Κυριακή, 30 Σεπτεμβρίου 2012

Party is over - Starts over, από τη Λυδία Δαμπασίνα

Το Μουσείο Άλεξ Μυλωνά – Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, παρουσιάζει σε συνεργασία με το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης του Κρατικού Μουσείου Τέχνης την έκθεση της Λυδίας Δαμπασίνα με τίτλο «Party’s over – Stars over», που θα διαρκέσει την περίοδο 3 Οκτωβρίου 2012-27 Ιανουαρίου 2013, ενώ τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2012, στις 19.00, στο πλαίσιο των εγκαινίων του κεντρικού κορμού εκδηλώσεων του Athens Photo Festival 2012.

Η έκθεση είναι μια παραγωγή του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης και έχει ήδη παρουσιαστεί στη Θεσσαλονίκη (13.01-9.03.2012).

Η Λυδία Δαμπασίνα παρουσιάζει στην έκθεση Party’s over-Starts over (Το γλέντι τελείωσε-Το γλέντι ξαναρχίζει), τη νέα της δουλειά η οποία ξεκίνησε το 2008 στον απόηχο της κατάρρευσης της τράπεζας Lehman Brothers και ολοκληρώθηκε το 2011. Mε την κρίση να παίρνει πλέον σε παγκόσμιο επίπεδο και ιδιαίτερα στην Ελλάδα δραματικές και ανεξέλεγκτες διαστάσεις, εγκαθιστώντας με τον πιο κυνικό τρόπο το κράτος του φόβου.

Η έκθεση αποτελείται από ένα ενιαίο σύνολο σκηνοθετημένων αναλογικών φωτογραφικών εικόνων μεγάλων διαστάσεων που συνοδεύονται από σύντομα κείμενα προερχόμενα ως επί το πλείστον από τον ημερήσιο τύπο, ένα βίντεο και τρία έργα στο χώρο. Ο τίτλος, ανοιχτός και διφορούμενος, φαίνεται να υποδηλώνει και να οριοθετεί το τέλος μιας εποχής και την αρχή μιας άλλης, η οποία ωστόσο εμφανίζεται ως μετάλλαξη και εφιαλτική συνέχεια της πρώτης – τα ίδια φαινόμενα αναδύονται τώρα στην ακραία υπερβολή τους, διαφορετικές πράξεις του ίδιου δράματος. Οι εικόνες και τα αποσπάσματα λόγου συντάσσουν αφηγήσεις που εξομολογούνται την ποιητικότητα της ανολοκλήρωτης προσπάθειας, ενώ η επικαιρότητα αποκτά ιδιότητες οντολογικής φιλοσοφίας και προβάλλει υπαρξιακά ερωτήματα. Η χρήση πολλαπλών μέσων στο μέχρι τώρα έργο της Λυδίας Δαμπασίνα (ζωγραφική, κατασκευές, εγκαταστάσεις, φωτογραφία, προβολές εικόνων), το μέγεθος και η αυστηρότητα των εικόνων, η επιλογή των θεμάτων καθώς και η συνύπαρξη εικόνας- κειμένου συνιστούν βασικά χαρακτηριστικά του έργου της.

Οι συνθέσεις της ενότητας Party’s over-Starts over συγκροτούν μια ολοκληρωμένη πρόταση και μορφοποίηση, μια πολλαπλή σύνδεση εικόνων και καταστάσεων, ένα ολοκληρωμένο εικαστικό περιβάλλον, πρωτότυπο και ευρηματικό, ταυτόχρονα όμως πλούσιο και μεστό σε περιεχόμενο, συνδηλώσεις και πολλαπλές αναγνώσεις.

Επιμέλεια: Γιάννης Μπόλης, Ιστορικός Τέχνης- Επιμελητής ΚΜΣΤ

Για την έκθεση έχει εκδοθεί κατάλογος (παραγωγή του ΚΣΤΘ_ΚΜΣΤ), ενώ θα πραγματοποιούνται ξεναγήσεις και οργανωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα για όλες της βαθμίδες εκπαίδευσης, μετά από συνεννόηση.

