Τρίτη, 25 Ιουνίου 2013

REM BRAND NAME - Η γνησιότητα του καλλιτέχνη - Ένα επιτοίχιο παιχνίδι τέχνης

Εγκαίνια: 3 Ιουλίου, 20:00 
Διάρκεια: 3 Ιουλίου – 7 Αυγούστου 2013

Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος μας  καλεί να παίξουμε σε μία επιτοίχια art-monopoli. Στην τελευταία έκθεση του καλοκαιριού με τίτλο “Rem Brand Name – Η γνησιότητα του καλλιτέχνη” καλούμαστε να αποκτήσουμε ένα έργο τέχνης δίνοντας, γιατί όχι, έστω και  5 ευρώ!

Η έκθεση αυτή είναι ένα νέο εικαστικό project των φοιτητών του 3ργαστηρίου Ζωγραφικής ΤΕΕΤ Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, και βασίστηκε σε μια ιδέα του Γαβριήλ Φτελκόπουλου.
Η έκθεση γίνεται παράλληλα και στη γκαλερί Λόλα Νικολάου στη Θεσσαλονίκη(25/6-5/8), δίνοντας την ευκαιρία το παιχνίδι να δικτυωθεί.

Το φιλότεχνο  κοινό καθώς  εισέρχεται στο χώρο της γκαλερί θα βλέπει κρεμασμένο ένα ομοίωμα του πορτραίτου του Ρέμπραντ (αυτοπορτραίτο με τραγιάσκα) να δεσπόζει στο χώρο. Τα υπόλοιπα έργα τα οποία έχουν δημιουργήσει 60 καλλιτέχνες θα βρίσκονται σε διαφορετικό χώρο, ένα ιδιότυπο ντεπό, μια τράπεζα φύλαξης έργων τέχνης .

Οι όροι για αυτό το επιτοίχιο  παιχνίδι της art-monopoli λειτουργούν ως εξής:

Ο καθένας  από εμάς μπορεί να «παίξει» δοκιμάζοντας την τύχη του και να κερδίσει ένα  έργο πιθανά με ελάχιστα χρήματα.

Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να πλειοδοτήσει για κάθε ένα από τα έργα αγοράζοντας ΦΗΜΕΣ (κόστους 5€ η μία) και στη συνέχεια να τοποθετήσει το έργο σε θέση επιλογής του σε σχέση με το πορτραίτο του Ρέμπραντ, δίνοντας του ιδιαίτερη αξία.

Φυσικά, υπάρχει και η δυνατότητα να αγοράσει κάποιος ένα έργο στην προκαθορισμένη τιμή του (οι τιμές των έργων είναι ιδιαίτερα προσιτές).

Ο επισκέπτης που θα αποκτήσει ένα έργο αγοράζοντάς  το στην προκαθορισμένη τιμή, θα έχει επίσης το δικαίωμα και την ευκαιρία να επιλέξει και να αγοράσει και άλλα έργα στα 2/3 της προκαθορισμένης τιμής τους.

 Σε περίπτωση  που ένα έργο αποκτηθεί στην αρχική του τιμή και ενώ έχει ήδη πλειοδοτηθεί με κάποιες ΦΗΜΕΣ από άλλους ενδιαφερόμενους, εκείνοι θα πρέπει να μεταφέρουν τις πλειοδοτήσεις τους (ΦΗΜΕΣ) σε άλλα έργα.

Τρεις γνωστοί ιστορικοί τέχνης, ο Μάνος Στεφανίδης, η Λουίζα Καραπιδάκη και ο Γιώργος Δάβος θα επισημάνουν πριν το άνοιγμα της έκθεσης τα έργα της προτίμησής τους.

 Στο τέλος της έκθεσης στις 7 Αυγούστου όλα τα έργα τα οποία δεν πωλήθηκαν στην προκαθορισμένη τους αξία θα κληρωθούν ένα ένα μεταξύ εκείνων που έχουν αγοράσει ΦΗΜΕΣ για αυτά, δίνοντας τη δυνατότητα σε κάποιον τυχερό να αποκτήσει ένα έργο πιθανά και με 5€. Όσες περισσότερες ΦΗΜΕΣ δώσει κάποιος για ένα έργο τόσες περισσότερες πιθανότητες έχει να το αποκτήσει.
Η κλήρωση θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω Internet από το site του Τεχνοχώρου.

 Ο Χάρης Κοντοσφύρης υπεύθυνος καθηγητής του 3ου εργαστηρίου Ζωγραφικής ΤΕΕΤ Φλώρινας γράφει σχετικά:

«Με αφορμή το αυτοπορτραίτο  του Rembrandt με τραγιάσκα θα διερευνήσουμε στιγμές υποκειμενικότητας και αυθεντικότητας στην  εικαστική καθημερινή ζωή. Ζωγράφος, γλύπτης ή καλλιτέχνης. Η γνήσια ατομικότητα δεν μπορεί παρά να είναι η σύνθεση μιας συγκεκριμένης ιδιαιτερότητας με το καθολικό. Για να μπορέσει το υποκείμενο ζωγράφος-γλύπτης να εμφανιστεί ως καλλιτέχνης πρέπει ταυτόχρονα να είναι πλούσιο σε ένα περιεχόμενο ιδιότυπο και ωστόσο γενικεύσιμο. Αυτή η ολοκλήρωση έρχεται με μια σειρά ενδιάμεσων δραστηριοτήτων που μας προμηθεύει η αισθητική. Τι εκκλήσεις εκπέμπει μέσα στην κοινωνία ο καλλιτέχνης; Η Αγορά της τέχνης τι συνδιαμορφώνει; Παραμένει ανάρμοστη ως προς τον καλλιτέχνη;  Θα ενδώσουμε στις πλάνες της χαμένης παράδοσης ή θα σταθούμε στο επίπεδο της πρόκλησης που εκτοξεύει η απόσυρση του καταναλωτικού κόσμου; Πώς ένας καλλιτέχνης βλέπει τον καλλιτέχνη-εαυτό;»

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Αγγελική Παπαμιχαήλ, Αικατερίνη Λαμπροπούλου, Αικατερίνη Τουρτουρά, Αλεξάνδρα Τσιτσιντά, Αμαλία Παπαδοπούλου, Ανδριάνα Μαλτέζου, Ανδρομάχη- Άννα Ανδρέου, Άννα-Μαρία Σαμαρά, Αφροδίτη Γκρίζη, Αχιλλέας Ζάζος,  Βαρβάρα Μυστίλογλου, Βασίλης Καβουρίδης, Βασιλική Μπουρμά, Βασιλική Περικλείδου, Γαβριήλ Φτελκόπουλος, Γιωργία Δαμιανού, Γιώργος Κεβρεκίδης, Γιώργος Πανταζής, Δήμητρα ΜπαΪρακτάρη, Ειρήνη Μνατσακανιάν, Ειρήνη Ολυμπίου, Ειρήνη Φουντουραδάκη, Ελένη Γεωργίου- Σαρλικιώτη, Ελένη Μανουσαρίδου, Ελωίζος Θεμιστοκλέους, Έρη Αγρίου, Ευαγγελία Αθανασιάδου, Ευαγγελία Καραστέργιου, Ευαγγελία Μενούνος, Ευαγγελία Τηγανίτα,  Θεώνη, Θωμάς Μακινατζής, Κωνσταντίνος Μήτσος, Μάγδα Χριστοπούλου, Μαρία Δημοπούλου, Μαρία Θεοφίλου, Μαρία Τεντζογλίδου, Μίνα Κουζούνη, Νέλη Ρίζου, Όλγα Μπογδάνου, Παναγιώτα Καρβουνιάρη, Σοφία Αντωνακάκη, Στέλλα-Μαρία Κατσαμπέκη, Φωτεινή Τζέλη, Χαράλαμπος Μαργαρίτης, Χρήστος Δημητριάδης, Χρήστος Ιωαννίδης, Χριστιάνα Γαροφαλίδου,  Χριστίνα Παπαγρηγορίου, Χριστίνα Τζάνη, Χρυσούλα Ξυνέλη.

