Τετάρτη, 23 Ιανουαρίου 2013

Πανδώρα της εικαστικού Έλυας Ηλιάδη

Η Πανδώρα είναι ένα έργο εν εξελίξει που ξεκίνησε στo εργαστήριο της εικαστικού Έλυας Ηλιάδη το 2012.

Έλαβε διαδραστική μορφή όταν τον Απρίλιο της ίδιας χρονιάς άρχισε να δημοσιεύει στο διαδίκτυο φωτογραφίες της δημιουργικής διαδικασίας, συνθέτοντας έτσι ένα νέο παράλληλο έργο (http://goo.gl/LWti6).

Δίνοντας την ευκαιρία στο κοινό να συμμετάσχει με τα σχόλια του στη δημιουργία του πρότζεκτ, η Έλυα Ηλιάδη συμπορεύεται με τους θεατές, οι οποίοι γίνονται μάρτυρες της πορείας προς μια τελική ενότητα, όπου συναντιούνται πολλές μορφές τέχνης (γλυπτική, ζωγραφική, ποίηση, φωτογραφία), καθώς και τεχνολογικά μέσα (ήχος, βίντεο, ψηφιακός κόσμος…).

Συνεχίζοντας λοιπόν αυτή την αναζήτηση προς τη συλλογική δράση και την επικοινωνία μεταξύ καλλιτέχνη και κοινού­μούσας, η Έλυα Ηλιάδη σας προσκαλεί σε μια πρώτη συνάντηση­δημιουργία, την red session, που θα λάβει χώρα στο:

ART Πρίσμα
Κουντουριώτου 187, Πειραιάς
Παρασκευή 1/2: 10:00 π.μ. ­ 3:00 π.μ, 6:00 μ.μ. ­ 9:00 μ.μ.
Σάββατο 2/2: 10:00 μ.μ. ­ 3:00 π.μ.
Τηλ: 210 4296079 ­ 210 4296790

Ελάτε λοιπόν κι εσείς να αφήσετε το δακτυλικό σας αποτύπωμα σ’αυτό το εν τη γενέσει έργο…

Τη συνάντηση επιμελείται η ιστορικός τέχνης­μουσειολόγος Μαρίνα Κανακάκη

Τρίτη, 1 Ιανουαρίου 2013

"Εικαστικά ρεπορτάζ εν Αθήναις", εικοστός πρώτος αιώνας

Χάρης Κοντοσφύρης_τσιμεντοτυπία
Βασισμένο σε μία ιδέα του Χρήστου Αλαβέρα με gestalter τον Χάρη Κοντοσφύρη
εικαστική πλατφόρμα Το Μακρύ Όχημα (Long Vehicle)

Χρήστος Αλαβέρας | Χάρης Κοντοσφύρης | Θωμάς Μακινατζής

Εγκαίνια: 9 Ιανουαρίου, 20:00
Διάρκεια: 9 Ιανουαρίου – 2 Φεβρουαρίου 2013


Χρήστος Αλαβερας_σχέδιο
Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος σας εύχεται ευτυχισμένο το 2013 και σας καλεί στην πρώτη έκθεση της νέας χρονιάς με τίτλο «Εικαστικό ρεπορτάζ εν Αθήναις», εικοστός πρώτος αιώνας. Συμμετέχουν: o Χρήστος Αλαβέρας με ρεπορταζιακό σχέδιο, o Χάρης Κοντοσφύρης με τσιμεντοτυπίες και ο Θωμάς Μακινατζής με ζωγραφική πάνω στα σχέδια του Χρήστου Αλαβέρα.

Η έκθεση αυτή βασίζεται σε μια ιδέα του Χρήστου Αλαβέρα, ταλαντούχου εικαστικού καλλιτέχνη με ανησυχίες και προβληματισμούς και συγκροτήθηκε από τον Χάρη Κοντοσφύρη, εικαστικού καλλιτέχνη και καθηγητή στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Φλώρινας.