Info

Τοποθεσία Μουσείο Άλεξ Μυλωνά - Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Πλ. Αγίων Ασωμάτων 5, Θησείο, Αθήνα
Ημερομηνία 3 Οκτωβρίου 2012 - 27 Ιανουαρίου 2013
Ώρες λειτουργίας: Τετάρτη – Παρασκευή – Σάββατο : 11.00 – 19.00
Πέμπτη: 13.00 – 21.00
Κυριακή: 11.00 – 16.00
Δευτέρα & Τρίτη : Κλειστά
Πληροφορίες 210 3215717

Παρασκευή, 28 Σεπτεμβρίου 2012

Ιωάννα Ξανθοπούλου | Φιγούρες

«Είναι φανερό, πως στα έργα της, την προτεραιότητα έχει το σχέδιο. Το σχέδιο είναι το σημαντικότερο στοιχείο της ζωγραφικής γλώσσας, πάντα παρόν ακόμα και όταν, στο τελειωμένο έργο δεν είναι εμφανές. Εκεί τα όρια των σχημάτων, των χρωμάτων η των τόνων είναι αυτά που ορίζουν το σχέδιο, το κρυμμένο σχέδιο, την “κρυφή γεωμετρία” του. Και μετά από τη διαδρομή της πρώτης δεκαετίας, πιο “κλασικών” λύσεων, ακολουθεί άλλον δρόμο... Σχεδιάζει το μοντέλο της κατευθείαν στον μουσαμά με πινέλο και μαύρο χρώμα, όπως σχεδιάζει με μολύβι ή μελανή στο χαρτί, γρήγορα, ελεύθερα καίρια χωρίς να αναζητά σαφή περιγράμματα. Οι γραμμές τρέχουν αβίαστα. Κυνηγούν το θέμα και το εκφράζουν... Το χρώμα έρχεται σε μια άλλη φάση σε μια άλλη θέση. Τέτοια θέση που αξιοποιείται στο έπακρο.» (Θόδωρος Πάντος)
Η Ιωάννα Ξανθοπούλου γεννήθηκε το 1965 στη Γερμανία. Σπούδασε ζωγραφική στη σχολή Βελουδάκη (1986-1989), με δάσκαλο τον Θόδωρο Πάντο. Έχει πάρει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στη Ελλάδα και το εξωτερικό. Είναι μέλος του Ε.Ε.Τ.Ε. Έχει πραγματοποιήσει ατομικές εκθέσεις στην αίθουσα τέχνης ΣΥΝ (Αθήνα 1992), στην αίθουσα τέχνης ΑΕΝΑΟΝ (Αθήνα 1998, 2003, 2005, 2007), στην Uber Gallery (Αυστραλία 2005) και στην Kourd Gallery (Αθήνα 2011).
Εγκαίνια: Παρασκευή, 5 Οκτωβρίου 2012 @ 19:00
Διάρκεια: 5/10/2012 – 3/11/2012
Ώρες Λειτουργίας: Τρι – Παρ 17:30 – 21:00 | Σαβ 11:00 – 15:30
 
Γιάννης Κακλαμάνης
Αρχιτέκτων, MsAAD
 

Μελάνυθρος | Χώρος Τέχνης 
Ζάππα 4, 11635 Καλλιμάρμαρο
F +30 2106236976

Τετάρτη, 19 Σεπτεμβρίου 2012

"Στο βυθό του χρόνου" - "At the bottom of the time" Σαράντης Γκάγκας [Θεσσαλονίκη] - Anne Thulin [Στοκχόλμη-Ν. Υόρκη]

Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος παρουσιάζει τον Σαράντη Γκάγκα και την Anne Thulin στην πρώτη έκθεση της εικαστικής χρονιάς. Οι δύο καλλιτέχνες  ζώντας σε διαφορετικά μήκη και πλάτη της γης εμπνευσμένοι από τον Επίκουρο χρησιμοποιούν την γραφή για να εκφραστούν με έναυσμα την επιστολή του Επίκουρου προς τον Ηρόδοτο σχετικά με το χρόνο.