 Μπορείτε να βρείτε το  πρωτότυπο έργο του Rembrandt στον ακόλουθο σύνδεσμο : http://www.rembrandtpainting.net/slf_prtrts/gorget.htm

Εγκαίνια Έκθεσης: Τετάρτη 3 Ιουλίου 2013, 20:00
Διάρκεια Έκθεσης: 3 Ιουλίου έως 7 Αυγούστου 2013

Ημέρες και  ώρες λειτουργίας:



Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 11:30 – 15:00 & 18.00 – 21:00

Τετάρτη, Σάββατο: 11:30 – 15:00

Κυριακή, Δευτέρα: κλειστά  ή  κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού



Αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος

Λεμπέση 4 & Μακρυγιάννη, Αθήνα | metro Ακρόπολη

Τηλέφωνο 211 182 38 18

www.technohoros.org

info@technohoros.org
Enhanced by Zemanta

Πέμπτη, 20 Ιουνίου 2013

Η 4η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης



Γενικός τίτλος: «Παλιές Διασταυρώσεις-Make it Νew». Τίτλος κεντρικής έκθεσης: «Παντού αλλά Τώρα» (Everywhere but Now).
Εκθέσεις, δράσεις σε μουσειακούς χώρους και μνημεία, εικαστικές εγκαταστάσεις, performances, εργαστήρια, συνέδρια, εκπαιδευτικά προγράμματα, παρεμβάσεις στο... δημόσιο χώρο και ξεναγήσεις θα αποτελέσουν το σκηνικό στη Θεσσαλονίκη για την 4η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης, από τις 18 Σεπτεμβρίου 2013 έως τις 31 Ιανουαρίου 2014. Η διάρκεια της φετινής Μπιενάλε εκτείνεται σε τέσσερις και πλέον μήνες, με κυλιόμενες εκδηλώσεις και δράσεις, και στόχο να προσελκύσει το ενδιαφέρον των φιλότεχνων όχι μόνο της πόλης αλλά και διεθνώς.

English: Marina Abramovic at the MoMA in 2010
English: Marina Abramovic at the MoMA in 2010 (Photo credit: Wikipedia)
Η 4η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης αποτελεί τη δεύτερη διοργάνωση ενός τριμερούς σπονδυλωτού προγράμματος που ξεκίνησε το 2011 και υλοποιείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος Μακεδονία-Θράκη 2007-2013 του ΕΣΠΑ που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης) και την Ελλάδα. Η οργάνωση είναι του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και πραγματοποιείται με τη συμμετοχή της «Κίνησης των 5 Μουσείων Θεσσαλονίκης» (Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών του ΑΠΘ), τη στήριξη του Δήμου Θεσσαλονίκης και τη συνεργασία άλλων πολιτιστικών και εκπαιδευτικών φορέων, ινστιτούτων και ιδρυμάτων της πόλης.

Τη γενική διεύθυνση έχει η Κατερίνα Κοσκινά, πρόεδρος του ΚΜΣΤ, ιστορικός τέχνης-επιμελήτρια εκθέσεων.

Η έναρξη θα γίνει στις 18 Σεπτεμβρίου με τα εγκαίνια της έκθεσης «Παντού αλλά Τώρα» (Everywhere but Now) που επιμελείται η Αdelina von Fürstenberg, επικεφαλής επιμελήτρια της κεντρικής έκθεσης της 4ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, και με τα εγκαίνια των εκθέσεων της «Κίνησης των 5 Μουσείων», ενώ τους επόμενους μήνες θα ακολουθήσουν οι υπόλοιπες εκθέσεις και δράσεις του προγράμματος.

Σύνοψη του προγράμματος της 4ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης

(Το τελικό πρόγραμμα της διοργάνωσης, θα ανακοινωθεί στην πλήρη του μορφή τον Σεπτέμβριο)

Η Μεσόγειος ως γεωγραφικός χώρος, ως πεδίο έρευνας και μελέτης της σύγχρονης πολιτιστικής και κοινωνικής πραγματικότητας, με θολό ίσως ακόμη αλλά και συγχρόνως άκρως ενδιαφέρον το νέο τοπίο της να διαμορφώνεται από τις δραματικές αλλαγές που συντελούνται τα τελευταία χρόνια, με εμφανή τα ιδιαίτερα και παραδοσιακά χαρακτηριστικά του, αλλά και με σαφείς ενδείξεις επιρροής του παγκόσμιου μοντέλου, παραμένει και φέτος η θεματική γύρω από την οποία θα αναπτυχθεί ολόκληρο το πρόγραμμα της 4ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, κάτω από τον γενικό τίτλο «Παλιές Διασταυρώσεις-Make it Νew».

Η διάρθρωση του προγράμματος της 4ης διοργάνωσης έχει ως εξής.

_Κεντρική Έκθεση

«Παντού αλλά Τώρα» (Everywhere but Now) είναι ο τίτλος που έδωσε η επικεφαλής επιμελήτρια Αdelina von Fürstenberg, ανεξάρτητη επιμελήτρια, παραγωγός ταινιών και πρόεδρος της ΜΚΟ ART for Τhe World, στην κεντρική έκθεση της διοργάνωσης.

Πάνω από 50 καλλιτέχνες από 25 χώρες, από τη Βραζιλία και την Κούβα μέχρι το Ιράν και την Ινδία, καθώς και πολλές χώρες της Μεσογείου, συμπεριλαμβανομένων 14 καλλιτεχνών από την Ελλάδα, θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους χρησιμοποιώντας όλα τα μέσα, όπως τη ζωγραφική, τη γλυπτική, τη φωτογραφία, τις βίντεο εγκαταστάσεις, τα φιλμς και την περφόρμανς.

