances, που σχετίζονται με τη θεματική της εικαστικού και που σχεδιάζονται σε συνεργασία με άλλους δημιουργούς, κατά τη διάρκεια εξέλιξης του project.

Το πρόγραμμα των δράσεων περιλαμβάνει δύο performances, από τον ποιητή Βασίλη Αμανατίδη και από τον ηθοποιό Γιώργο Κωνσταντινίδη, προβολή του έργου βίντεο animation της Λίας Ψωμά “Endless Tales”, ομιλία με θέμα «Η ετερότητα στο Μουσείο» από τον μουσειολόγο Κωνσταντίνο Λύρατζη κ.ά.

Info
Ράνια Εμμανουηλίδου - “Ορλάντο”
Επιμέλεια: Λυδία Χατζηιακώβου
Διάρκεια: 7 Μαΐου – 26 Ιουνίου 2011
Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Εγνατία 154 (εντός ΔΕΘ), 546 36 Θεσσαλονίκη
Τ: 2310 240002 & 2310 281212, Φ: 2310 281567
www.mmca.org.gr, http://mmcart.blogspot.com/
mmcart@mmca.org.gr

Ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Πέμπτη-Σάββατο, 10.00-18.00
Τετάρτη, 10.00-22.00, Παρασκευή, 10.00-19.00
Κυριακή, 11.00-15.00, Δευτέρα κλειστά

Ράνια Εμμανουηλίδου – Βιογραφικό

Γεννήθηκε το 1979 στην Θεσσαλονίκη. Σπούδασε στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη.

Ατομικές εκθέσεις

Γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου, Θεσσαλονίκη (2008)˙ Ίδρυμα Μάργαρη, Αμφιλοχία (2003).

Ομαδικές εκθέσεις (επιλογή)

Art Athina 11, Γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου, Αθήνα (2011)˙ Art Athina 10, Γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου, Αθήνα (2010)˙ Το όμορφο δεν είναι παρά η αρχή του τρομερού, Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη (2009-2010) ˙ Αταξίες – Έλληνες καλλιτέχνες από τη Συλλογή Μπέλτσιου, Πινακοθήκη Μάργαρη και Dynamo Project Space (2009)˙ Art Athina 09, Γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου, Αθήνα (2009)˙ Coitus Interuptus, Public Room, Σκόπια (2008 – ατομική παρουσίαση με τη Μαριάννα Ιγνατάκη)˙ Women Only, Συλλογή Μπέλτσιου, Πινακοθήκη Μάργαρη, Αμφιλοχία (2008)˙ Neoerotica Boudoir Street Stories, Ίδρυμα Μάργαρη, 1ο Δημοτικό Σχολείο Αμφιλοχίας και Πεδίο Δράσης 08, ετήσιο εικαστικό φεστιβάλ, Θεσσαλονίκη (2008)˙ Art Athina 08,Γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου, Αθήνα (2008)˙ 13η Μπιενάλε νέων της Μεσογείου, Μπάρι (2008)˙ Fresco & Salty 3, Ίδρυμα Μάργαρη, Αμφιλοχία και Πεδίο Δράσης 07, ετήσιο εικαστικό φεστιβάλ, Θεσσαλονίκη (2007)˙ Art Athina 07, Γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου, Helexpo, Αθήνα (2007)˙ 1η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, Ετεροτοπίες, Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης (2007)˙ 3ο Φεστιβάλ Γυναικών Δημιουργών των 2 Θαλασσών – Μεσόγειος και Μαύρη Θάλασσα, Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης (2006)˙ Στην Εξοχή – Συλλογή Μπέλτσιου, Μύλος Ματσόπουλου, Τρίκαλα (2006)˙ Exclusive Travel, γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου, Helexpo, Αθήνα (2006)˙ 10 Κείμενα και 15 έργα για τον Οδυσσέα, Μύλος, Θεσσαλονίκη (2005)˙ Co-Existence, γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου, Θεσσαλονίκη (2005)˙ Έκθεση Αποφοίτων, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη (Βραβείο) (2004)˙ Open Studios 3, Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη (2004)˙ Ανοιχτές Πόρτες ´04, Α.Π.Θ, Θεσσαλονίκη (2004)˙ Συνέργεια, Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Λάρισας (2004)˙ Frissiras Award, Μουσείο Φρυσίρα, Αθήνα (2003)˙ Πεδίο Δράσης Κόδρα, ετήσιο εικαστικό φεστιβάλ, Θεσσαλονίκη (2003)˙ Ανοιχτές Πόρτες ´03, Α.Π.Θ, Θεσσαλονίκη (2003)˙ Από το κείμενο στην Εικόνα, Τελλόγλειο Ίδρυμα, Θεσσαλονίκη (2002)˙ Συλλογή Μάργαρη και έργα του John Bicknell, ’Iδρυμα Μάργαρη, Aμφιλοχία (2001)˙ Πεδίο Δράσης Κόδρα, Θεσσαλονίκη (2001)˙ Crtezi I Grafike, Dom kulture “Studentski Grad” Galerija, Βελιγράδι, Σερβία (2001).

ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ | PROJECT SPACE

Στόχος του Project Space του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης είναι να ρίξει φως στη στιγμή της γέννησης της ιδέας που οδηγεί στη δημιουργία του σύγχρονου έργου τέχνης.

Στο χώρο του Project Space δημιουργείται το στούντιο του καλλιτέχνη, όχι με τρόπο σκηνογραφικό (ως απεικόνιση μιας υλικής πραγματικότητας), αλλά με τρόπο μεταφορικό: η γέννηση της έμπνευσης συλλαμβάνεται μέσω του υλικού αναφοράς του καλλιτέχνη (βιβλία, ταινίες, μουσική κ.λπ.), καθώς και μέσω συζητήσεων με επιμελητές και θεωρητικούς ή ακόμη και με άλλους καλλιτέχνες. Το “μέσον” είναι καθετί που μπορεί να προκαλέσει την έμπνευση.
Συγχρόνως, στο “εκθεσιακό” τμήμα του χώρου δε στήνεται μια έκθεση με την τυπική της μορφή, αλλά μια καταγραφή του έργου του καλλιτέχνη, ή ακόμη και μια παρουσίαση έργων άλλων καλλιτεχνών, αν αυτό είναι η θέληση ή ο προβληματισμός ή το κέντρισμα που θέλει να προκαλέσει. Ο τρόπος παρουσίασης και η διαμόρφωση του χώρου θα αποφασίζεται κάθε φορά μαζί του και σε συνάρτηση με το έργο του.

Απώτερος στόχος του Project Space είναι να καταστεί το κοινό –ειδικό και μη (φιλότεχνοι, φοιτητές, νέοι καλλιτέχνες, επαγγελματίες του χώρου, γενικό κοινό…)– μάρτυρας ή ακόμη και συμμέτοχος μιας δημιουργικής διαδικασίας, με τρόπο διαδραστικό και διαφωτιστικό.

Οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες προσκαλούνται με κριτήριο τη φύση της δουλειάς τους και τη δυνατότητά τους να χρησιμοποιήσουν τις ιδιαίτερες αυτές συνθήκες ως εμπειρία εποικοδομητική για τους ίδιους και για το κοινό.

Κυριακή, 1 Μαΐου 2011

Στο σφυρί η «Κοιμωμένη» του Πικάσο

Σε πλειοδοτικό διαγωνισμό από τον οίκο δημοπρασίας έργων τέχνης Κρίστις βγαίνει ένα πορτρέτο που φιλοτέχνησε ο Πάμπλο Πικάσο  και απεικονίζει μια από τις ερωμένες του, την Μαρί Τερέζ Βάλτερ.

Η προσωπογραφία της ερωμένης του καλλιτέχνη υπό τον τίτλο «»Κοιμωμένη», εκτιμάται ότι θα αποφέρει στο ίδρυμα ένα ποσό της τάξης των 9-12 εκατομμύρια λίρες Αγγλίας, δηλαδή 15-20 εκατομμύρια δολάρια.

Το έργο παραχωρήθηκε στο Πανεπιστήμιο του Σύδνεϋ από έναν ανώνυμο χορηγό, υπό τον όρο ότι θα πουλιόταν και τα έσοδα θα χρησιμοποιούνταν στην επιστημονική έρευνα πάνω στην παχυσαρκία, το διαβήτη και τις καρδιαγγειακές νόσους.

real.gr

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...