Ο Σαράντης Γκάγκας γεννημένος στην Θεσσαλονίκη είναι ένας διεθνής καλλιτέχνης με σειρά ατομικών εκθέσεων και με πολλές συμμετοχές σε ομαδικές εκθέσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό όπως στην Αίγυπτο, Γερμανία, Ελβετία, Ολλανδία, Τουρκία, Βουλγαρία, Κροατία, Γαλλία, Μεξικό, Ιαπωνία,  ΗΠΑ (Νέα Υόρκη), Πολωνία και άλλες χώρες. Επίσης έχει λάβει μέρος σε πολλές biennale και art fairs. Έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές και μουσεία παγκοσμίως.
Ο Σαράντης Γκάγκας γράφει για τη δουλειά του:
"Η τελική μορφή του έργου είναι αποτέλεσμα γραφής, η διαδικασία επαναλαμβάνεται τόσες φορές όσο χρειάζεται να δώσει το αποτέλεσμα που θέλω. Αυτό που πρωτίστως ενδιαφέρει στο τέλος τού έργου είναι μια αισθητική πρόταση, μια "νέα" γραφή-να "χαθεί" το αρχικό κείμενο.
Την ίδια στιγμή "μετρώ" τον χρόνο που χρειάζομαι για να αποδώσω εικαστικά τον χρόνο. Αυτός είναι ο "πραγματικός χρόνος" (π.χ. 18ώρες 34 λεπτά καθαρού γραψίματος) που έρχεται να συμπληρώσει το εικαστικό έργο, την αποτύπωση του βιωματικού μου χρόνου.
Η όλη διαδικασία γραφής-που γίνεται χειρονομιακά- τονίζει επίσης και την προσπάθεια απόκτηση γνώσης μέσω της γραφής και της επανάληψης, κάτι που γινόταν επί αιώνες."
Η Anne Thulin Σουηδέζα, ζει και εργάζεται μεταξύ Στοκχόλμης και Νέας Υόρκης. Έχει στο ενεργητικό της πληθώρα ατομικών εκθέσεων και συμμετοχές σε  ομαδικές εκθέσεις σε πολλά μέρη του πλανήτη. Ενδεικτικά αναφέρονται, ΗΠΑ, Ιταλία, Ολλανδία, Σουηδία, Βερολίνο, Γερμανία, Μαϊάμι, Πολωνία και αλλού. Έργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές και μουσεία στο εξωτερικό. Έχει τιμηθεί αρκετές φορές στη Σουηδία και τη Νέα Υόρκη.
Η Anne Thulin εμπνεόμενη αρχικά από την επιστολή του Επίκουρου προς τον Ηρόδοτο, μπήκε στη διαδικασία να ψάξει κείμενα που είχε γράψει ο Επίκουρος αλλά και κείμενα που τον αφορούσαν. Έτσι τη γοήτευσε ιδιαίτερα το ποίημα του αρχαίου Ρωμαίου ποιητή και φιλοσόφου Λουκρήτιου "De Rerum Natura", ("Περί της φύσεως των πραγμάτων"), στο οποίο αναπτύσσει διεξοδικά τις θέσεις του Επίκουρου για τη μεταφυσική, την υλιστική ατομική θεωρία και, γενικότερα, την υπεροχή των φυσικών φαινομένων ως κεντρικής ερμηνείας της λειτουργίας του κόσμου.
Ιδιαίτερα την απασχόλησε το θέμα των ατόμων, πως αυτά εκτρέπονται και συγκρούονται. Όπως γράφει η ίδια:
"Αυτή είναι η ιδέα που με τράβηξε. Η απρόβλεπτη εκτροπή των ατόμων, μια μικρή στροφή και αλλάζουν τα πάντα. Κατά τη σύγκρουση ξεκινά η δημιουργία. Σύγκρουση σκέψεων και ιδεών, σύγκρουση ιδεών και υλικών, σύγκρουση του χώρου και του χρόνου. ...Στα έργα μου γράφω τα κείμενα του Επίκουρου στην  Ελληνική γλώσσα και του Λουκρήτιου στην λατινική χρησιμοποιώντας μελάνι, χαρτί και plexi glass. Διαφορετικό είδος χαρτιού δέχεται το μελάνι, το κείμενο, την ιδέα με διαφορετικό τρόπο, λεπτό χαρτί και πιο χοντρό χαρτί και plexi glass που έχει το δικό του χαρακτήρα. Τοποθετώ σε στρώματα το ποίημα του Λουκρήτιου πάνω από τα κείμενα του Επίκουρου, τη σκέψη που ήταν πίσω από τη δημιουργία του ποιήματος."