Η Αdelina von Fürstenberg σχολιάζει τον τίτλο της έκθεσης: «Η έκθεση “Παντού, αλλά Τώρα” συνδέει στενά το ζήτημα του χώρου και του πνεύματος του τόπου (genius loci) στην περιοχή της Μεσογείου με το ζήτημα του χρόνου της δημιουργίας στο σύγχρονο μας κόσμο. Για την ακρίβεια, είναι το εδώ και τώρα του Ερνστ Γιούνγκερ που στο “Treaty of rebel” περιγράφει τον επαναστάτη ως έναν ανεξάρτητο και ελεύθερο άνθρωπο, έναν άνθρωπο της δράσης, παρόμοιας ιδιοσυγκρασίας με αυτήν του καλλιτέχνη. Το “Παντού αλλά Τώρα” διευρύνει, επίσης, την έννοια του εδώ (χώρος) και τώρα (χρόνος) προσδίδοντάς της ένα πιο εκτεταμένο νόημα: ένα όραμα που εμμένει στα ιδεώδη του υπαρξισμού και αναγνωρίζει την ευθραυστότητα της φύσης του ανθρώπου, το εδωνά είναι, το Dasein του Χάιντεγκερ. Επιπλέον, μπορούμε να αντιληφθούμε στον τίτλο το θεμελιώδη χαρακτήρα του Dasein υπό την έννοια του είναι στον κόσμο, λαμβάνοντας τον κόσμο ως ορίζοντα αυτού του project».

Jafar Panahi, iranian filmmaker and member of ...
Jafar Panahi, iranian filmmaker and member of the jury of the first edition of Cines del Sur (2007) (Photo credit: Wikipedia)
Συμμετέχοντες καλλιτέχνες και κινηματογραφιστές: Marina Abramovic, Ghada Amer, John Armleder, Maja Bajević, Lenora de Barros, Jacques Berthet, Nigol Bezjian, Mohamed Bourouissa, Marie Bovo, David Casini, Sheba Chhachhi, Claire Fontaine, Jordi Colomer, Marta Dell’Angelo, Desertmed Collective, Inci Eviner, Ymane Fakhir, Parastou Forouhar, Khaled Jarrar, Hüseyin Karabey, Gülsün Karamustafa, Iseult Labote, Ange Leccia, Los Carpinteros, DeAnna Maganias, Marcello Maloberti, Mark Mangion, Liliana Moro, Adrian Paci, Rosana Palazyan, Jafar Panahi, Dan & Lia Perjovschi, Ivan Petrović, Khalil Rabah, Philip Rantzer, Zineb Sedira, Veronica Smirnoff, Priscilla Tea, Gal Weinstein, Peter Wüthrich, Raed Yassin.

Beforelight, Γιώργης Γερόλυμπος, Απόστολος Γεωργίου, Χάρις Επαμεινώνδα, Βασίλης Ζωγράφος. Ντιάννα Μαγκανιά, Μίλτος Μανέτας, Βασίλης Μπαλάσκας, Μαρία Παπαδημητρίου, Πάρις Πετρίδης, Πάνος Τσαγκάρης, Μαρία Τσάγκαρη

Μουσειογράφική επιμέλεια έκθεσης: Uliva Velo, Αρχιτέκτονας

Λίστα χωρών: Αίγυπτος, Αλβανία, Αλγερία, Βοσνία, Βραζιλία, Γαλλία, Γερμανία, Ελβετία, Ελλάδα, Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, Ισπανία, Ιράν, Ισραήλ, Ιταλία, Κούβα, Κύπρος, Λίβανος, Μάλτα, Μαρόκο, Παλαιστίνη, Ρουμανία. Ρωσία, Σερβία, Συρία, Τουρκία

Χώροι εκθέσεων: Αλατζά Ιμαρέτ, Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Γενί Τζαμί, Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (Μονή Λαζαριστών), Περίπτερο 6 (ΔΕΘ)

Για πρώτη φορά, ένα μεγάλο μέρος της κεντρικής έκθεσης της Μπιενάλε Θεσσαλονίκης εκτίθεται στο Περίπτερο 6 της διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, προτρέποντας τους επισκέπτες για μία περιήγηση στο κέντρο, με στόχο τη γνωριμία με τα μουσεία, τα μνημεία και την παλιά και σύγχρονη ιστορία της πόλης.

Η έδρα του ΚΜΣΤ, η Μονή Λαζαριστών, με αφορμή τον εορτασμό των 100 χρόνων από τη γέννηση του συλλέκτη Γιώργου Κωστάκη, διατίθεται εξολοκλήρου για τη φιλοξενία της έκθεσης «Η συλλογή Κωστάκη και η ρωσική πρωτοπορία. 100 χρόνια από τη γέννηση του συλλέκτη», με την οποία προβάλλεται μέσα από πλέον των 350 έργων η σημαντική συλλογή και το έργο του συλλέκτη.

Ταυτόχρονα, καλλιτέχνες της κεντρικής έκθεσης συνδιαλέγονται κατά τη διάρκεια της Μπιενάλε με έργα της ρώσικης πρωτοπορίας.

_Εκθέσεις των 5Μ

Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Τίτλος έκθεσης: «Η συλλογή Κωστάκη και η ρωσική πρωτοπορία. 100 χρόνια από τη γέννηση του συλλέκτη»

Χώρος: ΚΜΣΤ, Μονή Λαζαριστών

Διάρκεια: 5 Μαΐου 2013-31 Ιανουαρίου 2014

Επιμέλεια: Μαρία Τσαντσάνογλου, Διευθύντρια ΚΜΣΤ, Αγγελική Χαριστού, Ιστορικός Τέχνης ΚΜΣΤ

100 χρόνια συμπληρώνονται το 2013 από τη γέννηση του Γιώργου Κωστάκη (1913-1990), και το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης γιορτάζει αυτό το επετειακό έτος, με μία έκθεση αφιερωμένη στον ίδιο τον συλλέκτη. Πρόκειται για μία μεγάλης κλίμακας παρουσίαση της συλλογής και του αρχείου Κωστάκη με έργα που ακολουθούν το βλέμμα και την μέθοδο του συλλέκτη και ξεδιπλώνουν την ιστορία της συλλογής του. Η έκθεση αναπτύσσεται μέσα από ποικίλες μονογραφικές παρουσιάσεις καλλιτεχνών και τονίζονται οι επιμέρους ενότητες της συλλογής, ενώ πλαισιώνεται από οργανωμένες ξεναγήσεις, εκπαιδευτικά προγράμματα, αυτόνομη εκπαιδευτική δράση για παιδιά και γονείς/συνοδούς, ομιλίες, βιβλιοπαρουσιάσεις και κύκλο μαθημάτων με θέμα τη ρωσική πρωτοπορία.

Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Τίτλος έκθεσης «Παράδοση-Ανατροπή»
Χώρος: Αποθήκη Β1, λιμάνι
Διάρκεια: Σεπτέμβριος 2013-Δεκέμβριος 2014
Επιμέλεια: Κατερίνα Κοσκινά, Πρόεδρος ΚΜΣΤ, Γιάννης Μπόλης, Ιστορικός Τέχνης ΚΜΣΤ

Η έκθεση απαρτίζεται από έργα που προέκυψαν από δωρεές και αγορές του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης τα τελευταία χρόνια. Τα έργα –ζωγραφικές και γλυπτικές συνθέσεις, φωτογραφίες, εγκαταστάσεις και βίντεο– επιδιώκουν να διαμορφώσουν μια ενιαία πρόταση για την κατάσταση στη Μεσόγειο, που να είναι ταυτόχρονα γλώσσα, πράξη και ιδίωμα, έκφραση και εικόνα σε μια εποχή έντονων, δραματικών και ραγδαίων ανακατατάξεων και μεταβολών.