Ο Χρήστος Αλαβέρας γράφει: "Κατά την περσινή μου διαμονή στην Αθήνα (2012), η εμμονή μου να αποτυπώνω σε σχέδια ό,τι έβλεπα, έγινε πιο συχνή από ποτέ. Ίσως οι ίδιες οι εικόνες που συνάντησα ήσαν τέτοιες που με καλούσαν από μόνες τους να τις αποθανατίσω, για να συγκρατήσω ζωντανή τη μοναδική ευαλότητά τους. Ίσως η ποικιλία, ίσως η βαρύτητα των συμβαινόντων που συνάντησα, ίσως η φύση της ζωής μου. Ίσως πάλι το ίδιο το σχέδιο έτσι όπως εξελίσσεται τεχνικά μέσα από την ενασχόλησή μου μ αυτό με οδήγησε σ' αυτή την επίμονη καταγραφή των οπτικών συμβάντων σε βαθμό τέτοιο που τρέχω ασυναίσθητα με τα μολύβια και τα Α4 πίσω από όσα τραβούσαν την οπτική μου περιέργεια. Έτσι χωρίς να δουλεύω για καμιά εφημερίδα ή περιοδικό με επαγγελματική προσήλωση βρέθηκα ταγμένος σ ένα ρεπορτάζ στους δρόμους της Αθήνας. Ένα ρεπορτάζ και μετά άλλο ένα, κι άλλο ένα, οι εικόνες που έβλεπα και μετέφερα σχεδιαστικά στα χαρτιά μου, έθεταν ερωτήματα, ερωτήματα για την ανθρώπινη ύπαρξη σε τόσες και τόσες διαφορετικές εκδοχές. Ερωτήματα που γεννούσαν άλλα ερωτήματα και άλλα σχέδια από άλλες εκδοχές της ίδιας εικόνας από άλλες γωνίες όψης από άλλες παρόμοιες εικόνες που βγαίνανε από παρόμοιες συνθήκες. Μαζευόντουσαν όλο και περισσότερα σχέδια που συνδεόντουσαν μέσω της ίδιας της διαδικασίας της σχεδίασης, που παρ’ όλον που έβγαινε πάντα με τον ίδιο τρόπο από το ίδιο χέρι εξακολουθούσε να διατηρεί και να αυξάνει το ενδιαφέρον της, χάρη στη συνεχή εναλλαγή εικόνων που παρουσιαζόντουσαν διαρκώς."

Θωμάς Μακινατζής_ζωγραφική
Ο Θωμάς Μακινατζής νέος δημιουργός καταγράφει τις σκέψεις του για την έκθεση: "Παρατηρώ τα σχέδια του Αλαβέρα ξανά και ξανά -πάει καιρός τώρα- προσπαθώντας να βρω τρόπο να συνομιλήσουμε εικαστικά.

Σκέφτομαι το πιθανό σενάριο της στιγμής που έβλεπε καθώς ζωγράφιζε ,το σκεπτικό του στιγμιότυπου, τον πιθανό σχολιασμό μιας κατάστασης παράλληλα δεν μπορώ να αγνοήσω το λευκό της Α4 το οποίο λειτουργεί σαν συνδετικό στοιχείο στο μεταξύ μας διάλογο εικάζω και κάπως έτσι αρχίζω και οργανώνω την σκέψη μου.Ανακαλώ κουβέντες μας με τον Κοντοσφύρη για το πώς καλούμαστε να πάρουμε θέση με το έργο μας το απαιτεί άλλωστε η εποχή μας και ίσως πιο πολύ από ποτέ.
Λειτουργώ πάντα με αφορμές, έχοντας στο μυαλό μου μερικά από τα παραπάνω καταλήγω συχνά σε λευκές συνθέσεις , απομονώνοντας στοιχεία από τα σχέδια του Αλαβέρα επιχειρώ να δημιουργήσω πιθανές αφηγήσεις τοποθετώ συχνά καρέκλες υπονοώντας έτσι την ιδιότητα του παρατηρητή - την δική μου είτε σαν εικαστικός είτε σαν αδρανής πολίτης κ.τ.λ.- παραπομπές με εικόνες ζώων με την φιλοδοξία της πολυσημίας στην ανάγνωση της εικόνας κ.ο.κ."

Ο Χάρης Κοντοσφύρης, εικαστικός καλλιτέχνης και καθηγητής στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Φλώρινας αναφέρει ότι: "Tο 2012 στα πλαίσια της έρευνας του 3ργαστηριου ΤΕΕΤ Φλώρινας για τους τρόπους διάχυσης του έργου τέχνης, οργανώσαμε μια εικαστική πλατφόρμα Το Μακρύ Όχημα (Long Vehicle) που είναι ένα συνεργατικό ρυμουλκό από εικαστικούς καλλιτέχνες που θέλουν να προσεγγίσουν κριτικά και να ξεδιαλύνουν τη διαδικασία ανάμεσα στην εργασιακή διαδικασία του έργου τέχνης και τις κοινωνικές σχέσεις που η τέχνη γεννά και/ή αναπαράγει. Σε αυτά τα όρια και την αλληλεπίδραση των έργων Τέχνης σε συνθήκες συν-έκθεσης (gestalt) έρχεται η έκθεση των Αλαβέρα, Κοντοσφύρη, Μακινατζή, να συνδιαμόρφωσει μια εικαστική πλατφόρμα πάνω στην επικαιροποίηση του στιγμιότυπου."

Εγκαίνια Έκθεσης: Τετάρτη 9 Ιανουαρίου 2013, 20:00

Διάρκεια Έκθεσης: 9 Ιανουαρίου – 2 Φεβρουαρίου 2013
Ημέρες και ώρες λειτουργίας:
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 11.00 - 14.30 & 17.30 - 20.30
Τετάρτη, Σάββατο: 11.00 - 16.00
Κυριακή, Δευτέρα: κλειστά ή κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού

Αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος
Λεμπέση 4 & Μακρυγιάννη, Αθήνα | metro Ακρόπολη
Τηλέφωνο 211 182 38 18
www.technohoros.org
info@technohoros.org

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...