Ο Μάνος Στεφανίδης, ιστορικός και κριτικός της τέχνης γράφει για την έκθεση:
"Η Anne Thulin μοιράζοντας τη ζωή της ανάμεσα στη Στοκχόλμη και την Ν. Υόρκη ανάλογα μοιράζει και το ενδιαφέρον της ανάμεσα στην ελληνική και τη λατινική γραμματεία επιμένοντας σαν μοναχός σε σκριπτόριο σε δύο φιλοσοφικά αποσπάσματα του Δημόκριτου και του Λουκρητίου που αναφέρονται διεξοδικά στη "φύση των πραγμάτων" όπως θα λεγε και ο Κορνάρος. Τα δύο αυτά κείμενα τ'αποδομεί, τ' αντιγράφει, τα διασταυρώνει, τα συστοιχίζει, τα αναμορφώνει ώστε να προκύψουν εικόνες γραμμικές, σύνθετες, ανεστραμμένες στο πλαίσιο ενός πειράματος εννοιολογικού - μινιμαλιστικού. Μοιάζουν τα αποσπάσματα αυτά να κρύβουν για τη δημιουργό ένα τέτοιο μυστικό, μια τέτοια ερμηνεία ζωής που να μας αφορούν όλους. Εξ ου και η εμμονή της στην μορφοπλαστική ανάδειξη, στη μεταμόρφωση τους.
Ο Θεσσαλονικιός Σαράντης Γκάγκας επιμένει περισσότερο στη φόρμα που προκύπτει από τη γραφή μεταμορφώνοντας το κείμενο σε μία ρέουσα μορφή, σε μίαν αφηρημένη εικόνα. Εκεί που ήταν το κείμενο, εν προκειμένω ένα Επικούρειο απόσπασμα, τώρα είναι ένα σύμφυρμα γραμμάτων τα οποία μοιάζουν ν' απεκδύονται τον επικοινωνιακό τους ρόλο και ν' αποδέχονται αποκλειστικά τον συμβολικό. Μέσα από την πολύωρη "επανεγγραφή" του κειμένου πολλά χάνονται, πολλά ανακαλύπτονται και απ' αυτό το παλίμψηστο ασφαλώς προκύπτει μια νέα αισθητική μορφή."