Οι καλλιτέχνες αφηγούνται ιστορίες προσωπικών και συλλογικών βιωμάτων, που θέτουν κοσμοθεωρητικές και φιλοσοφικές έννοιες ή ακόμα μία ιστορία που άπτεται σύγχρονων πολιτικών, κοινωνικών και πολιτιστικών προβληματισμών όπως η αλλοτρίωση, η βία, η τεχνολογία της πληροφορίας, οι σχέσεις παρόντος και παρελθόντος, οι νέες επικοινωνιακές συνθήκες του καλλιτεχνικού έργου, οι δομές και οι συμπεριφορές στο αστικό περιβάλλον, η οικονομική κρίση, η παγκοσμιοποίηση, αλλά και οι ομοιότητες και οι διαφορές, οι συγκλίσεις, οι ενοποιητικές γραμμές και οι αποκλίσεις, το «παλαιό» και το «νέο»μέσα στον ευρύτερο γεωγραφικό χώρο της Μεσογείου.

Καλλιτέχνες:

Νίκος Αλεξίου, Λυδία Δαμπασίνα, Αντιγόνη Καββαθά, Λίζη Καλλιγά, Νίκη Καναγκίνη, Μαρία Λοϊζίδου, Δημήτρης Μεράντζας, Κωνσταντίνος Ξενάκης, Λήδα Παπακωνσταντίνου, Γιώργος Τσεριώνης, Κώστας Τσόκλης, Stephen Antonakos, Khaled Hafez, Mahita Khatari, Nikolaj Bendix Skuym Larsen, Irfan Onürmen, Dennis Oppenheim, Eugenio Tibaldi, Yang Yongling, κ.ά

Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης

Τίτλος έκθεσης: «Μεσογειακά παλίμψηστα: τρία αινίγματα φθοράς και αφθαρσίας»
Χώρος: Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης
Διάρκεια: 18 Σεπτεμβρίου 2013-31 Ιανουαρίου 2014

Επιμέλεια: Δρ Αρχαιολογίας Ευαγγελία Στεφανή, αρχαιολόγος ΑΜΘ, Δρ Αρχαιολογίας Αγγελική Κουκουβού, αρχαιολόγος ΑΜΘ, Δρ Ιστορίας της Τέχνης Θέμις Βελένη

Η έκθεση “Μεσογειακά παλίμψηστα: τρία αινίγματα φθοράς και αφθαρσίας” φέρνει σε διάλογο δύο πολιτισμικά παράγωγα διαφορετικών εποχών του ίδιου τόπου. Ένα αρχαίο κείμενο -το αρχαιότερο σωζόμενο ελληνικό «βιβλίο» της Ευρώπης, ο πάπυρος του Δερβενίου, συνομιλεί με δύο σύγχρονα καλλιτεχνικά έργα με τη μορφή εγκατάστασης του Δημήτρη Ξόνογλου.

Η έκθεση απαρτίζεται από δύο ενότητες που ορίζονται αντίστοιχα από δύο μεγάλου μεγέθους εγκαταστάσεις του καλλιτέχνη Δημήτρη Ξόνογλου σε δύο αίθουσες του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης. Η πρώτη θέτει το ζήτημα της σχέσης της πολιτικής και θεσμικής εξουσίας με τη γνώση και τα πολιτισμικά και υλικά αγαθά, ενώ η δεύτερη της ατομικής ευθύνης απέναντι στη γνώση και τις επιλογές με τις οποίες ο καθένας χτίζει από την πληθώρα των πολιτισμικών πληροφοριών το προσωπικό του πολιτισμικό παλίμψηστο.

Η έκθεση θέτει εκ νέου το διαχρονικό ερώτημα που αφορά στην απόκτηση και τη διαχείριση της γνώσης. Στη γνώση ως συλλογή μονάδων πολιτισμικής πληροφορίας από διαφορετικές πηγές προέλευσης, ως ένα δυναμικό πολυσυλλεκτικό κατασκεύασμα που ταξιδεύει με φορείς τα υλικά και τα οργανικά σώματα στον χώρο και τον χρόνο. Στη γνώση ως ατομική υπόθεση αλλά και ως συλλογική προϋπόθεση για την ύπαρξη, τον προσδιορισμό και τη διατήρησή της. Ένα ερώτημα που προβάλλει επιτακτικά υπό νέο πρίσμα σε μία κρίσιμη για την ανθρωπότητα εποχή: “πώς μεταδίδεται”, “πώς αφομοιώνεται” η γνώση, “ποιός διαχειρίζεται” τη γνώση και “πώς, τελικά, μετουσιώνεται η γνώση του παρελθόντος σε δημιουργία στο παρόν”.

Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού

Τίτλος έκθεσης: «Η τιμή του αγίου Μάμαντος στη Μεσόγειο. Ένας ακρίτας άγιος ταξιδεύει»
Χώρος: Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων
Διάρκεια: 19 Οκτωβρίου 2013-19 Ιανουαρίου 2014
Επιμέλεια: Δρ Αγαθονίκη Τσιλιπάκου, Διευθύντρια ΜΒΠ, Δρ Νικόλαος Μπονόβας, Αρχαιολόγος ΜΒΠ

Η έκθεση για πρώτη φορά παρουσιάζει την ευρεία διάδοση της τιμής ενός αγίου που παραμένει ζωντανή σε διαφορετικούς λαούς της Μεσογείου. Αντικείμενα από την Ελλάδα και την Κύπρο και πλούσιο εποπτικό υλικό καλύπτουν την περίοδο από τον 6ο αιώνα έως τις μέρες μας.

Αρχικά δίνεται το στίγμα της ταυτότητας του αγίου, που μαρτύρησε στην Καισάρεια της Μ. Ασίας στα χρόνια του Αυρηλιανού (270-275 μ.Χ.) και γίνεται αναφορά στην καταγωγή του εικονογραφικού τύπου του αγίου ως έφηβου βοσκού. Το κύριο μέρος της έκθεσης επικεντρώνεται στη διάδοση της τιμής του αγίου Μάμαντος στην Κύπρο, την Κωνσταντινούπολη, την ανατολική Μεσόγειο και την Ελλάδα. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στη σχέση του αγίου με τον πολιούχο της Θεσσαλονίκης άγιο Δημήτριο, τονίζοντας την ιδιότητα του μυροβλήτη και ιαματικού αγίου. Η έκθεση κλείνει παρουσιάζοντας την εξάπλωση της τιμής στη μεσαιωνική Δύση.

Μέσα από ναούς, τοιχογραφίες, εικόνες, αντικείμενα μικροτεχνίας, θρησκευτικές πανηγύρεις, τοπωνύμια προβάλλεται μία ενιαία λατρευτική παράδοση που επιβιώνει σε περιοχές της Μεσογείου. Τα εκθέματα και το εποπτικό υλικό προέρχονται από τις συλλογές του Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού, δημόσια μουσεία και ιδιωτικές συλλογές, εφορείες αρχαιοτήτων της Ελλάδας, μουσεία και ναούς της Κύπρου.

Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Τίτλος έκθεσης: «Η μεσογειακή εμπειρία: Μεσόγειος ως χωροταξικό παράδειγμα διακίνησης ιδεών και λόγου».

Χώρος: Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Διάρκεια: 18 Σεπτεμβρίου- 31 Δεκεμβρίου 2013
Επιμέλεια: Ντένης Ζαχαρόπουλος, Καλλιτεχνικός Διευθυντής ΜΜΣΤ
Βοηθοί επιμελητή: Αλέξιος Παπαζαχαρίας, Μάρω Ψύρρα

Η έκθεση του ΜΜΣΤ περιλαμβάνει περισσότερα από 120 εμβληματικά έργα σύγχρονης τέχνης ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών που διαπραγματεύονται την πολυσήμαντη έννοια του δημοσίου-ελεύθερου χώρου. Έχοντας ως αφετηρία τη Μεσόγειο, ως χωροταξικό μοντέλο και ως δομή όπου το παραδοσιακό κέντρο δίνει τη θέση του στον «απέναντι χώρο» σαν πρότυπο επικοινωνίας και ανταλλαγής, η έκθεση διερευνά τη διαμόρφωση νέων γνωστικών και αισθητικών κατηγοριών στη σύγχρονη τέχνη, παρουσιάζοντας συστηματικά και για πρώτη φορά μια τοπολογία της "μεσογειακής εμπειρίας" από το Νέο Ρεαλισμό και την Arte Povera μέχρι σήμερα.

Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, η τέχνη της δημόσιας σφαίρας έπαψε να ταυτίζεται αποκλειστικά με την «αγαλματοποιία» και τη μνημειακή γλυπτική και έφερε στο προσκήνιο το ιδιότυπο αίτημα των εικαστικών για ένωση της τέχνης με τη ζωή. Στο πλαίσιο αυτό εμφανίστηκαν νέες μορφές τέχνης όπως τα Περιβάλλοντα, οι Εγκαταστάσεις και οι Δράσεις που εγκαινίασαν μια συνειδητή προσπάθεια ενσωμάτωσης της καλλιτεχνικής δημιουργίας στον πραγματικό χώρο και επεδίωξαν την ενεργή πλέον συμμετοχή του θεατή στο εικαστικό αποτέλεσμα.

Η δημόσια τέχνη στην περιοχή της Μεσογείου, ήταν ιστορικά συνδεδεμένη με τον αστικό ιστό. Με την πάροδο του χρόνου ωστόσο τα νέα κοινωνικά, οικονομικά και πολιτικά συμφραζόμενα καθώς και η ραγδαία εξάπλωση της τεχνολογίας διαμόρφωσαν ένα διαφορετικό καλλιτεχνικό συγκείμενο. Σήμερα «δημόσιος χώρος», μπορεί να θεωρηθεί η νοητική διάσταση ενός μνημείου όπως ο Λευκός Πύργος, ενός ιδιωτικού χώρου όπως η οικία του Καβάφη στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου ή ακόμη και οι δυνητικοί χώροι των ΜΜΕ ή του διαδικτύου καθώς και αρχείων, τόπος μνήμης, αντικειμένων που μαρτυρούν την ύπαρξη του άλλου δίπλα μας ή απέναντί μας.

Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών ΑΠΘ

Τίτλος έκθεσης: «Βάσω Κατράκη: Σε Λευκό και Μαύρο»

Χώρος: Τελλογλειο Ίδρυμα Τεχνών ΑΠΘ
Διάρκεια: Σεπτέμβριος- Δεκέμβριος 2013
Γενική Ευθύνη: Καθ. Αλεξάνδρα Γουλάκη-Βουτυρά
Επιμέλεια: Παναγιώτης Μπίκας Δρ. Ιστορίας της Τέχνης
Καλλιτεχνική επιμέλεια: Μαριέττα Πανίδου, Master of Fine Arts (MFA), Graphic Design, College of Creative Arts, School of Art and Design, West Virginia University, Η.Π.Α.
Υποστήριξη έκθεσης: Χριστίνα Τσαγκάλια

Η έκθεση «Βάσω Κατράκη: Σε Λευκό και Μαύρο» στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών αποτελεί ένα σημαντικό καλλιτεχνικό γεγονός για την πόλη της Θεσσαλονίκης. Η Βάσω Κατράκη υπήρξε η σημαντικότερη ελληνίδα χαράκτρια και με το έργο της εικονογράφησε την αγωνία και την πορεία του ελληνικού λαού στη δύσκολη μεταπολεμική περίοδο. Με το κοινωνικά και πολιτικά φορτισμένο έργο της μετέδωσε το πανανθρώπινο μήνυμα του ουμανισμού αναμορφώνοντας ουσιαστικά την τέχνη της χαρακτικής με την οποία ασχολήθηκε σχεδόν αποκλειστικά. Βραβευμένη στο εξωτερικό με σημαντικές διακρίσεις, ανάμεσά τους σίγουρα ξεχωρίζει η βράβευσή της στη Μπιενάλε της Βενετίας το 1966 με Επίτροπο τον Τώνη Σπητέρη, αποτέλεσε άξονα αναφοράς για τους Έλληνες χαράκτες. Η παρουσίαση σημαντικών σταθμών της πορείας της μέσα από έργα που κυριαρχεί η τόσο χαρακτηριστική αφαιρετική γραμμή, πλαισιωμένα με μήτρες, με τα περίφημα βότσαλα από τη Γυάρο και με υλικό από το Αρχείο του Τώνη Σπητέρη, δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να γνωρίσουν την εμβληματική καλλιτεχνική πορεία μιας χαράκτριας που κατάφερε με μοναδικό τρόπο να συνδέσει το ατομικό με το συλλογικό.

Η έκθεση έχει ως άξονα αναφορά τόσο το πολιτικά φορτισμένο έργο της Κατράκη όσο και την ανάδειξη από μέρους της του ζητήματος της ανάδειξης του υλικού και της λαϊκής τέχνης. Δεύτερος άξονας είναι η αποτύπωση από την καλλιτέχνιδα όψεων της λιμνοθάλασσας του Μεσολογγίου, όχι μόνο ως ειδυλλιακού τοπίου, αλλά και ως ενός οικοσύστημα που κινδυνεύει. Συνδέεται με αυτόν τον τρόπο με τις σύγχρονες περιβαλλοντικές ανησυχίες για τη χρήση των υδάτων της Μεσογείου που απασχολεί και τους μεταγενέστερους καλλιτέχνες.

_Άλλες δράσεις του Κεντρικού Προγράμματος

3o Φεστιβάλ Περφόρμανς Θεσσαλονίκης

Διάρκεια: 15-19 Οκτωβρίου 2013

Επιμέλεια και συντονισμός: Ειρήνη Παπακωνσταντίνου, Ιστορικός Τέχνης ΚΜΣΤ

Μετά την επιτυχημένη διεξαγωγή του πρώτου και δεύτερου Φεστιβάλ (το 2009 και το 2011 αντίστοιχα), τη θετική ανταπόκριση από το κοινό και δεδομένου στο πόσο συνέβαλε στη διάδοση της performance ως καλλιτεχνική έκφραση και πρακτική, επιδιώκουμε το 3ο Φεστιβάλ να αποτελέσει ένα σημαντικό εγχείρημα που θα διερευνήσει την έννοια και την εξέλιξη της performance, θα προκαλέσει την ευαισθητοποίηση του κοινού και θα αφήσει ένα έντονο στίγμα στα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης.

