Δευτέρα, 26 Μαρτίου 2012

Έκθεση ζωγραφικής ΣΠΥΡΟΥ ΒΡΕΤΤΟΥ στην art gallery café

Ο Βρεττός Σπυρίδων γεννήθηκε στην Αθήνα το 1980. Από πολύ μικρή ηλικία φάνηκε να τον γοητεύει η ζωγραφική καθώς από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού προσπαθούσε και κατάφερνε να αποτυπώσει τις δικές του εικόνες σε τρισδιάστατη μορφή. Η έλξη του να αποτυπώνει εικόνες από μικρή ηλικία και στις τρεις διαστάσεις, τον δικαίωσε καθώς τελείωσε τη σχολή Πολιτικού Μηχανικού στο Λονδίνο με μεταπτυχιακές σπουδές κυρίως στον τομέα των μεταλλικών κατασκευών. Παράλληλα με τις σπουδές τον ελεύθερο χρόνο τον περνούσε με την ερασιτεχνική αστρονομία - αστροφυσική, ζωγραφική και με έντονο ενδιαφέρον για τα πατερικά κείμενα Χριστιανικής Ορθοδοξίας.

Όταν επέστρεψε από το Λονδίνο μετά τις σπουδές και ενώ έχει βάλει σε τάξη τις σκέψεις του ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία ως πολιτικός μηχανικός.

Παράλληλα άρχισε να ζωγραφίζει και να αποτυπώνει εικόνες οι οποίες είχαν κυρίως συμβολικό χαρακτήρα.

Έτσι πεπεισμένος μέσα από την παρατήρηση αλλά και από την έντονη πίστη του στο Θεό αποφάσισε να στείλει το δικό του μήνυμα μέσω των ζωγραφικών έργων του. Ολοκλήρωσε τη θεματολογία σε βάθος χρόνου μιας επταετίας, πραγματοποιώντας την πρώτη του ατομική έκθεση ζωγραφικής, ανοίγοντας διάλογο με τον περίφημο Επιστήμονα του 20ου αιώνα Albert Einstein καθώς σε κάποιο από τους συλλογισμούς του αποτύπωσε τη φράση «Ο Θεός δεν παίζει ζάρια με το σύμπαν».

Η έκθεση πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στο Σπυροπούλειο πνευματικό κέντρο Ν. Ψυχικού, από την οποία εισέπραξε αρκετά θετικές εντυπώσεις - προβληματισμούς και θετικές κριτικές για τα έργα στα οποία παρατηρείται ένα εντελώς ξεχωριστό ύφος από τα προβλεπόμενα, καθώς συνδυάζει το συμβολικό - αναγεννησιακό ρεύμα.

Κριτική

Βλέποντας τα έργα του ζωγράφου Σπύρου Βρεττού, θέλω να τονίσω την ιδιαιτερότητα που χαρακτηρίζει τη θεματογραφία των έργων μιας μοναδικής παρουσίασης.

Ο Βρεττός Σπυρίδων αποκαλύπτει μέσα από τα έργα του την ανάγκη της εσωτερικής έκφρασης να εξωτερικεύει τον ψυχισμό του. Συλλογισμοί, βιώματα, ανάγνωση γραφών και παρατηρήσεις αποτυπώνονται στον καμβά.

Το έργο του από μόνο του δείχνει την πάλη του δημιουργού με την ανόργανη φύση στην πλαστικότητα της φόρμας που ξεπηδά από ένα βάθος που παίζει το ρόλο γενεσιουργού. Το χρώμα είναι παντού, όχι με την προκλητική, κραυγάζουσα, υπόσταση της εποχής μας, αλλά με την ήμερη δύναμη των κλασσικών αποχρώσεων, των μεταβατικών σταδίων που ανεβάζουν τους ρυθμούς σ’ ένα απαλό κρετσέντο στους χώρους επιλογής ενδιαφέροντος του πίνακα, σαν μια χρωστική μουσική σκάλα κρατώντας σε αρμονία σχήματα, φόρμες και όγκους πάντοτε σε μια διαλεκτική σχέση με το βάθος και την προοπτική του.

Αυτή η «γραφή» παραμένει αθάνατη στην επανάληψη και τις μεταλλαγές της. Κανονικές σπουδαίες αναζητήσεις νέων εκφραστικών τόνων, κυριευμένων από την ιερή μανία της ευαισθησίας του καλλιτέχνη, παραμένουν σαν εμμονές σ’ όλο το έργο.