Εγκαίνια Έκθεσης: Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2012, 20:00



Διάρκεια Έκθεσης: 26 Σεπτεμβρίου έως 20 Οκτωβρίου 2012
Ημέρες και ώρες λειτουργίας:
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 11.00 - 14.30 & 17.30 - 20.30
Τετάρτη, Σάββατο: 11.00 - 16.00
Κυριακή, Δευτέρα: κλειστά

Αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος
Λεμπέση 4 & Μακρυγιάννη, Αθήνα | metro Ακρόπολη
Τηλέφωνο 211 182 38 18
www.technohoros.org

Τρίτη, 18 Σεπτεμβρίου 2012

ΧΕΡΜΑΝ ΜΠΛΑΟΥΤ Εγινε Ελληνας από πεποίθηση

Ο Γερμανός ζωγράφος που αγάπησε τη χώρα μας ίσως περισσότερο και από την πατρίδα του και αποτύπωσε στα έργα του το φως και τα χρώματά της, «έφυγε» το βράδυ του Σαββάτου στα 73 του

Στο έργο του Χέρμαν Μπλάουτ κατοίκησε ένας γοητευτικός συνδυασμός πολιτισμικών στοιχείων Βορρά - Νότου

Η τελευταία του έκθεση στην Ελλάδα, πριν από δύο χρόνια, λεγόταν «Το μέλλον που χάσαμε». Ηταν ένας προφητικός τίτλος. Λίγο μετά εκείνη την κραυγή για την καταστροφή του περιβάλλοντος, αλλά και τον ύμνο στην ομορφιά της φύσης, ο Χέρμαν Μπλάουτ, αυτός ο ξεχωριστός ζωγράφος με τις δύο πατρίδες, που τη δεύτερη, την Ελλάδα, την λάτρεψε ίσως περισσότερο από την πρώτη, τη Γερμανία, άρχισε να χάνει το δικό του μέλλον καθώς χτυπήθηκε από τον καρκίνο. Το Σάββατο το βράδυ έχασε τη μάχη στην εντατική του νοσοκομείου «Αγιοι Ανάργυροι», σε ηλικία 73 ετών. Κηδεύεται σήμερα στις 5 μ.μ. στα Μελίσσια - εξόδιος ακολουθία στον Αγιο Γεώργιο και ταφή στο κοιμητήριο του ιδίου δήμου.

Γερμανός από καταγωγή και Ελληνας από επιλογή και πεποίθηση, ο Χέρμαν Μπλάουτ εξέφρασε ένα ιδιότυπο και γοητευτικό αμάλγαμα δύο διαφορετικών γεωγραφικά και αισθητικά πατρίδων. Τη Γερμανία της παιδείας, της μουσικής, του ρομαντισμού και του Μπαουχάουζ, και την Ελλάδα του φωτός, της διαύγειας, του ζωηρού χρώματος, της μυθολογίας και του αρχαίου κάλλους.

Στο έργο του κατοίκησε ένας γοητευτικός συνδυασμός πολιτισμικών στοιχείων Βορρά - Νότου, δημιουργώντας έτσι ένα δικό του, αναγνωρίσιμο, προσωπικό ύφος. Μεταφυσική, συμβολισμός, σουρεαλισμός ήταν οι τόποι μέσα στους οποίους ευδοκίμησαν οι εικαστικές του αναζητήσεις.

«Μολονότι Γερμανός από καταγωγή, γεννημένος δηλαδή στη χώρα που ανέδειξε, εκτός από τον Ρομαντισμό, τον Εξπρεσιονισμό, δεν σαγηνεύτηκε από την παραμόρφωση της φόρμας ούτε από την αναρχία της γραφής αυτού του κινήματος», όπως παρατηρεί η Νέλλη Κυριαζή, με αφορμή την αναδρομική του - 60ή και τελευταία έκθεση της καριέρας του, το 2010, στη γενέτειρά του, το Ιλερτίσεν, κοντά στο Μόναχο. Διατήρησε όμως το χρώμα, το οποίο έγινε «μορφοποιητικό στοιχείο» της δουλειάς του στη μακρόχρονη παραμονή του στην Ελλάδα, από το 1966 έως το τέλος.