Το φετινό Φεστιβάλ θα περιλαμβάνει ζωντανές δράσεις που θα υπογραμμίζουν τα ετερόκλητα στοιχεία που απαρτίζουν την τέχνη της περφόρμανς, master classes από καλλιτέχνες που θα συμμετέχουν στο Φεστιβάλ και ένα workshop που θα πραγματοποιηθεί μια εβδομάδα πριν την έναρξη του Φεστιβάλ και θα έχει ως στόχο τη διεύρυνση της σχέσης της περφόρμανς με τη φωτογραφία, και την απόδοσή της από το φωτογραφικό φακό. Επιπλέον το Φεστιβάλ θα περιλαμβάνει ημερίδα, συναυλίες πειραματικής ηλεκτρονικής μουσικής προβολές βίντεο περφόρμανς και αφιερώματα σε δύο καλλιτεχνικές μορφές που μέσα στην πολύχρονη εικαστική τους πορεία διακρίθηκαν στο χώρο της performance.

Καλλιτέχνες

Live performances: Maria Jose Arjona (Κολομβία), Ron Athey (ΗΠΑ/Μεγάλη Βρετανία), Aymeric Hainaux (Γαλλία), Clarice Lima (Βραζιλία, Mara Maglione (Ιταλία), Mohamed El Mahdaoui (Μαρόκο), Monali Meher (Ινδία), Αλέκος Πλωμαρίτης (Ελλάδα), Tamar Raban (Ισραήλ), Μαρία Σιδέρη (Ελλάδα)

Workshop: Manuel Vason

Αφιερώματα: Valie Export (προβολές), Δημήτρης Αληθινός (διάλεξη, αναβίωση ενός Συμβάντος, προβολές)

Video-performance προβολές :Sarah Trouche (Γαλλία), Andres Galeano (Ισπανία), Μαίρη Ζυγούρη (Ελλάδα), Performance Voyage by Artists’ Association MUU (Φιλανδία)

Εργαστήριο Νέων Καλλιτεχνών της 4ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με το Πεδίο Δράσης Κόδρα του Δήμου Καλαμαριάς

Χώρος: Πεδίο Δράσης Κόδρα, Καλαμαριά Θεσσαλονίκης

Διάρκεια:: 14-25 Οκτωβρίου 2013

Επιμέλεια: Αρετή Λεοπούλου, Ιστορικός Τέχνης ΚΜΣΤ, Θοδωρής Μάρκογλου, Ιστορικός Τέχνης ΚΜΣΤ)

Συνεργασία: Δημήτρης Μιχάλαρος, Διευθυντής Πεδίου Δράσης Κόδρα

Το εργαστήριο καλλιτεχνών της 4ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης φέτος πραγματοποιείται με μία εξαιρετικά γόνιμη συνεργασία με το Πεδίο Δράσης Κόδρα, του Δήμου Καλαμαριάς.. Ως εργαστήριο αποτελεί ένα από τα πιο ρευστά προγράμματα, καθώς οι συμμετέχοντες καλούνται να εργαστούν αφότου η Μπιενάλε ξεκινήσει και να διαμορφώσουν τα έργα τους στην πορεία της διοργάνωσης.

Δύο επικεφαλής καταξιωμένοι καλλιτέχνες θα είναι οι εμψυχωτές του προγράμματος, μαζί με τους επιμελητές και συντονιστές του εργαστηρίου. Θα δημιουργηθεί μία ομάδα 7 έως 10 καλλιτεχνών από ποικίλα δημιουργικά πεδία και από διαφορετική βάση εμπειριών, οι οποίοι θα καλούνται να συντονίσουν τη δράση τους στο πλαίσιο τους εργαστηρίου (καλλιτέχνες με αναγνωρισμένη πορεία θα συνεργαστούν μαζί με φρέσκους αποφοίτους των Σχολών Καλών Τεχνών Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων και Φλώρινας, οι οποίοι θα επιλεγούν από επιτροπή, μετά από κατάθεση φακέλων στην Πλατφόρμα του Πεδίου Δράσης Κόδρα). Ό, τι υλικό προκύψει από το εργαστήριο, θα παρουσιαστεί κατόπιν είτε μέσω μίας έκθεσης είτε με οποιονδήποτε εναλλακτικό τρόπο τα ίδια τα έργα θα επιβάλλουν.

Συμπόσιο

Το θέμα του φετινού συμποσίου θα συνδεθεί και πάλι με το γενικό τίτλο της διοργάνωσης και κατά συνέπεια με τη Μεσόγειο, ενώ θα επικεντρωθεί στη λειτουργία του αρχείου και τις εφαρμογές του στο χώρο της σύγχρονης τέχνης

Αφιέρωμα στον πειραματικό και εικαστικό κινηματογράφο σε συνεργασία με το 54ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

1-10 Νοεμβρίου 2013

Παρεμβάσεις στο δημόσιο χώρο
Ταυτόχρονα, η 4η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης θα ενισχύσει επικοινωνιακά εκθέσεις και δράσεις άλλων φορέων, ιδρυμάτων και ομάδων. Το πλήρες πρόγραμμα θα ανακοινωθεί στην τελική συνέντευξη Τύπου, πριν τα επίσημα εγκαίνια της Μπιενάλε τον Σεπτέμβριο..

Enhanced by Zemanta

Τετάρτη, 19 Ιουνίου 2013

Across - Το πέρασμα απέναντι Τελευταίες ημέρες λειτουργίας

The Mirror, video εγκατάσταση στην γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης
 
Στις 21 Ιουνίου ολοκληρώνεται η έκθεση Across της εικαστικού Μαίρης Χρηστέα, που εγκαινιάστηκε στις 24 Μαΐου 2013 στις γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης. Την έκθεση επιμελείται η Μαρία Μαραγκού. 
Stole, Μαίρη Χρηστέα

Το Across, το τελευταίο έργο της καλλιτέχνιδας, είναι μία εγκατάσταση τριών ενοτήτων με ζωγραφικά έργα, προβολές και ήχο, που σηματοδοτεί το πέρασμα απέναντι. Το πέρασμα, όπως αναφέρει η επιμελήτρια Μαρία Μαραγκού «υπαινίσσεται τη μετάβαση από έναν χώρο
ασφυχτικά γεμάτο από ψυχικά θραύσματα, σε έναν χώρο μύθου και οράματος που γίνεται τόπος συνείδησης και υπέρβασης».