Ο Σπυρίδων Βρεττός αποδείχνει με το έργο του, στην πιο τρισεύγενη απόδοσή του, ότι δεν υπάρχουν συνταγές στην τέχνη. Το ίδιο φαίνεται επίκαιρος ένας παραδοσιακός εικονικός πίνακας όσο και ένας σύγχρονος αφηρημένος. Αναζήτηση διαπνέει τους πίνακές του. Μαντεύει κανείς την εναγώνια ανησυχία του, σε χαμηλούς πάντα τόνους, για την ανεύρεση συνδυασμών χρωμάτων κατάλληλων να αποδώσουν όγκους και ρυθμούς.

Γιάννης Ζωγραφάκης, ιστορικός τέχνης

Στα ζωγραφικά έργα του Σπυρίδων Βρεττού παρατηρούμε πως ο δημιουργός εκφράζεται με δικό του ιδιαίτερο τρόπο, σχετίζεται με τη φύση, το διάστημα, τη θρησκεία και τα φαινόμενα. Τους δίνει τη δική του σημασία και τα μεταποιεί σε σύμβολα. Δεν αντιγράφει, αλλά φιλτράρει και μορφοποιεί με προσωπικό ύφος ύστερα από επίμονη ερευνητική διεργασία.

Πειραματίζεται πάνω στις ανθρώπινες αξίες - το σεβασμό στη φύση, την έννοια της θρησκείας της ελπίδας και της δύναμης του ίδιου του ανθρώπου – τις μορφοποιεί και τις προβάλλει με έναν ξεχωριστό τρόπο.

Η τέχνη του προσφέρεται για πολυεπίπεδη ανάγνωση. Εκείνο που έχει ν ‘αδράξει ο καλλιτέχνης δεν είναι το πράγμα, αλλά το πνεύμα και η ψυχή. Αν κάποια μηνύματα επιμένουν να μας είναι ακατανόητα πρέπει να θυμόμαστε πως «το έργο δεν τα «λέει» όλα στην ώρα του», αλλά περιέχει και νοήματα που τα αντιλαμβανόμαστε μέσα από τις δικές μας εμπειρίες και τα δικά μας προβλήματα ο καθένας.

Ιδιαίτερη συμβολική έχει το σκούρο στο φόντο του. Αυτό το χρώμα του φόβου για το άγνωστο μας καλεί να συμφιλιωθούμε με τους προβληματισμούς της ζωής χωρίς να χάνουμε την αισιοδοξία, και τη χαρά μας για αυτή.

Πέρα από κάθε ρομαντική παγίδα, ο καλλιτέχνης εκφράζει όλες τις τάσεις της χαράς ή της λύπης με μια εσωτερική έκφραση που πάντα καταλήγει στο άγνωστο που μας περιβάλλει.

Οι σκέψεις του καλλιτέχνη κατά τη δημιουργία κάποιων έργων του δηλώνουν τις ανησυχίες του.

Παράδειγμα στο έργο «Ισορροπία δυνάμεων»: «Ο Θεός δεν παίζει ζάρια με το σύμπαν» Albert Einstein «Συμφωνώ απόλυτα φίλε μου Αλβέρτο για αυτό και αποτύπωσα καλλιτεχνικά τις ίδιες πεποιθήσεις σε έναν καμβά με μεταφορικό τρόπο (όπως ένας άνδρας ελέγχει τις χάντρες ενός κομπολογιού 100%, έτσι και για εμένα ελέγχει ο Θεός τους πλανήτες). Ένα άλλο συμπέρασμα στο οποίο κατέληξα είναι ότι ο πλανήτης Γη έχει τα πιο όμορφα χρώματα στο κοντινό μας γαλαξιακό σύστημα.. Επίσης στην αποκάλυψη του Ιωάννη δεν αναφέρεται κάπου πως θα πάψει να υπάρχει ζωή στη γη από την πτώση κάποιου μετεωρίτη, χωρίς αυτό να αποκλείει την πρόκληση υλικών ζημιών από θραύσματα. Αλλά και από την άλλη μεριά και να κατευθυνόταν ένας κομήτης προς τη γη με πολύ μεγάλη ταχύτητα, είναι ανθρωπίνως αδύνατον να αντιμετωπιστεί ολικώς ένα τέτοιο γεγονός. Απευθυνόμενος στους επιστήμονες της NASA».

Δήμητρα Σαρρή, ιστορικός τέχνης



Η Έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 30 Απριλίου 2012.

Δευτέρα – Παρασκευή πρωινές: 1000 - 1300
Δευτέρα – Κυριακή απογευματινές: 1900-2200
Τρίτη κλειστά


Art Gallery Café, Ιπποκράτους 1 & Γαληνού, Βούλα : 210 89 58 866
www.artgallerycafe.gr, info@artgallerycafe.gr, www.mytheatro.net www.tragoydia.net
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την απόψή σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...