Ο Μπλάουτ δεν επαναπαύτηκε ποτέ στα κεκτημένα του. Διακατεχόταν από μια ακούραστη ανάγκη εμβάθυνσης και ανανέωσης. «Μου αρέσει η αλλαγή», έλεγε. «Ερχεται μια στιγμή που νιώθω πως επαναλαμβάνω τον εαυτό μου και τότε αντιλαμβάνομαι πως πρέπει να περάσω σε κάτι άλλο».

Πάντα όμως κρατούσε στα τοπία του, ακόμη και στα τελείως γεωμετρικά, με ανθρώπινη παρουσία ή όχι, με υπαινιγμούς ή ποιητικό λυρισμό, με βιόμορφα ή ονειρικά στοιχεία, την αρμονική σύνθεση, το προσεγμένο σχέδιο, το φως και το χρώμα. «Ορίζοντες», «Πολιτείες», «Χρωματικές αποδράσεις», «Τρία δέντρα», «Ο παράδεισος δεν έχει μιλιά», «Ταξιδεύοντας», μερικοί από τους κύκλους της δουλειάς του.

Γεννημένος το 1939 στο Ιλερτίσεν, σπούδασε ζωγραφική, γραφικές τέχνες και διακόσμηση στο Μόναχο και το Αμβούργο. Ερχόμενος στην Ελλάδα, κουβαλούσε, όπως έλεγε, το «βάρος» του γερμανικού λαού, στιγματισμένου από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Από αυτό το «βάρος» απαλλάχτηκε το 1999, παίρνοντας την ελληνική υπηκοότητα.

Ευγενικός και γενναιόδωρος, αγάπησε πολύ την Ελλάδα και τους ανθρώπους της. Εμπνεύστηκε και υλοποίησε το 1993 το πολιτιστικό τρένο των υπουργείων Αμυνας και Πολιτισμού, το οποίο διέσχισε όλη τη Βόρεια Ελλάδα. «Ζωγράφισε» τις οικολογικές καταστροφές της, όπως τις πυρκαγιές του 1997. Ενοχλήθηκε σφόδρα από τα εξώφυλλα του γερμανικού «Focus» κι έστειλε σκληρή επιστολή λέγοντας ότι ο Γερμανός έχει ακόμη μέσα του το αίσθημα της «κυρίαρχης ράτσας». Κάθε Γερμανός, έλεγε θυμωμένος για την αντιμετώπιση της κρίσης, για κάθε ελληνική λέξη που χρησιμοποιεί (εννοώντας ότι η ελληνική είναι η μητέρα των γλωσσών) να πληρώνει από ένα ευρώ και έτσι θα ξεπεραστεί η κρίση.

Η μυστική ενότητα των έργων του: «Σοφία ο Ηλιος μου»


Το κοινό δεν έχει δει ποτέ την ενότητα που αφορά στην προσωπική ζωή του Χέρμαν Μπλάουτ, την ταυτισμένη με τη γυναίκα της ζωής του, τη Σοφία, την Ελληνίδα που γνώρισε φοιτήτρια Ιατρικής στο Μόναχο και την ακολούθησε για πάντα στην Ελλάδα. «Σοφία ο Ηλιος μου», λέγεται η ενότητα, με τόσα έργα όσο και η κοινή τους ζωή (δημιουργούσε ένα έργο κάθε χρόνο). Οσοι τα έχουν δει, λένε, πως είναι τα ωραιότερα έργα του.
  • Τοιχογραφίες
    Ο Χέρμαν Μπλάουτ έχε εικονογραφήσει βιβλία, αφίσες, ημερολόγια και φιλοτέχνησε τοιχογραφίες στο Δημαρχείο Δραπετσώνας και στο Νοσοκομείο Παίδων ΒΑ Αττικής.
ΔΗΜΗΤΡΑ ΡΟΥΜΠΟΥΛΑ /ΕΘΝΟΣ

O ΜΙΧΑΗΛ ΡΩΜΑΝΟΣ ΕΚΘΕΤΕΙ ΣΤΟ ΚΑΛΛΙΜΑΡΜΑΡΟ ΣΤΑΔΙΟ ΕΩΣ ΤΑ ΤΕΛΗ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ !!!