Στιγμιότυπο από το video, The Mirror

Στο έργο, έννοιες όπως: επαναπροσδιορισμός, γνώση, σκέψη, ευθύνη, τίθενται εκ νέου προς εξέταση, προς αναστοχασμό. Ο χρόνος διευρύνεται, βιώνεται διαφορετικά, και το παρελθόν συνυπάρχει με το παρόν και το μέλλον, φανερώνοντας τον τρόπο με τον οποίο ισχυρές δομές και καταστάσεις αλληλεπιδρούν και διαμορφώνουν τον άνθρωπο. Η Μαίρη Χρηστέα μέσα από την ενότητα Across διερωτάται: «τι είναι αυτό που σε τούτους τους καιρούς φωτίζει την οικουμενική απουσία αξιών και οράματος;» Το ερώτημα αυτό αποτελεί το έναυσμα για βαθύτερο προβληματισμό και συζήτηση.

Είσοδος Είσοδος ελεύθερη
 
Πληροφορίες
Ήρα Παπαδοπούλου (210 3680047, 210 3680052), ipapadopoulou@hau.gr, www.hau.gr/culture

Εκθέσεις στα νησιά για το καλοκαίρι του 2013

Η αγάπη του Έλληνα για ήλιο και θάλασσα είναι γνωστή, όπως και η αγάπη του για τον πολιτισμό που μάλλον τον «κουβαλάει» μαζί του και στις διακοπές...

Τα ελληνικά νησιά είναι γεμάτα με τέχνη συνήθως αλλά φέτος... ακόμα περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά.

ΥΔΡΑ
Ξεκινάμε από το νησί που λατρεύουν όλοι οι εστετ ξένοι, ποιητές, εικαστικοί και καλλιτέχνες της υφηλίου και εκθειάζουν τις ομορφιές του στα πέρατα του κόσμου. Η μαγεία της Ύδρας είναι μοναδική και τόσο σαγηνευτική που παραμένει αιώνια ερωμένη για κάθε επισκέπτη. Τρεις εκθέσεις φιλοξενεί φέτος το νησί. Πρώτη εγκαινιάστηκε η παρουσίαση του Urs Fischer στα Σφαγεία της Ύδρας που θα διαρκέσει όλο το καλοκαίρι. Δεύτερη ακολουθεί η παρουσίαση του Δημήτρη Αντωνίτση Hydra School Projects, στο Σαχτούρειο Γυμνάσιο της Ύδρας, όπου παρουσιάζεται μια μεγάλη ομαδική έκθεση στις 28 Ιουνίου με διάρκεια όλο το καλοκαίρι. Ατού της οι βραζιλιάνοι καλλιτέχνες Assume Astro vivid Focus. Συνεχίζουμε με την έκθεση της γκαλερί της Πωλίν Καρπίδας, Hydra Workshop όπου θα παρουσιαστεί ένας Ολλανδός καλλιτέχνης σε ατομκή έκθεση.

ΑΝΔΡΟΣ
Το νησί αυτό έχει την τύχη να διαθέτει ένα εξαιρετικό Μουσείο, αυτό του Βασίλη και της Ελίζας Γουλανδρή που φέτος φιλοξενεί μια πολύ ενδιαφέρουσα έκθεση με έργα του Παρθένη, Γκίκα και άλλων μεγάλων Ελλήνων ζωγράφων, με θεματική την επιρροή τους από το Βυζάντιο.

ΤΗΝΟΣ
Ο επιμελητής Χριστόφορος Μαρίνος, ετοιμάζει μια πολύ «προσωπική» εικαστική πρόταση που θα εγκαινιαστεί στις 21 Ιουνίου. Η έκθεση Προς Τήνο παρουσιάζει δεκαέξι σύγχρονους καλλιτέχνες που είναι προσηλωμένοι στην Τήνο. Οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες είτε κατάγονται από το νησί είτε το έχουν επιλέξει ως δεύτερο τόπο κατοικίας. Η προσωπική σχέση, η συναισθηματική έλξη και ο θαυμασμός τους για την Τήνο είναι η αφορμή της ομαδικής τους συνύπαρξης.

Καλλιτέχνες: Γιάννης Αδαμάκος, Γιάννης Γκίζης, Ελένη Γλύνη, Γιώργος Κουβαράς, Αλέκος Κυραρίνης, Αλέξανδρος Λάιος, Γιάννης Λασηθιωτάκης, Δημήτρης Μπέζας, Γιάννης Μπρούζος, Μαργαρίτα Μυρογιάννη, Λευτέρης Ναύτης, Πέτρος Τουλούδης, Μάρω Φασουλή, Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, Κατερίνα Χρηστίδη, Δημήτρης Χρηστίδης

ΜΥΚΟΝΟΣ
ένα από τα πιο πολυσυζητημένα νησιά της Ελλάδος -και από τα πιο κοσμοπολίτικα- απέκτησε φέτος την δική του Μπιενάλε. Στις 21 Ιουνίου, ημέρα του θερινού ηλιοστασίου εγκαινιάζεται στην Μύκονο ο θεσμός της Μπιενάλε Μυκόνου. Οι εκθέσεις και τα έργα των καλλιτεχνών απλώνονται σαν δίχτυ στα μουσεία, στο κτίριο της Καλών Τεχνών, στο σχολείο, στους μύλους, σε διάφορα αρχοντικά παλιά κτήρια, ενώ ταυτόχρονα μουσικές περφόρμανς επιμελημένες από τον Σαξοφωνίστα Δημήτρη Βασιλάκη και χορευτικά δρώμενα του Κωνσταντίνο Ρήγου εμπλουτίζουν το πρόγραμμα που καταλήγει σε ένα διεθνές video film festival στον χώρο του Σινε Μαντώ.

ΠΑΤΜΟΣ
Ο καταξιωμένος αμερικανός φωτογράφος Ρόμπερτ ΜακΚέιμπ λάτρευε την Πάτμο. Οι αναμνήσεις του καταγράφονται στις 60 φωτογραφίες του που θα εκτεθούν στο Παλιό Δημοτικό Σχολείο στη Χώρα του νησιού, παρουσιάζεται όχι μόνο την εικόνα μιας Πάτμου αλλά και αγαπημένες όψεις της πατμιακής καθημερινότητας.

ΤΖΙΑ
Στη νεολαία και στο graffiti art θα
Τετράπολις 2013" είναι ο τίτλος του κύκλου εκδηλώσεων πολιτισμού και καλλιτεχνικής δημιουργίας, που θα ξεκινήσει τον Ιούνιο στο νησί της Κέας με επίκεντρο το Κέντρο Πολιτισμού και Περιβάλλοντος, το ιστορικό μοτέλ “ Η Τζιά μας” στην παραλία της Κορησσίας.

Οι καλλιτέχνες Cacao Rocks, Dimitris Taxis, Ser & WD θα δημιουργήσουν τέσσερις τοιχογραφίες εμπνευσμένες από τις αρχαίες πόλεις της Τετράπολις (Ιουλίδα, Κορησσία, Ποιήεσσα & Καρθαία) σε διάφορα σημεία του Μοτέλ.Επίσης στην  πλαϊνή όψη του κτιρίου ο καλλιτέχνης b. θα ζωγραφίσει την βασική τοιχογραφία του Φεστιβάλ  "Υδρούσα",  παλιότερη ονομασία της Κέας κατά την περίοδο της αρχαιότητας λόγω για των  πολλών νερών και της πυκνής της βλάστησης.

ΠΟΡΟΣ

Ένας δημιουργός με ελληνικές ρίζες, ο οποίος έζησε στη Νέα Υόρκη, ο Κρις Γιαννάκος,  επιστρέφει στην Ελλάδα για να παρουσιάσει τη νέα του έκθεση με τίτλο «Διάλογοι με τον χρόνο». Από το Σάββατο 18 Μαΐου ως τις 30 Ιουνίου, αρχαίες επιγραφές, γλυπτά και αρχιτεκτονικά εκθέματα θα «συνομιλούν» με έργα σύγχρονης τέχνης στην αίθουσα του ισογείου της μόνιμης έκθεσης του Μουσείου. Και στην γκαλερί Citrone θα εκθέσουν οι Τάσος Ματζαβίνος και Κώστας Παπανικολάου μέχρι και 24 Ιουλίου 2013.

Τρίτη, 11 Ιουνίου 2013

ΕΚΘΕΣΗ ΚΟΛΛΑΖ ΤΗΣ ΣΜΑΡΩΣ ΜΑΚΙΟΥ ΣΤΟ ΟΒΑΛ

....οι χρωματιστές αναμνήσεις μας, συγκεντρώνονται σε μικρές ομάδες, σηκώνονται σε πλακάτ και κατεβαίνουν στην πλατεία. 

Διεκδικούν τη ματιά μας για να καθρεφτίσουν μια καλύτερη ζωή. 

Το βράδυ γίνονται φωτεινές μαρκίζες που αναβοσβήνουν διαφημίζοντας τα προσεχώς όνειρά μας.... Στην πλατεία Τσιρογάννη. 

Η έκθεση θα διαρκέσει ως τα μέσα Ιουλίου.

OVAL
Φιλικής Εταιρίας 1
2310254533 Θεσσαλονίκη

ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΓΛΥΠΤΗ ΝΙΚΟΥ ΦΛΩΡΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΗ ΟΠΕΡΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΜΠΟΛΟΝΙΑ

Ο διεθνώς καταξιωμένος Έλληνας γλύπτης Νίκος Φλώρος επιλέχθηκε ανάμεσα από πολλούς καταξιωμένους καλλιτέχνες ανά τον κόσμο για τον επίσημο εορτασμό των 250 ετών της όπερας της Μπολόνια με την ατομική έκθεση γλυπτών κοστουμιών της κορυφαίας Ελληνίδας ντίβα Maria Callas.

Η ιστορική όπερα της Μπολόνια αποτελεί μία  από τις παλαιότερες της Ιταλίας  καθώς και η παλαιότερη του  κόσμου. Δύο μοναδικοί Έλληνες  πέρασαν από αυτή την όπερα, η θρυλική ντίβα Maria Callas που μάγεψε το κοινό με την λυρική φωνή της, την τέχνη της μουσικής και έπειτα από πολλά χρόνια πάλι η ιστορική όπερα επιλέγει έναν Έλληνα ο οποίος συνεπήρε το κοινό με ένα διαφορετικό είδος τέχνης, την γλυπτική. Είναι βέβαιο ότι στην ιστορία της όπερας αυτής δύο Έλληνες έχουν αφήσει τα καλλιτεχνικά σημάδια τους.

Στην ομιλία του ο Πρόεδρος της όπερας Francesco Ernani εξήρε την καλλιτεχνική αξία του Έλληνα γλύπτη και τόνισε την μοναδικότητα της τεχνικής του και των έργων του. Επίσης, αναφέρθηκε στον υπέροχο συνδυασμό  του σουρεαλισμού και pop art που κυριαρχεί στα έργα του καθώς και του συναισθηματισμού που αυτά εκπέμπουν .

Ο ιταλικός και διεθνής τύπος πρόβαλλε την  επιτυχημένη έκθεση του Έλληνα γλύπτη η οποία κέρδισε κοινό και κριτικούς.

Προς τιμή του Έλληνα καλλιτέχνη δόθηκε δεξίωση  στο ιστορικό ξενοδοχείο σύμβολο  της πόλης Gia Baglioni στο οποίο παρευρέθησαν ο δήμαρχος της Μπολόνια, κρατικοί αξιωματούχοι του Υπουργείου πολιτισμού της Ιταλίας και του ιστορικού πανεπιστημίου της Μπολόνια μεταξύ των οποίων ο Ουμπέρτο Έκο και πολλές διεθνής προσωπικότητες των τεχνών και των γραμμάτων. Χορηγός της εκδήλωσης ήταν η εταιρεία Lamborghini και διευθυντής παραγωγής ο κος Αριστοτέλης Καραντής.

Η έκθεση θα είναι ανοικτή για το κοινό  μέχρι τις 2 Ιουλίου και μετά θα συνεχίσει το ταξίδι της ανά τον  κόσμο μεταφέροντας ένα κομμάτι  της Ελλάδας, της τέχνης και του  πολιτισμού της.

Πληροφορίες: 0030 6937462878
Enhanced by Zemanta

Σάββατο, 8 Ιουνίου 2013

Ελληνοτουρκική έκθεση στο Πολιτιστικό Κέντρο «ΦΛΟΙΣΒΟΣ» Π.Φαλήρου



Με επιτυχία έγιναν τα εγκαίνια της ομαδικής έκθεσης ζωγραφικής  «ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ» των τριών καλλιτεχνών, ενός Τούρκου  του Tansel Türkdoğan από την Άγκυρα και  των δύο Ομογενών  Κυριών  από την Κωνσταντινούπολη  Έλλη Μέλη και Νέλλη  Γαβρόγλου , στα πλαίσια σύσφιξης των φιλικών δεσμών των δύο λαών .

Η ζωγράφος Ελλη Μέλη με την Πρόξενο
Η έκθεση  πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της εδώ Τουρκικής Πρεσβείας, του Τουρκικού Προξενείου  και τον Δήμο Παλαιού Φαλήρου, και αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη (6-9 Ιουνίου) στο Πολιτιστικό Κέντρο «ΦΛΟΙΣΒΟΣ» Π.Φαλήρου .

Η Πρόξενος της Τουρκίας με την Κα Lila de Chaves Πρόεδρο της Διεθνούς Ομοσπονδίας των φίλων των Μουσείων
Τα εγκαίνια τίμησαν με την παρουσία  τους η Γενική Πρόξενος της Τουρκίας Κα   Nurdan Altuntaş  καθώς και πολλά μέλη του διπλωματικού σώματος, Ο Δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου Διονύσιος   Χατζηδάκης και πλήθος κόσμου.

Η Πρόξενος της Τουρκίας με την τραγουδίστρια Fıde Köksal που κάνει καριέρα στην Ελλάδα
Ακολούθησε δεξίωση με θερμή ανταλλαγή απόψεων των παρευρισκομένων.

Ο Δήμ.Π.Φαλήρου με την πρόξενο της Τουρκίας

ΦΩΤΟ: ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΣΑΚΙΡΙΔΗΣ

Ο Ζωγράφος Tansel Türkdoğan με την Πρόξενο της Τουρκίας

Οι καλλιτέχνιδες Νέλλη Γαβρόγλου και Ελλη Μέλη

Ο μικρότερος επισκέπτης και θαυμαστής των έργων

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...