Στο μοναδικό Καλλιμάρμαρο Στάδιο, φιλοξενείτε ένα εντυπωσιακό έργο ζωγραφικής του γνωστού εικαστικού καλλιτέχνη και επιμελητή εκθέσεων Μιχαήλ Ρωμανού, σε μια εξαιρετική έκθεση με έργα Ελλήνων καλλιτεχνών, που πραγματοποιείται για πρώτη φορά στον ιστορικό χώρο αναβίωσης των σύγχρονων Ολυμπιακών αγώνων, με την αξεπέραστη αισθητική.
Συγκεκριμένα, το έργο του καλλιτέχνη, ο οποίος είναι βραβευμένος από τον Όμιλο της UNESCO και από την HELEXPO της Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης, συμμετέχει στη μοναδική αυτή έκθεση με τίτλο "Ολυμπιακές Δάδες και Έργα Ελλήνων καλλιτεχνών" που αποτελεί φόρο τιμής στους Ολυμπιακούς Αγώνες όλων των εποχών και πραγματοποιείται στο Μουσείο του Καλλιμάρμαρου Σταδίου, που βρίσκεται μέσα στο στάδιο.
Το έργο του Ρωμανού, έχει τίτλο "Ολυμπιακός Στόχος" και είναι μεικτής τεχνικής, διαστάσεων 100x80cm.
Στη σύνθεση δεσπόζει η ανακεκλιμένη μορφή του θεοποιημένου ποταμού των Αθηνών Ιλισού, δηλ. το μαρμάρινο ξαπλωμένο κορμί, που εικονιζόταν στο δυτικό αέτωμα του Παρθενώνα στην αριστερή γωνιά του, το οποίο σήμερα βρίσκεται στο Βρεττανικό Μουσείο στο Λονδίνο, στην πόλη που πραγματοποιήθηκαν φέτος οι Ολυμπιακοί Αγώνες και ανήκει στα λεγόμενα "ελγίνεια" μάρμαρα.
Στο έργο η μορφή του θεοποιημένου ποταμού, φαίνεται να αποκτά κίνηση, καθώς γυρίζει ελαφρά τον κορμό προς το θεατή, ενώ διαφένεται η τάση απόκτησης των άκρων, που τόσο βίαια είχαν αφαιρεθεί από το γλυπτό κατά την αρπαγή του, ενώ οι στόχοι στα Ελληνικά χρώμματα, που εικονίζονται διαγώνια στη σύνθεση, δείχνουν να μεγαλώνουν και να γίνονται ένα με το σύμπαν και τους πλανήτες...

διάρκεια έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2012
ώρες επίσκεψης της έκθεσης: καθημερινά 8πμ - 7μμ
 

λίγα λόγια για τον Μιχαήλ Ρωμανό 

Ο Μιχαήλ Ρωμανός γεννήθηκε στο Αργοστόλι της Κεφαλονιάς.
Είναι εικαστικός καλλιτέχνης, επιμελητής εκθέσεων και καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Εικαστικών Τεχνών της Αθήνας.
Στο ενεργητικό του έχει σημαντικές εικαστικές εκθέσεις υπό την αιγίδα των Υπουργείων Πολιτισμού και Τουρισμού καθώς και του Υπουργείου Εξωτερικών.
Έχει επιμεληθεί την ετήσια έκθεση για την Ειρήνη του Πολιτισμικού Οργανισμού του Δήμου Αθηναίων, ενώ έχει εμπνευστεί και επιμελείται κάθε καλοκαίρι τη σπονδυλωτή έκθεση των ΔΡΩΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΗΣ με τη συνεργασία των Δήμων της Αττικής και της Μυκόνου.
Έργα του υπάρχουν σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
site: http://mromanosproject.blogspot.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...